Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Situatie is het volgende:

Ik heb op dit moment een telfort abonnement met internet surf & mail unlimited.
Dit abo loopt nog tot september door, maar in mei zou ik m dus al kunnen opzeggen om over te stappen naar T-Mobile.

De reden dat ik echter nu al wil overstappen is het feit dat Telfort mijn data te hoog vindt en mij waarschuwt dat ik me aan hun 48(!) MB moet houden.
Ik heb een Iphone, en ik dagelijks radio te streamen op mn werk middels 3G. En ja, dan zit je daar al bijna o 1 dag overheen.

Nu vroeg ik me af of t mogelijk is om een Sim Only abo te bestellen bij T-Mobile met een internet abo (ongeveer 20 euro), ondanks dat mijn telfort abo nog doorloopt.
En is het dan mogelijk om mijn nummer dan in mei al over te laten zetten naar dit abo?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Verwijderd

Je mag in Nederland maximaal 3 abonnementen op jouw naam hebben staan. Lees telefonie abonnementen. Dus ja, dat kan. Echter kan in mei je nummer nog niet over, dat kan pas aan het einde van het contract bij Telfort. Wel kan je in Mei het nummerbehoud alvast aanvragen.

Tevens zou ik Telfort even bellen over die brief. 48MB is belachelijk, en is hoogstwaarschijnlijk een fout.

• brotherlouie99
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:02:
Je mag in Nederland maximaal 3 abonnementen op jouw naam hebben staan. Lees telefonie abonnementen. Dus ja, dat kan. Echter kan in mei je nummer nog niet over, dat kan pas aan het einde van het contract bij Telfort. Wel kan je in Mei het nummerbehoud alvast aanvragen.

Tevens zou ik Telfort even bellen over die brief. 48MB is belachelijk, en is hoogstwaarschijnlijk een fout.
Bedankt voor je reactie!

Ik ben niet de enige die die brief heeft ontvangen met die 48 MB limiet, dat lees ik zoal op diverse fora.
Ik zat zat zelfs al op 3000 MB. En wat ik heb begrepen is dat T-mobile de enige provider is waar onbeperkt echt onbeperkt internetten inhoudt.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Ik denk dat je met dagelijks audio streamen via 3G bij geen enkele provider welkom bent. Met 5u streamen op 128kbit/s per dag zit je namelijk zo op 6Gbyte data per maand. Dan gaat Tmobile ook met hun fair use policy wapperen verwacht ik.

Streamen via de werk-pc gaat niet zeker vanwege de firewall?

_██_
(ಠ_ృ)

• brotherlouie99
Atomsk schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:12:
Ik denk dat je met dagelijks audio streamen via 3G bij geen enkele provider welkom bent. Met 5u streamen op 128kbit/s per dag zit je namelijk zo op 6Gbyte data per maand. Dan gaat Tmobile ook met hun fair use policy wapperen verwacht ik.

Nope, en helaas hebben we geen WI-FI hier op t werk.
Als ik naar mn maandverbruik kijk, dan zit ik op de 2gb per maand.
Ik lees op diverse fora dat men zelfs hun laptop aan het t-mobile connectie hangt, dus dan zal die 2gb ook wel mogen verwacht ik.

Sowieso ben ik gewoon zeer ontstemd na deze brief. Unlimited zeggen ze dan!
Dan heb ik nog liever een harde data-limiet van 1gb

Verwijderd

Ja Telfort maakt gebruik van een zogenoemde "Fair use policy" Die eigenlijk min of meer inhoudt dat je niet de hele dag de lijn open hebt staan, zeg maar. Dus niet de hele dag keihard MB aan het verbruiken bent.

4GB kan ik me een brief voorstellen, maar 48MB niet, dat past namelijk helemaal niet in de fair use policy.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:57
Die 48 is het gemiddelde gebruik. Je krijgt volgens mij pas een brief als je het 10-voudige - voor het gemak 500MB - per maand overschrijdt.

Stay safe

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:02:
Je mag in Nederland maximaal 3 abonnementen op jouw naam hebben staan. Lees telefonie abonnementen.
:? waar komt dat getal vandaan?

Verwijderd

Het is een regel bij veel providers.

Bij telfort/kpn is deze bijv van kracht.

Bij debitel mag je er eerst 2, en na goed (betaal)gedrag 3.

Heb ook wel eens gehoord van 4 abonnementen, het hangt allemaal een beetje bij elkaar.

Wel hebben we het hier over consumentencontracten natuurlijk.

Had het eigenlijk even verder moeten uitschrijven in de eerdere post.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 11:22 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Telecomcontracten worden centraal geregistreerd bij kredietregistratie in Tiel. Net als gewone kredieten en leningen. Ook iets om rekening mee te houden wanneer je ooit nog eens een huis wil kopen: heb je ooit eens "vergeten" je abonnement te betalen, dan heb je kans op een aantekening bij je registratie en kun je de komende 4-5 jaar niet meer eenvoudig een hypotheek krijgen.

_██_
(ಠ_ృ)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:19:
Bij telfort/kpn is deze bijv van kracht.
Voor zover ik weet niet hoor? Ken (volgens mij) zat klanten met meer dan 3 abonnementen op hun naam. Wat er dan wel gebeurd bij een 4e of 5e abonnement is dat deze worden gecheckt door KM/Risicobeheer, wat voor de klant betekent dat deze niet "bellend de winkel uit kan" maar enkele dagen moet wachten op activatie.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05
Atomsk schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:12:

T-Mobile is de enige provider in Nederland die niet moeilijk doet over dataverbruik. De lagere snelheid neem ik daarom ook graag voor lief!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:08
Misschien een idee om een simpel FM-radiootje te kopen? :)

.....

• brotherlouie99
Sabelhout schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:25:
Misschien een idee om een simpel FM-radiootje te kopen? :)
Probleem is dat die krengen in deze omgeving vaak storing geven op mijn favo radiozenders.

Het gaat mij nu meer om het principe. De dreigtoon van afsluiting en die absurde limiet van 48 MB.
Ik weet zeker dat ook al zou ik stoppen met streamen van de radio, ik geheid over die grens ga (denk aan surfen, mails checken, weer, etc.)

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-11 14:28
Twee abonnementen bij twee verschillende telecom providers is geen probleem.
Vindt de titel van je draadje niet erg duidelijk trouwens, wat je volgens mij eigenlijk wil weten is of je voortijdig met nummerbehoud kan overstappen. Dat is dus een hele andere vraag, maar verwacht dat het wel mogelijk is als je het Telfort abonnement afkoopt (de resterende maanden van je lopende abonnement betaald). Maar dat kunnen ze je zelf vast het beste vertellen of dat mogelijk is.
Pagina: 1