[testcase] abigail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
2 jaar geleden heb ik ook een testcase laten zien, van deze zelfde dame. Inmiddels is ze weer een stukje ouder, dus bij deze het vervolg :) Visagie uiteraard ook weer door mijzelf.

Model: Abigail

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0237.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0238.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0385.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0286.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0371.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0246.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/abigail2/images/abigail-photoshop-0354.jpg

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Het eerste wat me opvalt is dat haar gezicht nogal overbelicht lijkt. Er is vrijwel geen detail en dat kijkt niet lekker weg. Het geeft me de neiging om snel door de scrollen.

#4 vind ik de leukste van de serie; eindelijk detail in het gezicht en de pose is best leuk.

Verder vind ik de ondergrond afleiden, doe het het of compleet vlak wit OF maak er wat leuks/speels van. Het is het nu net niet imho. Lekker door blijven strobisten :P

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
ik vind die plooein wel mooi, enige die hier overbelicht zijn, zijn 1 en 2..

|>

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

idd alleen 1 en 2 overbelicht.

Ruime kadering kan fijn zijn, maar bij de meeste foto's vind ik de ruimte niet een toegevoegde waarde.
Al die ruimte maakt haar wel klein.
Misschien dat ze op A4 formaat ofzo beter tot hen recht komen, op got formaat is de ruime kadering niet erg bevorderend.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Vreemd, bij mij zijn 3 & 7 toch ook echt overbelicht (ook een gecalibreerd scherm).

Verwijderd

Ik vind het erg geslaagd. Spreekt me erg aan en voornamelijk de houding en uitdrukking.
Het enige dat mij stoort zijn de plooien. Het lijkt alsof ze in/op bed ligt, terwijl aan de kleding te zien is dat het niet die indruk zou moeten wekken.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De plooien storen echt niet, maar wellicht had je er bewust gebruik van kunnen maken. De hoed op de laatste foto voegt voor mij niets toe en levert voor mij een bijna surrealistisch beeld op.

Verder vind ik vooral 3 en 4 leuke plaatjes.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb echt bijna elke foto overbelicht en ook een gecalibreerd scherm....
ik mis wat in de eerste foto.....een kleurtje teennagelak misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 12-02-2009 20:35 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Goed punt van de teennagellak inderdaad. Nu ik verder kijk, bij foto 3 is de onderkant van haar voet niet echt charmant. Onderkant voet is not done; ik ken geen enkele mooie foto waarbij een voet zo geposeerd wordt.

Niet dat ik er zelf echt bij stilsta, maar het valt me nu echt op en zal ik het voor mezelf ook meenemen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:53

Ethirty

Who...me?

Foto 3, 4, 6 en 7 wekken sterk de indruk dat ze op een bed ligt en zoals hierboven klopt dat niet met de kleding die ze aanheeft. Ik kan me voorstellen dat de foto's in een mooi setje lingerie veel sprekender zouden zijn (even afgezien van de voet in 3, nu dat gezegd is valt ineens op hoe weinig je dat ziet en terecht)

Haar houding bij foto 5 zou beter passen bij in donkere omgeving. Alle foto's zijn een beetje uitdagend, maar deze komt op me over dat ze angstig is en het liefst in een donker hoekje zou zijn gekropen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ethirty schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:14:
Foto 3, 4, 6 en 7 wekken sterk de indruk dat ze op een bed ligt en zoals hierboven klopt dat niet met de kleding die ze aanheeft. Ik kan me voorstellen dat de foto's in een mooi setje lingerie veel sprekender zouden zijn (even afgezien van de voet in 3, nu dat gezegd is valt ineens op hoe weinig je dat ziet en terecht)

Haar houding bij foto 5 zou beter passen bij in donkere omgeving. Alle foto's zijn een beetje uitdagend, maar deze komt op me over dat ze angstig is en het liefst in een donker hoekje zou zijn gekropen.
Afgezien van het feit dat ik weinig lingerie werk doe is dit meisje ook nog 16, dus dat lijkt me sowieso niet verstandig :)
Deathchant schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:35:
ik heb echt bijna elke foto overbelicht en ook een gecalibreerd scherm....
ik mis wat in de eerste foto.....een kleurtje teennagelak misschien?
Denk dat het smaak is qua overbelichtheid, want volgens mij zit er op het gezicht geen 255,255,255 plekken ;) Good point voor de eerste foto, dat ga ik asap even erbij shoppen ;)

@hieronder; gele zweem? Kan prima kloppen heb aan de split toning zitten sleutelen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Timo op 12-02-2009 22:28 ]

Verwijderd

Ik vind de foto's ook wel erg overbelicht. Op een gecalibreerd scherm zie ik op de eerste foto duidelijk een witte baan en een wit vlak lopen, wat er storend uit ziet. Daarnaast vind ik dat ze en gele zweem hebben.

