Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Outlook 2007 als standaard emailprogramma

Pagina: 1
Acties:

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik probeer nu al een aantal dagen mijn outlook als standaard(email)programma te laten draaien, maar op één of andere manier onthoudt vista het niet goed.

Wat heb ik geprobeerd:

1: in outlook --> extra --> opties --> overige: "Outlook instellen als standaard programma voor e-mail, contactpersonen en agenda" aangevinkt.
2: gekeken of het in "programmatoegang en standaardprogramma's instellen" goed staat. Die staat op "Het huidige e-mailprogramma gebruiken" ingesteld. Ook als ik daar expliciet zeg dat het outlook moet zijn, wordt het niet onthouden. Ik heb ooit een windows live mail geïnstalleerd en gedeïnstalleerd. Die staat nog wel aangegeven bij de e-mailprogramma's. Zelfs als ik daar het vinkje bij "toegang tot dit programma inschakelen" uit zet, wordt er niet onthouden dat outlook mijn standaard programma is.
3: met Wise Registry Cleaner 3 free het register opgeruimd.
4: via google gezocht naar oplossing, maar daar werd ik steeds verwezen naar één van de bovenstaande mogelijkheden.
5: jullie om hulp vragen

Heeft er hier iemand nog een idee?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In Outlook zelf ook 'als standaard' aanvinken.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Is er wellicht een programmaatje geïnstalleerd dat heel erg eigenwijs is en de de instelling voor default mail client elke keer op zich neemt? Een mailchecker van je vorige mail applicatie misschien, of thunderbird die iedere keer als je FireFox ook opstart zichzelf weer als standaard rechtzet? Of.... wellicht een verborgen stukje malware?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Haaglander schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:50:
In Outlook zelf ook 'als standaard' aanvinken.
Mis ik iets, of heeft ie dat bij stap 1 al geprobeerd? :?

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Backpacker
  • Niet online
maartena schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:50:
Is er wellicht een programmaatje geïnstalleerd dat heel erg eigenwijs is en de de instelling voor default mail client elke keer op zich neemt? Een mailchecker van je vorige mail applicatie misschien, of thunderbird die iedere keer als je FireFox ook opstart zichzelf weer als standaard rechtzet? Of.... wellicht een verborgen stukje malware?
Thunderbird heb ik nooit geïnstalleerd (of zit dit standaard bij firefox?). Het enige andere e-mailprogramma die ik ooit heb geïnstalleerd is Windows Live Mail en die is nog wel te zien als keuze bij de standaard e-mailprogramma's, maar niet meer in de programmalijst (bij "Programma's en onderdelen"). Ik vermoed wel dat het met windows live mail te maken heeft, maar krijg het niet boven water.

Weet iemand welk registerpad ik hiervoor moet hebben?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• maartena
Backpacker schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:58:
Thunderbird heb ik nooit geïnstalleerd (of zit dit standaard bij firefox?). Het enige andere e-mailprogramma die ik ooit heb geïnstalleerd is Windows Live Mail en die is nog wel te zien als keuze bij de standaard e-mailprogramma's, maar niet meer in de programmalijst (bij "Programma's en onderdelen"). Ik vermoed wel dat het met windows live mail te maken heeft, maar krijg het niet boven water.

Weet iemand welk registerpad ik hiervoor moet hebben?
Check anders ook je Live Messenger settings.... volgens mij zit Windows Live Mail ook behoorlijk verwoven in dat.

Je zou evt. ook Windows Live Mail kunnen de-installeren.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Backpacker
  • Niet online
Kan helaas niets vinden in Live Messenger over een connectie met Live Mail. Live Mail heb ik er al lang af gegooit. Is ook niet meer te vinden bij "Programma's en onderdelen", maar komt nog wel voor bij de keuzes voor standaard e-mailprogramma's. Iets zegt me dat het dus niet helemaal goed is gegaan met de-installeren maar kan er niet achter komen wat.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Bedoel je dat je Outlook niet als default mailclient in je startmenu ziet staan ?
In dat geval klik je met je rechter muisknop op de startknop en kies je 'eigenschappen'

Daar klik je op het tabje 'Menu Start'
Daar klik je op de knop 'Aanpassen'
Bij E-mailkoppeling selecteer je Microsoft Office Outlook

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Backpacker
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:45:
Bedoel je dat je Outlook niet als default mailclient in je startmenu ziet staan ?
In dat geval klik je met je rechter muisknop op de startknop en kies je 'eigenschappen'

Daar klik je op het tabje 'Menu Start'
Daar klik je op de knop 'Aanpassen'
Bij E-mailkoppeling selecteer je Microsoft Office Outlook
Nee ik bedoel dat outlook niet als standaard e-mailprogramma onthouden wordt. Ik krijg dus iedere keer als ik outlook opstart de melding: "Outlook is momenteel niet het standaardprogramma voor e-mail, agenda en contactpersonen. Wilt u Outlook instellen als standaardprogramma?"

In het startmenu staat outlook al aangegeven bij de e-mailkoppeling.

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 20:34
Idem in mijn situatie. We hebben een windows 2008 terminal server met outlook 2002. Dat ging tot nu toe goed maar sinds een week krijgen alle gebruikers de melding dat outlook niet het standaard programma is voor e-mail, agenda en contactpersonen.

Het aanpassen van de settings in outlook geeft geen resultaat.

Opgemerkt moet worden dat desktopexperience is geactiveerd en gedeactiveerd. Ik ben bang dat de deactivatie niet helemaal goed is gegaan.

Ik heb nog geen bronnen gevonden die kunnen leiden naar een oplossing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tw_eek schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:56:
Idem in mijn situatie. We hebben een windows 2008 terminal server met outlook 2002.
1) da's geen Windows Client
2) Je vraag kun je beter apart stellen in het daarvoor bedoelde subforum in plaats van een ouder topic te kapen met compleet afwijkende vraag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 20:34
alt-92 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:04:
[...]

1) da's geen Windows Client
2) Je vraag kun je beter apart stellen in het daarvoor bedoelde subforum in plaats van een ouder topic te kapen met compleet afwijkende vraag.
Die gedachte had ik niet. Ik dacht dat het probleem identiek zou zijn voor windows vista, vandaar de reactie. Het was niet direct bedoeld om antwoord op mijn vraag te krijgen, alleen om richting te geven waar nog misschien niet naar is gekeken. Verwijder het bericht maar als je dat beter vindt.

• REVink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 16:55
Hai Backpacker,

Ik zag je vraag omdat ik met hetzelfde probleem zat. 8)7
Kreeg dezelfde melding dat OL niet het standaardemailprogramma was etc.
Bij mij kwam Outlook niet voor in de lijst met standaardprogramma's.
Ik draai Vista met Office 2007 en Avast Pro met exchange ondersteuning.
Ook had ik een Office connector geïnstalleerd om m'n Hotmailaccount via Outlook te gebruiken
Weet niet of het al opgelost is bij jou maar ik heb het volgende gedaan:
Ten eerste heb ik Avast verwijderd m.b.v. de removal tool.
De Outlook connector verwijderd.
Daarna heb ik de Office 2007 cd genomen en de hersteloptie gekozen.

Na de benodigde keren opnieuw opstarten liep alles weer helemaal 100%

Met vriendelijke groeten, René.
Pagina: 1