[SRVR2008] Server niet te bereiken via rdp/ping

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Heb het volgende probleem op een server met win2008

1) hij is niet ping baar
2) RDP werkt niet
3) aanmelden via logmein.com werkt
4) Teamspeak werkt ook niet, zowel internet/netwerk niet

wat heb k allemaal al gedaan

1) server restart
2) router restart..

eerst dacht ik het is misschien de router, maar ik heb nog een 2e server staan, daar teamspeak op gezet, lokaal werkt het, internet ook (internet kan ik niet testen momenteel wegen blockades...)

Niets lost het probleem echter op.

netwerkkaart helaas ook niet, daar er 2 in zitten en op beide netwerkkaarten geen ping werkende is.

Symantec Endpoint Protect, geinstalleerd maar ook als SEP uitstaat werkt ping, rdp e.d. niet.

als uiterste kan ik de pc/server herinstalleren/image terug zetten, dit heb ik natuurlijk liever niet :)

iemand nog suggesties wat het kan zijn?

Firedaemon Trinity heb ik ook al uitgeschakeld....

en verder is het ook misschien handig/het vermelden waard, dat ik gisteren opeens op me router, een 192.168.1.94 ip op de WAN side van de router kreeg, en dit ip bleek te corresponderen met de server die niet amper nog te bereiken valt....

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Windows Firewall volledig aanstaan?

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Dutch2007 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:54:
[knip]
en verder is het ook misschien handig/het vermelden waard, dat ik gisteren opeens op me router, een 192.168.1.94 ip op de WAN side van de router kreeg, en dit ip bleek te corresponderen met de server die niet amper nog te bereiken valt....
Het lijkt me logisch dat je server nauwelijks of niet te bereiken is als je router hetzelfde IP adres krijgt. Je DNS gaat niet meer weten waar hij request voor 192.168.1.94 naartoe moet sturen waardoor je dus nogal vreemd gedrag kan krijgen... Los eerst dit probleem eens een keer op (krijg je een dynamisch adres op je router van je ISP of ...?) en een deel van de andere opgenoemde problemen kunnen dan ook al verholpen zijn.
Ter info: standaard worden ICMP requests naar een W2k8 server geblokkeerd door de Windows Firewall, dus tenzij je die settings gewijzigd hebt, is het vrij normaal dat je niet kan pingen naar die server.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Dutch2007
D4rkSt4r schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:26:
[...]

Het lijkt me logisch dat je server nauwelijks of niet te bereiken is als je router hetzelfde IP adres krijgt. Je DNS gaat niet meer weten waar hij request voor 192.168.1.94 naartoe moet sturen waardoor je dus nogal vreemd gedrag kan krijgen... Los eerst dit probleem eens een keer op (krijg je een dynamisch adres op je router van je ISP of ...?) en een deel van de andere opgenoemde problemen kunnen dan ook al verholpen zijn.
Ter info: standaard worden ICMP requests naar een W2k8 server geblokkeerd door de Windows Firewall, dus tenzij je die settings gewijzigd hebt, is het vrij normaal dat je niet kan pingen naar die server.
code:
1
2
server 1: NIC1: 192.168.1.101, NIC2: 192.168.1.97
server 2: NIC1: 192.168.1.102, NIC2: 192.168.1.98

met kreeg bedoel ik dus --> dit was gisteren (het krijgen van een
code:
1
192.168.1.94
IP, ipconfig gaf nergens echter dit IP aan maar goed, dit had ik toen ook opgelost, mensen konden weer met de server verbinden, ik had weer internet, en alles deed werken, en nu zie ik op tsviewer.com (en op http://www.apeocorp.com)

dat op 10:22 de server voor het laatst gezien is.

layout is als volgt...

server1 --> router @ LAN poort...

Op de WAN poort van die zelfde router, zit een speedtouch adsl modem in bridge mode, daardoor krijgt de router op de WAN Poort een public ip van mijn isp tweakdsl

het is & blijft daarna echter raar (en naar mijn mening niet verklaarbaar, waarom vervolgens de router op de WAN poort 192.168.1.64 als IP kreeg... (en heel af en toe me eigenlijke 80.x.x.x ip....)

ja windows firewall is disabled, dit wordt automatisch gedaan door SEP, deze neemt de firewall functie over, op de andere server wat wel pingbaar is, rdp-baar e.d. draait ook SEP, met zelfde instellingen... dus daar ga ik persoonlijk het probleem niet zoeken....

netstat
http://apeocorp.com/vaag/vaag.txt

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch2007 op 12-02-2009 16:01 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke SEP versie heb je :?

de firewall functie van SEP (network threat protection) is niet supported op servers.. dat weet je want dat staat in de readme van SEP ;)

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dutch2007 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:47:
het is & blijft daarna echter raar (en naar mijn mening niet verklaarbaar, waarom vervolgens de router op de WAN poort 192.168.1.64 als IP kreeg... (en heel af en toe me eigenlijke 80.x.x.x ip....)
Dan zit er nog een speedtouch tussen waarop dhcp aan staat ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dutch2007
sanfranjake schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:34:
[...]

Dan zit er nog een speedtouch tussen waarop dhcp aan staat ;)
die speedtouch zit er al bijna 2 jaar tussen ;-), en die springt echt niet zomaar van bridged naar dhcp...

en als dat het IP van de speedtouch zou ZIJN geweest... dan zou WAN @ router niet de SERVER @ LAN zijn...
Powershell schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:29:
welke SEP versie heb je :?

de firewall functie van SEP (network threat protection) is niet supported op servers.. dat weet je want dat staat in de readme van SEP ;)
Version: 11.0.2000.1567

op server staat proactive Threat Protecion uit ;) --> scan for trojans and worms, kan ik niet eens aanvinken.

Verder heb ik SEP op 2 servers... beide zelfde OS (beide 2008 enterprise), en zelfde moederbord, alleen andere nic, bij de 1 onboard+gbit intel, andere gbit intel+realtek

Problem partiall solved:

1 netwerk kabel bleek toch niet d'r in te zitten 8)7 , en nu kan ik die pc dan ook via het netwerk benaderen _/-\o_ (maar alleen op 192.168.1.97, niet op 192.168.1.101, 101 is NIET pingbaar, 97 wel.

daarbij heeft de intel nic de neiging om at random de connectie te verliezen

[ Voor 56% gewijzigd door Dutch2007 op 12-02-2009 18:19 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is wel een antieke versie van SEP, ik zou niet uitsluiten dat je problemen hier door komen. Download via fileconnect even MR4, upgrade en kijk of het dan weg is.

Een speedtouch in bridged mode moet je EXPLICIET de dhcp uitzetten, ik geef je die tip niet voor niets ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dutch2007
sanfranjake schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:40:
Dat is wel een antieke versie van SEP, ik zou niet uitsluiten dat je problemen hier door komen. Download via fileconnect even MR4, upgrade en kijk of het dan weg is.

Een speedtouch in bridged mode moet je EXPLICIET de dhcp uitzetten, ik geef je die tip niet voor niets ;)
Die speedtouch heb k al bijna 2 jaar... en hij staat ook al bijna 2 jaar in bridged mode...

Morge ff netwerkkaartje van werk mee nemen, dan komt het wel goed (hoop ik) denk dat er iets broken is, kan wel uitgaan (vanaf de server zelf pingen, maar terug niet :/)

ff nic1 vanuit apparaatbeheer un-installen, re-installeren, dan nic2 uninstallen, en restart :P, misschien dat dat werkt
Pagina: 1