Toon posts:

Javascript Tree Firefox vs IE7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met een script om een javascript menu op te laten slaan. Tot nu toe werkt alles goed in firefox 3.0. Echter in IE7 krijg ik de melding:

Operation aborted. Dit in alert vorm en daarna verschijnt er een 404 pagina.
Het irritante is dat ik eerst wel de pagina zie maar dat (een deel van het) javascript de pagina onklaar maakt. In IE7 heb ik alle debug in friendly message's op not friendly staan :P ,

In firefox gebruik ik de IE tab, en ook daar wordt naar de 404 verwezen. In firebug worden geen foutmeldingen getoont.

Ik heb ookal geprobeerd alles te elimineren. Hieruit blijkt dat de pagina gelijk crashed als de volgende optie wordt aangevraagt:treeObjX = new JSDragDropTree();

TreeObjX gebruik ik omdat mijn hoofd menu ook met dezelfde tree opgebouwt wordt. Deze heb ik overigens ook uitgecommetarieerd en ook dan blijf ik de melding houden. Hebben jullie een idee:

- Waaraan het kan liggen?
- Hoe ik nog meer (debug) informatie kan vergaren?

Greetz shad0w.

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Als ik in Google zoek voor "Operation aborted" zie ik meteen als tweede hit (tussen een pagina vol met IE topics) "IE and 'Operation Aborted'".

met als uitleg:
IE does this when you attempt to modify a DOM element before it is closed. This means that if you try and append a child element to another and that other element (like the document.body) is still loading, you’ll get this error. This will occur if you use .appendChild (which in Mootools includes .adopt, .injectInside, .injectBefore, etc.) or if you use Element.innerHTML = “” (or in Mootools, the .setHTML method).

The general rule of DOM manipulation is that you can’t mess with it until it’s loaded, which is why we use the domready event (this is not a native event, but most frameworks have some method for creating this event).
Dus misschien kun je daar op controleren.

//edit:

betere uitleg op de MSDN blog: http://blogs.msdn.com/ie/...to-operation-aborted.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door DanielG op 12-02-2009 14:12 ]

http://xyproblem.info/

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:04:
In firefox gebruik ik de IE tab, en ook daar wordt naar de 404 verwezen. In firebug worden geen foutmeldingen getoont.
Logisch, want IE tab is in feite gewoon Internet Explorer in een ander venster. Geen foutmelding is ook logisch, want Firefox kan Firebug alleen gebruiken als je Gecko als renderengine gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door dev10 op 12-02-2009 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Het kwam inderdaad doordat de DOM nog niet geheel geladen was.

body onload="" werkte niet maar wat wel werkte:

<script language="javascript">
window.onload = function()
{
buildIt();
}
</script>

Dit script helemaal onderaan de pagina (enfin verdient geen schoonheidsprijs). Daarnaast schijnt het probleem met operation aborted in IE8 opgelost te worden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:22:
[...] Daarnaast schijnt het probleem met operation aborted in IE8 opgelost te worden.
niet echt...

Intentionally left blank

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 10:35
Blijft een storende fout, die mijn webpagina's ook nog wel 'ns de nek omdraait. Vooral als je het net w3-valid hebt (oké, 't is maar een richtlijn :P), maar een beetje een fix kan toch geen kwaad?

Maar als ik het dus goed zie gaat het erom dat je geen zaken oproept die 'nog niet bestaan'?
Pagina: 1