Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[xp] Zoek prog voor searchable pdf's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een bescheiden aantal ingescande pdf's van mijn administratie. Die zou ik graag "searchable" maken door met een ocr programma te maken. Dan kan ik ze op mijn mac goed doorzoeken. Weet iemand (voor xp) een goede applicatie die ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Liefst niet al te duur want het gaat maar over 50 documenten of zo..

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er is volgens mij een plugin voor indexing service, zie: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2611

Hiermee zou je met de standaard indexing service van XP in .pdf bestanden moeten kunnen zoeken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 21:22
Op mijn bijbaantje gebruiken wij Readiris Pro, met dit progje kan je pdf gemakkelijk met een paar drukken op de knop leesbaar maken. Is helaas niet de goedkoopste: 132 euro per licentie

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:29
Kan het mishebben, maar volgens mij kan het ook met google desktop, vond net deze url : http://www.pdfzone.com/c/...lugIn-Enables-PDF-Search/, kwam erop omdat met google zoekopdrachten, er ook in pdf's gezocht word.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Misschien is dit iets: http://www.capturetext.com/capture-text.htm

Daarmee kan je text van een afbeelding capturen.

Zie de features:

Recognizes text in any type of document (HTML, Word, Notepad, PDF, BMP or JPG image) or in any part of the screen and saves it to clipboard.
Recognizes texts that cannot be saved or printed
Recognizes texts in any language that cannot be saved or printed
Recognizes "hidden" text ignoring blocking scripts on Internet pages
Reads selected text in documents, emails or Internet pages.
Works with virtually any proportional and fixed typeface
Properly works with character sizes 6 to 72 point
Works with all American and European character sets, including the Central-European and Cyrillic
Selects the text with rectangular selection tool, window selection, scrolling window selection or graphic selection
Built-in spellchecker
Fully integrates with word processing tools

Het kost wel 29,99 Dollar maar je kan het eerst 30 dagen volledig uitproberen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik denk dat het grootste probleem hier is dat het om ingescande PDF's gaat, en dan kom je inderdaad toch snel bij een OCR programma uit, waar de normale zoekers meestal alleen kunnen zoeken in PDF's die met "save as" of "print to" uit een bekende applicatie (zoals Word) zijn geëxporteerd.

ReadIris OCR denk ik dan inderdaad aan.

Edit: Of het bovenstaande programma wellicht. :Y

Hoort dit trouwens niet in Software thuis?

[ Voor 12% gewijzigd door maartena op 12-02-2009 16:48 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:34:
Weet iemand (voor xp) een goede applicatie die ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Liefst niet al te duur want het gaat maar over 50 documenten of zo..
geen OS dus?

Dan hoort je topic in CSA thuis.

Overigens: ga eens [google=pDF ifilter] :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1