Een kennis heeft een KT7 met een UDMA66 Seagate Barracuda HD en als Winddoos geïnstalleerd word dan krijgt hij bij de eerste keer opstarten elke keer een fatale uitzondering en als je dan scandiskt dan is een groot aantal bestanden beschadigd. HD is 100% in orde (getest met Seagate testproggie), controller is dan ws ook wel in orde. CPU is er pas nieuw ingegaan. Is het geheugen gefrituurd, of zou er iets anders aan de hand zijn? Ik heb 2 verschillende versies van Windhoos geprobeerd.
Verwijderd
haal alle kaarten eruit, behalve vidcard, installeer windhoos minimaal en kijk of dan wel werkt. zou moeten, anders vette pech
Dat heb ik dus gedaan: alles eruit gejopt en alleen videokaart erin. Vind het alleen een beetje raar dat het aan het geheugen zou liggen, de fout treed elke keer op hetzelfde moment op. Dat lijkt niet echt op een random geheugenfout
Euhmz.... gebruik je wel een ATA66 kabel???
Dus die met 80 draadjes ipv. 40. is nogal belangrijk voor je HDD.....|:(
Zonder een dergelijke kabel geheid data corruptie.
Verwijderd
Zeur niet.:rOp maandag 26 februari 2001 22:05 schreef Jagermyster het volgende:
Euhmz.... gebruik je wel een ATA66 kabel???
Ik heb maandenlang met een 40 aderige kabel gewerkt met mijn IBM ATA-66 schijf. Nooit problemen gehad. Hij schijnt alleeen theoretisch iets langzamer te lopen, maar geen data corruptie.
Als er een verkeerde kabel op zou zitten met data-corruptie als gevolg dan zou je in een test programma daar toch iets van terug moeten vinden in de vorm van een foutmelding? Maar ik zal voor de zekerheid nog eens kijken.
Pagina: 1