Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Account meldt direct weer af, daarna geen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik draai Windows Xp sp3. Wanneer ik mijn computer start kwam deze eerst in het welkomstscherm terwijl ik maar één useraccount heb. Na wat topics lezen kwam ik erachter dat dit aan .NET framework lag en dat ik het één en ander in het register moest veranderen. Dit is allemaal gelukt. :P

Er blijft echter nog één irritant probleem. Zodra maar computer nu opstart, zie ik heel even mijn desktop om vervolgens automatisch te worden afgelmeldt en in het welkomstscherm terecht kom. Als ik vervolgens op mijn account klik gaat het opstarten gewoon verder zonder problemen. :?

Heb al het één en ander gelezen op andere topics, maar geen van de oplossingen is helaas voor mij van toepassing (voor zover ik gezien heb). Bij alle topics komen de gebruikers helemaal niet meer in hun accounts (probleem van automatisch afmelden blijft zich voordoen). Ik kom zonder verdere problemen in mijn account, maar vind het gewoon knap irritant dat ie zich eerst afmeldt.

Heeft iemand dit probleem wel eens gehad en er dan ook een oplossing voor?
Alvast bedankt!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen idee welke topics je gelezen hebt, maar een kleine steekproef van mijnentwege leidt eerder richting spyware en/of virussen. Ondanks dat je in tweede instantie wél in je account geraakt zou ik toch wel de steppen eens ondernemen die in deze MSKB vermeld worden. En dan mijn PC grondig onderzoeken. Ik weet niet wat je al in je register gedaan hebt - misschien wel enkele van de beschreven stappen - maar vervang toch maar je userinit.exe om zeker te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door YellowOnline op 12-02-2009 19:23 ]

Verwijderd

Zie je ook het 'afmeldscherm' of verschijnt je desktop gewoon heel even?

Als windows niet echt afmeld kan het misschien zijn dat je wat vergeten bent in het register.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
heb je al eens geprobeerd met een verse useraccount?
heb je een overzichtje van wat je in de regstry hebt aangpast?

Verwijderd

Topicstarter
Dag The Stickie,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij is het geen virus of spyware, heb mijn computer nog gecheckt en niets gevonden. In het artikel dat YellowOnline aangaf gaat het om explorer.exe en userinit.exe. Die staan ook nog goed.
Heb hier een afbeelding van mijn register (winlogon). Zie je hier nog iets vreemds in?

http://img13.imageshack.us/my.php?image=registerwz7.jpg

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:07:
Dag The Stickie,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij is het geen virus of spyware, heb mijn computer nog gecheckt en niets gevonden. In het artikel dat YellowOnline aangaf gaat het om explorer.exe en userinit.exe. Die staan ook nog goed.
Heb hier een afbeelding van mijn register (winlogon). Zie je hier nog iets vreemds in?

http://img13.imageshack.us/my.php?image=registerwz7.jpg
Ik bedoel niet dat userinit.exe er nog moet staan (dat is zeker zo) maar wel dat er iets mis mee kan zijn. Ik zou die vervangen door een verse te extracten uit de .cab van je Windows-CD

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Egbert ;) ,

Misschien zijn er wat dll of systeembestanden niet goed, daarom adviseer ik je een sfc /scannow te draaien.Heb je een virusscanner draaien?

Ook kun je op malware checken door mrt /f te draaien.

Ook kun je het volgende proberen, kijk of je dan wel kunt inloggen.
Bron
Stap 1: Het hulpprogramma voor systeemconfiguratie starten
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
Het dialoogvenster Hulpprogramma voor systeemconfiguratie wordt weergegeven.
Stap 2: Selectieve opstartopties configureren
  1. Open in het dialoogvenster Hulpprogramma voor systeemconfiguratie het tabblad Algemeen en klik op Selectief opstarten.
  2. Open het tabblad Services.
  3. Schakel het selectievakje Alle Microsoft-services verbergen in.
  4. Klik op Alles uitschakelen en klik op OK.
  5. Klik op Opnieuw opstarten wanneer je wordt gevraagd de computer opnieuw op te starten.
Hierna even herstarten. Je krijgt dan een melding al je weer inlogt, maar daarvoor kun je gewoon ok klikken, dat is normaal gedrag.

[ Voor 92% gewijzigd door Turdie op 15-02-2009 04:35 ]

Pagina: 1