De compositie van 4 en 7 vind ik erg geslaagd.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:53

Ethirty

Who...me?

16 pas?!? Zie het dan maar als algemeen commentaar op de poses los van de persoon. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Over de belichting:
Een foto hoeft niet perse dichtgelopen te zijn om als overbelicht aangezien te worden.
Ik vind High Key wel mooi, maar je zit net op het randje.
Foto 1, 2, en 3 vind ik het gezicht net te licht. Ondanks of ze wel of niet dichtgelopen zijn.
Bij 6 zijn de vingertoppen van haar linkerhand (voor ons rechts) dichtgelopen lijkt wel.

Nu inhoudelijk.
#6 vind ik niks. gezichtsuitdrukking + pose spreken me niet aan.
#5 niet echt iets op aan te merken, maar doet me niet veel.

#3 vind ik de plooien in het doek te veel opvallen. Bij de rest stoort het me niet.

# 1, 4 en 7 vind ik erg mooi. Goede composities en poses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, geslaagde testcase.

Alleen jammer dat de foto's overbelicht zijn. voor de rest Petje af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

J3roen schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:56:
Goed punt van de teennagellak inderdaad. Nu ik verder kijk, bij foto 3 is de onderkant van haar voet niet echt charmant. Onderkant voet is not done; ik ken geen enkele mooie foto waarbij een voet zo geposeerd wordt.

Niet dat ik er zelf echt bij stilsta, maar het valt me nu echt op en zal ik het voor mezelf ook meenemen.
Ik kan er niks aan doen, maar ik ben sowieso een voetenman, (lees: niet fetisjist, dat is iemand die een obsessieve sexuele voorkeur heeft voor voeten) en ik vind het belangrijk dat ook juist die delen van het lichaam ook in het oog springen. Verzorgde handen en voeten zijn erg belangrijk ook tijdens een photoshoot.

Ik heb wel eens van die modelfoto's gezien waarbij ze echt heel weinig aandacht hadden besteed aan de voeten. Ja sorry, voor mij is dat een doorn in oog. Of van die afgekloven vingers, JUK! Nou heb ik het alleen over het aandacht eraan besteden, maar velen hebben ook eksterogen, of van die lange teennagels of kromme tenen ofzo. Kunnen ze niks aan doen misschien, maar zorg dan dat het niet op een foto staat. Overigens, de perfecte voeten ben ik nog niet tegengekomen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 13-02-2009 09:26 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
teennagellak is trouwens wel erg kitsch, sowieso, past hier geen nagellak bij..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kitsch....tja iedereen denkt daar anders over. Door de extreem lichte achtergrond ziet het gewoon uit als 1 lang been met de vorm van een voet. Daarnaast heeft het model ook vingernagellak, dus ik vind het wel goed staan hier.

Het ligt ook een beetje aan de foto vind ik...

Misschien een slecht voorbeeld, dit is geen modelshoot, maar meer een kiekje, maar hier hoeft het dus niet vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.adellacosplay.com/photos/picnic3.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Deathchant op 13-02-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vind ze wel tof eigenlijk :) Haar gezicht had wel iets donkerder gemogen van mij en de huidskleuren zijn niet helemaal correct imo. Beetje rood (vooral op foto 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Vind het ook allemaal wat licht, maar dat betekent niet dat er geen mooie foto's tussen zitten! Ik vind vooral nummer 5 leuk gedaan. Mooie compositie, mooie houding en blik van het model. De houd op nummer 7 stoort me een beetje omdat het zo compleet uit het niks komt. In ieder geval gaat dit zeker de goede kant op!
Pagina: 1