Model S Plaid (2023) - Ultra Red | AMD Ryzen 7800X3D | ASUS TUF B650-PLUS | 32GB DDR5-6000 | PNY RTX4080 Super
Hier stond achterhaalde informatie…
Model S Plaid (2023) - Ultra Red | AMD Ryzen 7800X3D | ASUS TUF B650-PLUS | 32GB DDR5-6000 | PNY RTX4080 Super
Hij gaat in de praktijk ongeveer 2 uur mee.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 21:05 ]
Volgens mij is dat best wel uitzonderlijk, ik zit op 195 cycles en op 90% health. Volgens mij een vrij gemiddelde waarde.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:05:
Ik heb mijn MacBook 13" van Maart 2008 en heb al 263 Cycles (98% Health). Is dit dan zo veel? Hier heeft iedereen blijkbaar nogal weinig cycles. Heeft waarschijnlijk te maken hoe je je MB gebruikt.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Ik zat 183 cycles onder de 60 procent. Dit is opgelost met een nieuwe accu onder de garantie. Deze week was ik bij een oud-klasgenoot en die zat rond de 85 procent met meer dan 420 cycles.ZpAz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:56:
[...]
Volgens mij is dat best wel uitzonderlijk, ik zit op 195 cycles en op 90% health. Volgens mij een vrij gemiddelde waarde.
Er is echt geen touw aan vast te knopen.
Uitzonderlijk hoog ik ben begonnen met 5800mAh
Overigens netjes elke maand gekalibreerd volgens de docs van Apple.
[ Voor 9% gewijzigd door Wortelsoep op 13-02-2009 12:44 ]
Inmiddels een nieuwe gekocht, want de werktijd was al onder het uur gedaald en dat werkt voor geen meter.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hmm, MacBook. Ik heb ook een MB gehad die altijd op 100% bleef staan. Wat toch verdacht is na 250 cyclesPendora schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:38:
Macbook december 2006 251 cycles en nog 100% (5222mAh)
Uitzonderlijk hoog ik ben begonnen met 5800mAh
Onlangs gaf iStat 98% aan maar na een nieuw laadbeurt weer 100% en dat is alweer even zo.
Ik merk overigens geen verschil qua accuduur tussen nu en toen die net nieuws was dus de batterij is blijkbaar nog even goed.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 17-02-2009 15:47 ]
'Just a designerd'
Als de macbook pro continu belast omdat jij de laptop ook gebruikt voor distributed berekeningen wordt de laptop ook warmer door. Nu lees ik dat de batterij sneller zijn health verliest als die in een warme wordt bewaard.
Ik kan het niet aantonen maar ik heb een vermoeden dat mijn vorige batterij zo snel zijn capaciteit is verloren vanaf het moment dat ik weer OGR/RC5 ben gaan draaien. Ik heb gelukkig van Apple een nieuwe accu gekregen onder de garantie.
Hoe zit het bij andere gebruikers. Wat is jullie health en waar gebruiken jullie de laptop voor? intensief rekenen of een beetje surfen en mailen.
Wikipedia: Lithium-ion battery
Mijn macbook pro 17" 2.4 is van 2007, en geeft aan 7 cycles en 100% health. Die staat vaak te stampen met recodes naar h.264. Ik ga er van uit dat zolang je hem aan de stroom houdt, de batterij niet aangesproken wordt.4POX schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:15:
Ik ga een proefballontje oplaten.
Als de macbook pro continu belast omdat jij de laptop ook gebruikt voor distributed berekeningen wordt de laptop ook warmer door. Nu lees ik dat de batterij sneller zijn health verliest als die in een warme wordt bewaard.
Ik kan het niet aantonen maar ik heb een vermoeden dat mijn vorige batterij zo snel zijn capaciteit is verloren vanaf het moment dat ik weer OGR/RC5 ben gaan draaien. Ik heb gelukkig van Apple een nieuwe accu gekregen onder de garantie.
Hoe zit het bij andere gebruikers. Wat is jullie health en waar gebruiken jullie de laptop voor? intensief rekenen of een beetje surfen en mailen.
Wikipedia: Lithium-ion battery
Windows Veteran turned Apple Addict
Edit: je accu wordt inderdaad niet gebruikt als je met adapter werkt, maar het verouderingsproces ten gevolge van de warmte gaat gewoon door. Alleen je merkt pas iets aan de capaciteit van je accu als deze voldoende diep ontladen wordt. En dan schrik je
[ Voor 42% gewijzigd door Digistorm op 26-02-2009 12:25 ]
Ik zou zelf een nieuwe accu kopen. Als jij plant om hem wel intensief te gaan gebruiken, is dat een mooie investering
If it aint fixed, it's broken.