MacBook op een Samsung LE32S62/BX

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ik probeer dus mijn macbook op me TV aan te sluiten, beeld enzo lukt nog wel, maar de juiste resolutie is een mission impossible lijkt het wel.

De macbook gaat alsvolgt naar de TV

Macbook <> minidisplayport-dvi <> dvi-hdmi <> Samsung TV.

Nu weet ik dat ik dmv van SwitchResX custom resoluties kan toevoegen, dit heb ik dus ook gedaan.

1360x768@60Hz , echter zodra ik deze mode wil activeren dan springt de tv op zwart en zegt dat het niet ondersteund is.

Ik wil uiteraard gewoon de native resolutie van de TV draaien, dat werkt uiteraard gewoon het beste.

Iemand die zo 1,2,3 weet wat er nu precies mis gaat ?

TV Specs
http://gama-electronics.com/v5/popup/tv/le32s62bx.html

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

1360x768 is geen HDMI resolutie. De HDMI ondersteunde resoluties van jouw TV zijn 480i/p, 576i/p 720i/p 1080i. Er is geen 768p. De enige manier om de volledige resolutie van je TV te gebruiken is via de D-SUB aansluiting, die hier ook voor bedoeld is. Dit staat overigens ook in de handleiding:
Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:55
Vaak hebben TV's wel een resolutie van 768 hoog, omdat deze panelen goedkoper (?) te maken zijn, en vaker voorkomen.

Aansluiten via HDMI kan dus inderdaad alleen op 720, of 1080 als je TV dit ondersteund (jouw TV dus niet).

Inderdaad dus de D-SUB ingang gebruiken, vaak ook aangeduid met 'PC'. Hiervoor moet je gewoon een VGA kabeltje (iirc) gebruiken.

Zelf heb ik mijn Macbook Pro ook aangesloten op een Sony Full HD TV. Daar kon ik de PC ingang niet gebruiken omdat ik dan de volledige 1080p niet haalde. Hierna heb ik de HDMI gebruik, en kon ik 1080 selecteren.

Je kan ook gewoon HDMI gebruiken hoor, op 720p. In princiepe zie je hier vrij weinig van terug :) .

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Killzone schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:03:
Vaak hebben TV's wel een resolutie van 768 hoog, omdat deze panelen goedkoper (?) te maken zijn, en vaker voorkomen.

Aansluiten via HDMI kan dus inderdaad alleen op 720, of 1080 als je TV dit ondersteund (jouw TV dus niet).

Inderdaad dus de D-SUB ingang gebruiken, vaak ook aangeduid met 'PC'. Hiervoor moet je gewoon een VGA kabeltje (iirc) gebruiken.

Zelf heb ik mijn Macbook Pro ook aangesloten op een Sony Full HD TV. Daar kon ik de PC ingang niet gebruiken omdat ik dan de volledige 1080p niet haalde. Hierna heb ik de HDMI gebruik, en kon ik 1080 selecteren.

Je kan ook gewoon HDMI gebruiken hoor, op 720p. In princiepe zie je hier vrij weinig van terug :) .
Jah jammer dan :(, maar ik heb ook geen keuze voor 720P oid :(
dat zal wel door dvi-hdmi komen dan denk ik.

Maar ook op 1280x720 mis ik gewoon een stuk van me beeld :(

edit :
het maakt niks uit op welke resolutie ik hem zet, ik mis altijd gewoon een klein stukje van onderin de dock en bovenin de balk :(

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-02-2009 15:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:12:
[...]

Jah jammer dan :(, maar ik heb ook geen keuze voor 720P oid :(
dat zal wel door dvi-hdmi komen dan denk ik.

Maar ook op 1280x720 mis ik gewoon een stuk van me beeld :(

edit :
het maakt niks uit op welke resolutie ik hem zet, ik mis altijd gewoon een klein stukje van onderin de dock en bovenin de balk :(
Heb je dit toevallig nog kunnen oplossen?
Ik loop momenteel namelijk tegen precies hetzelfde aan.