Toon posts:

Draadloos internet delen WinY2K3 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Help,ik kom er even niet aan uit... Het standaard Internet sharing werkt niet op de server omdat ik geen gebruik maak van 2 ethernet interfaces maar een wireless internet dongel die een compoort gebruikt.

Voor demo doeleinden voor een bedrijf willen ze een soort computerterminal (met Windows XP Embedded) lokaal met Windows 2003 server laten draaien.Prima, ik heb alles netjes geinstalleerd met DHCP en een SQLdatabase, dat werkt ieder geval. Nu wil ik alleen dat er 1 of meerdere terminals toegang krijgen via een wireless USBdongel omdat ze op de beurs geen internet gateway aan kunnen bieden. Sterker nog..die moet je huren. Wat heeft het bedrijf gezegd we hebben nog nog internet dongels liggen met een GPRSabbonement van Vodaphone,gebruik die maar..kun je alsnog met je terminal het internet op.

Hoe krijg ik dit geshared op een 2003 server, is dit de de Routing and Remote Access-service activeren.Zoja hoe krijg ik de sharing aan de praat zodat de terminal het internet krijgt aangeboden via de server die draadloos internet heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee???

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoek eens op Routing and remote Acces en NAT ;-)
Denk ook aan de router in de DHCP .

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens even checken, heb je hier ook ervaring mee?

• LuckY
  • Niet online
Ja, Je gaat gewoon ervoor zorgen dat er een NAT translatie komt van je Externe IP naar je interne reeks.
Tevens bestaan er ook UMTS/3G routers die het werk voor je uit handen nemen.
Er ik genoeg te vinden op technet of andere sites hoe je routing and remote acces moet configureren voor een NAT toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Er ik genoeg te vinden op technet of andere sites hoe je routing and remote acces moet configureren voor een NAT toepassing.
Bedoel je dit software of hardware-matig?

• LuckY
  • Niet online
Software matig offcourse.
Wikipedia: Network address translation
Pagina: 1