Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

één liedje, meerdere albums, opslaan in ID3?

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
In de loop der jaren heb ik aardig wat muziek opgespaard. Aangezien hier ook veel albums tussen zitten heb ik ook veel nummers dubbel.
Als ik bijvoorbeeld op "Billie Jean" zoek dan krijg ik deze 7x te zien, alle met een ander album.

Nu kan ik wel alle dubbelen eruit gooien en de versies met de hoogste bitrate behouden, maar naast dat dit veelste veel werk is, verlies je ook een hoeveelheid data (de verschillende albums waar dit liedje op staat).

Nu zoek ik een manier om een van de volgende dingen te doen: OF:
1: Een programma dat mijn muziek inventariseert, de liedjes met de hoogste bitrate eruit haalt, en de album namen van alle andere albums hierin samenvoegt.
Zodat je zoiets krijgt:
Michael Jackson - Billie Jean Album: Numbers Ones, The Essential michael jackson, The Ultimate collection, Thriller Enz

Het liefst moet een muziek programma hiermee kunnen omgaan, zodat wanneer je op Billie jean zoekt, je maar 1 liedje ziet, en wanneer je op alle liedjes van "The Ultimate collection" dat Billie jean daar ook bij zit.

2: Een muziek programma dat het bovenstaande doet, alleen zonder echt iets aan een bestand te veranderen. Zodat de mappen op mijn computer wel intact blijven, maar ik niet alle liedjes 6x zie staan als ik ergens op zoek.

iemand enig idee of dit mogelijk is bij bijv ID3v2, of iets anders?

Flying High!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 16:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb ditzelfde probleem, en heb nog geen oplossing....

Dit omdat elke mogelijk oplossing ergens anders weer iets omgooide.

Ik denk dat de huidige manier van Taggen niet volstaat.

Succes, en als je een manier gevonden hebt, laat het hier PLEASZ weten... ik zou er ook baat bij hebben..

FreeReef.nl

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

btw, je kunt wel met playlists gaan werken... maar dat is net zo veel uitzoekwerk

(vervelend hé, als je zoooo veel muziek hebt, dat je niet meer weet welk nummer op welk album staat, waardoor je dus alle albums in 1 keer wilt inladen, waardoor je dus dubbele nummers hebt....Moet je nagaan als je ook verzamel cd's spaart...)

FreeReef.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vergeet niet dat er vele versies van eenzelfde liedje bestaan (zelfs als ze niet live zijn), je verliest dus veel meer dan groeperingen / metadata :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:44:
Vergeet niet dat er vele versies van eenzelfde liedje bestaan (zelfs als ze niet live zijn), je verliest dus veel meer dan groeperingen / metadata :Y)
Dat klopt, daarom zou er bij de meeste programma's wel user input nodig zijn. Maar met geavanceerde parameters zou de computer het meeste werk kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld een parameter dat de lengte van het liedje maximaal 15 seconden mag afwijken of dat wanneer in een tag het woord "live" voorkomt dat dit automatisch een ander liedje is.
Eventueel moet het mogelijk zijn een liedje te analyseren en hierin een maximale afwijken aan te geven.

100% zekerheid zou een programma niet kunnen geven, maar een aardige selecte waarbij alleen user controle nodig is moet te doen zijn, alleen waarmee :P

Flying High!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Haal al je versies eens voor de grap door Musicbrainz Picard...
Het zou nogal lullig zijn als je uiteindelijk al je albums vern**kt door dit soort akties. Ik denk dat er namelijk ook nog wat afmix- en volume-vershillen zijn tussen je versies...
Bovendien, schijfruimte kost geen moer meer, dus waar maak je je zorgen over ;)

* Jester-NL heeft 25 verschillende versies van een bepaald nummer en krijgt al kromme tenen van de vraag

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Schijfruimte is ook helemaal geen probleem :P
Het gaat vooral om dat wanneer je bijvoorbeeld op een artiest zoekt, je op je hele scherm maar 4 verschillende nummers krijgt, elk 10x. Verder is de schrijf ruimte bij mijn mobile apparaten niet onbeperkt, dus daarvoor zou het wel handig zijn.

Flying High!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wellicht is een intelligente media player een optie...
Die scanned dan de ingelezen bestanden , en als bestandsnamen niet meer dan 10 tekens afwijken, dan kan hij ze groeperen.
Plaagje schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:06:
Schijfruimte is ook helemaal geen probleem :P
Het gaat vooral om dat wanneer je bijvoorbeeld op een artiest zoekt, je op je hele scherm maar 4 verschillende nummers krijgt, elk 10x. Verder is de schrijf ruimte bij mijn mobile apparaten niet onbeperkt, dus daarvoor zou het wel handig zijn.

FreeReef.nl

Pagina: 1