Een P120 >12X fikker?

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb sinds kort een 2de pc'tje erbij, en deze zou ik misschien als brand machine willen gebruiken.

Hier ff de specs:
P120, 16 mb edo, 1 Gig hd, AWE32 Gold, 8X cd-rom speler. :)

Nu vroeg ik mij of mijn plex 12/10/32A fikker werkt in de P120, kan de cpu dit aan? :?

Evt. wil ik de zooi nog ff upgraden/overklokken. >:)

Whatever.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Och, het zal wel werken, maar het is een beetje overkill hé ;)

Overklokken word met een P120 (2x60 Mhz) wel lastig, misschien dat je hem op 133 (2x66) kan krijgen, maar ik vrees dat het daar wel bij blijft... de mijne wil niet verder iig.

Virussen? Scan ze hier!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Overklokken wil niet echt ben ik alweer achter... :(
De bus gaat maximaal tot 66MHz... :'(
Dus x 2 = 133 MHz... jippie! ;)

Maar een brander zou wel kunnen fikken op 12X? En ook on-the-fly? :?

Whatever.

Verwijderd

Zolang je burnproof hebt zit je goed.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 09:11 schreef HlpDsK het volgende:
Zolang je burnproof hebt zit je goed.
Die heb ik jah. :)

Maar uhm, kost het niet veel cpu kracht om de brander aan de gang te houden?

Whatever.

Verwijderd

De brander moet je nieuw kopen en is dan net zo duur/goedkoop als je HELE systeem :D. Als het hardware is dat je over hebt moet je ook iets doen aan die harde schijf, je weet niet hoeznel je die moet aanvullen :).

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 09:03
lijkt me niet dat je on the fly kunt fikken, daarvoor is je cdrom speler te traag. En audio zal met dat ding helemaal traag gaan denk ik.

dus neem ook ff een andere cdrom en ook meeer memory. 16 is echt te weinig. Als je een image zou willen makejn kan de schijf ook nog wel eens te klein worden.

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 09:16 schreef meendering het volgende:

[..]

Die heb ik jah. :)

Maar uhm, kost het niet veel cpu kracht om de brander aan de gang te houden?
Boeit dat? CDtje is 6 minuutjes werk :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Als ik een DVD speler krijg in me T-Bird gaat de Afreey 56speed speler in de p120 denk ik.... net zo makkelijk jah! :)

Ik zal wel zien of het wil. ;)

Whatever.

Verwijderd

stop die brander in je t-bird en laat die p1 leuk als servertje werken, maar echt niet als brander1

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een DVD speler als CD-Rom drive is ook de grootste fout die ik gemaakt heb bij mijn nieuwe systeem. Ik heb er zo'n spijt van.
DVD spelers lezen altijd langzamer dan 'pure' CD-Rom drives.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 10:43 schreef Helsie het volgende:
Een DVD speler als CD-Rom drive is ook de grootste fout die ik gemaakt heb bij mijn nieuwe systeem. Ik heb er zo'n spijt van.
DVD spelers lezen altijd langzamer dan 'pure' CD-Rom drives.
De 105S van pioneer is goed genoeg d8 ik.... :)

Dan wacht ik ff een minuutje langer.. :)

Whatever.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 08:58

nexhil

BAM!

ik vindt dvd-rom drives wel regeren hoor, kan temenste een beetje data op, en anders koop je er voor 120 piek een normale cdrom speler bij.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Het hete hangijzer in dit geval is of je moederbord en ook je harde schijf U-DMA modes ondersteunen. Zo niet, dan trekt het dataverkeer een zware wissel op je CPU kracht. En trekt je kleine harde schijf ook wel de nodige continue datarate met ruime marge?

Een jaar of twee geleden had ik als systeem een P100 met een 1.2 gb harde schijf, 48mb intern en een plextor 4x scsi brander. Een beetje geswap op de hd en ik had weer een frisbee terwijl ik dus op 4x brandde EN een scsi brander gebruikte (PCI busmastering UW scsi controller).

Jij zal zelfs als ik het zo zie met 2 in plaats van 1 ide device in de CPU vretende PIO mode zitten. Het lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk dat 'ie 12x soepel draait.

Burnproof of niet: Persoonlijk vermoed ik dus dat je niet veel plezier zult hebben van dit burnsysteem.

Feel free to (burn)proof me wrong though :)
Pagina: 1