Hoi,
Ik haal een waarde uit een pagina met een combobox, die ik met Post doorgeef aan een volgende pagina.
Als ik in de combobox niets wil invullen, is de default waarde uit de combobox %.
nu wil ik graag in de query een LIKE statemnt gebruiken, zodat als er niets is ingevuld, er naar alles wordt gezocht;
Dan haal ik in de volgende pagina de waarde op;
Ik blijf nu problemen houden dat de waarde % uit de eerste pagina niet goed in de query terecht komt.
Ik heb al van alles geprobeerd qua syntax, maar blijf tegen het probleem aanlopen. (% tussen haakjes, % tussen quotes, % met \ tussen haakjes, % met \ tussen quotes enz. enz.)
Kan iemand mij vertellen wat de juiste syntax moet zijn.
Thx
Ik haal een waarde uit een pagina met een combobox, die ik met Post doorgeef aan een volgende pagina.
Als ik in de combobox niets wil invullen, is de default waarde uit de combobox %.
nu wil ik graag in de query een LIKE statemnt gebruiken, zodat als er niets is ingevuld, er naar alles wordt gezocht;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <form action='test1.php' method='post'> <SELECT name='Auto'> <option value='%'>Maakt niet uit</option> <option value='Audi'>Audi</option> <option value='VW'>VW</option> </SELECT> <input type="submit" name="Submit" value="Zoek"> </form> |
Dan haal ik in de volgende pagina de waarde op;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $Auto_merk = $_POST['Auto']; $query = "SELECT * FROM Auto WHERE Merk=LIKE $Auto_merk "; result = mysql_query($query, $connect) or die(mysql_error()); ?> |
Ik blijf nu problemen houden dat de waarde % uit de eerste pagina niet goed in de query terecht komt.
Ik heb al van alles geprobeerd qua syntax, maar blijf tegen het probleem aanlopen. (% tussen haakjes, % tussen quotes, % met \ tussen haakjes, % met \ tussen quotes enz. enz.)
Kan iemand mij vertellen wat de juiste syntax moet zijn.
Thx