Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Zwart scherm met cursor

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Na verloop van tijd beginnen onze Vista (Business x86 SP1) rare kuren te vertonen:
Na verschijnen van het Windows boot screen een zwart scherm met enkel een cursor. Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar geen CTRL-ALT-DEL screen.

Met hoge uitzondering (na +/-30 min stil te hebben gezeten) verschijnt plotseling het login scherm.
Eventviewer geeft vervolgens geen errors o.i.d.

Ik heb ook systemen waar dit niet/nooit op gebeurd:
1 groot verschil: op systemen die dit wel krijgen worden een hoop USB apparaten aangesloten.
Zo'n 30 tot 150 per dag per machine.

Hoe meer units er in het verleden aan gehangen hebben, des te langer duurt het booten. Met spontaan bovenstaande tot gevolg. Even een opmerking: op moment van booten hangen er geen USB devices aan de machines.

Klinkt dit bekend? Of sla ik de plank geheel mis?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik weet geen kant-en-klare oplossing, maar omdat je geen reactie krijgt toch even een woordje.

Wat voor USB devices zijn dat eigenlijk? USB sticks? Ik kan me moeilijk voorstellen hoe je anders aan zo'n geweldig aantal USB devices komt. Ik kan me vaag voorstellen dat op een of andere manier de HAL zeer traag initialiseert omwille van die devices. Zeker op moederborden met Via-chips is dit naar het schijnt een probleem - en Via is natuurlijk alomtegenwoordig. Zelfs in mijn top-mobo (P35 Platinum, nu geen top meer natuurlijk) zit nog ergens een Via chip (voor de FireWire). Misschien kan je het probleem traceren met BootVis, een applicatie van Microsoft die hiervoor dient.

Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed to help PC system designers and software developers identify performance issues for boot/resume timing while developing new PC products or supporting software.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

YellowOnline schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:14:
Misschien kan je het probleem traceren met BootVis, een applicatie van Microsoft die hiervoor dient.
BootVis is niet bedoeld voor Vista.
Die heeft zelf al genoeg tooling aan boord (Performance monitoring) waarmee je hetzelfde zou kunnen achterhalen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BP_LOZ
YellowOnline schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:14:
Ik weet geen kant-en-klare oplossing, maar omdat je geen reactie krijgt toch even een woordje.

Wat voor USB devices zijn dat eigenlijk? USB sticks? Ik kan me moeilijk voorstellen hoe je anders aan zo'n geweldig aantal USB devices komt. Ik kan me vaag voorstellen dat op een of andere manier de HAL zeer traag initialiseert omwille van die devices. Zeker op moederborden met Via-chips is dit naar het schijnt een probleem - en Via is natuurlijk alomtegenwoordig. Zelfs in mijn top-mobo (P35 Platinum, nu geen top meer natuurlijk) zit nog ergens een Via chip (voor de FireWire). Misschien kan je het probleem traceren met BootVis, een applicatie van Microsoft die hiervoor dient.

Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed to help PC system designers and software developers identify performance issues for boot/resume timing while developing new PC products or supporting software.
Het zijn navigatiesystemen die aangesloten worden. Op deze werkstations worden ze voorzien van software en map-updates.
BootVis is niet bedoeld voor Vista.
Die heeft zelf al genoeg tooling aan boord (Performance monitoring) waarmee je hetzelfde zou kunnen achterhalen.
Ik zou graag met Perfmon aan de slag willen, maar deze geeft niets vreemds tot dat fatale moment...

• BP_LOZ
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices] heeft in sommige gevallen tot wel 350 records. Wanneer ik deze leeg maak (op natuurlijk de interne drives na) gaat het in de meeste gevallen weer een tijdje goed. Dit kan een uur zijn, of 3 dagen.
Het rare is, dat dit altijd werkt maar een permanente oplossing is het niet.
Suggesties?

• BP_LOZ
Kick
Pagina: 1