Toon posts:

Wireless Xbox 360 Contoller Receiver dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Een aantal weken geleden heb ik besloten om een 'Wireless Xbox 360 Contoller Receiver for PC' (WX360CR) gekocht om zo optimaal van GTA4 te kunnen genieten. Tot vandaag werkte het perfect.
Afbeeldingslocatie: http://www.unscripted360.com/media/wireadapter.jpg
Toen ik vandaag mij controller wilde connecten zag ik tot mij verbazing dat het LED lampje op het ding niet meer brand. Normaliter brandde deze altijd en gaf een indicatie als er een controller geconnect werd.

Ik ben mijn stappen is na gegaan en denk dat ik weet waar het wellicht mis is gegaan. Een paar dagen geleden had ik tijdens een potje GTA4 de USB stekker eruit getrokken, tijdens het gamen dus. Ik wilde een vriend van mij irriteren door de stekker eruit te trekken. Dat was gelukt want hij had er daarna genoeg van. :+ Vandaar dat ik er nu pas achter kom. Mooi stukje hardware Microsoft! En dat voor 20 euro! /sarcasm

Na een google-search kwam ik erachter dat waarschijnlijk de zekering op de PCB is gesprongen. Hierdoor krijgt het geen stroom meer en lijkt de WX360CR dood te zijn.

De vermeende oplossing: Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/231/receivereb4.jpg

Grofweg de twee pootjes van de F1 zekering aan elkaar solderen en de WX360CR gaat weer aan.

Deze bron komt als enige met deze grove oplossing. Vraag is: zijn er tweakers bekend met dit probleem? Zo ja, ben je bekend met de bovenstaande oplossing? Wellicht al iemand al aan het solderen geslagen?

Aangezien er geen donder is te vinden op internet over deze oplossing en genoeg over het probleem lijkt deze thread gerechtvaardigd. In de eerder genoemde bron vermeld de topic starter dat het probleem is verholpen met de aangeboden oplossing. Dat is fijn, maar ik wil foto's (bewijs) zien! :P

In de zin van: is het safe? ik heb niet zoveel soldeer ervaring en zou graag de risico's willen beoordelen zodat het niet mis gaat als ik, afhankelijk van de response op deze thread, morgen of overmorgen de WX360CR ga proberen te maken. Er toch niets te verliezen valt. Als het lukt zal hier het bewijs te zien zijn met een gesoldeerde F1 zekering en brandende power LED.

BvD,
Schuddebuik

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je hem pas een paar weken hebt, heb je toch gewoon garantie? Waarom dan gaan solderen?

Verwijderd

Topicstarter
Bonnetje kwijt... ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je hem naar MS zelf stuurt, zullen ze denk ik écht niet vragen om een bonnetje hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de forums valt te lezen dat Microsoft geen aansprakelijkheid op zich neemt. "Verkeerd gebruik" zeggen ze dan...

Heb hem inmiddels open gemaakt. Daarbij een waarschuwing: MS heeft natuurlijk een vernuftig seal systeem dat gebruikt maakt van lijm op hitte. Na openen kan het bovenste gedeelte in ieder geval niet meer worden vastgemaakt op het onderste deel.

Als ik een soldeerbout heb ga ik het maar gewoon proberen en als het niet werkt zet ik hem weer in elkaar en ga ik naar de winkel. Wellicht zijn ze zo coulant om hem voor noppes zonder bon om te ruilen...

[ Voor 34% gewijzigd door PromoX op 13-02-2009 13:41 . Reden: omdat het MS en Microsoft is ]

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:00:
Ik wilde een vriend van mij irriteren door de stekker eruit te trekken.

Mooi stukje hardware Microsoft! En dat voor 20 euro! [/quotel]
Dus je haalt zelf een lompe actie uit, en geeft dan MS de schuld?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je mag er toch wel redelijkerwijs als consument vanuit gaan dat wanneer je een stekker uit een apparaat haalt waar geen 230V op staat dat het ding daar geen last van heeft?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik ook inderdaad. Maargoed. Laten we het maar op een designfout van MS houden. Voor diegenen die het probleem ook ervaren en geen bonnetje meer hebben: lees verder!

Ik heb inmiddels gesoldeerd en de bovenstaande oplossing kan ik beamen.
Werkt perfect. _/-\o_ Nadeel is wel dat er geen zekering meer op de PCB zit. Maar daar kan ik mee leven. Gewoon stekkertjes erin laten zitten als hij aan staat. ;)

Hieronder een afbeelding waaruit blijkt dat je geen super-soldeer-skills nodig hebt voor deze fix... :P
Afbeeldingslocatie: http://kcbone.nl/other/working_fix.jpg

Ik ga nu het leven van Niko maar weer is lastig maken!

[ Voor 2% gewijzigd door PromoX op 13-02-2009 13:41 . Reden: omdat het MS is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:57:
Op de forums valt te lezen dat [mbr]Microsoft[/] geen aansprakelijkheid op zich neemt. "Verkeerd gebruik" zeggen ze dan...
Op forums lees je wel meer. Zelf geen contact opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, kost alleen maar meer geld (tel. ed.). Hij doet het nu weer kosteloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:29:
nee, kost alleen maar meer geld (tel. ed.). Hij doet het nu weer kosteloos. ;)
Het is een gratis nummer :+ 0800 023 3894

Als je belt met e.d. probleem, krijg je binnen een week een nieuwe in huis. Vogende keer dus misschien handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 16:22
Motrax schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:51:
Je mag er toch wel redelijkerwijs als consument vanuit gaan dat wanneer je een stekker uit een apparaat haalt waar geen 230V op staat dat het ding daar geen last van heeft?
nee daar mag je niet van uit gaan,
230v produckten zijn gebouwd voor 230 dus die voelt het als die belasting, usb is 5v en dat product is voor die voltage gemaakt.
echter die 5v voor dit apparaat komt net zo hart aan als 230v voor een 230 v apparaat,kort om een conclussie die niet onderbouwd is.

maar goed dat is terzijde,
je garantie is op dat ding nu verlopen door jou eigen schuld,
en vaak met deze goedkopere producten van ms sturen ze je gewoon een nieuwe toe(ook al zeggen ze dat je de oude moet terug sturen voordat ze de nieuwe toe sturen. heb mijn chatpad ook nog hier liggen en de nieuwe)

[ Voor 0% gewijzigd door amoi op 15-02-2009 18:27 . Reden: grote onduidelijke lap tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 17:35
Staat er nergens, wat voor zekering het is?
Anders kun je toch gewoon naar een elektronica speciaalzaak gaan en daar een zekering kopen, die je dan soldeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
offtopic:

Ben al weken opzoek naar de wireless receiver, mag ik weten waar je em hebt gekocht :$ DM staat aan, maar bij jou helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Rylo schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:03:
offtopic:

Ben al weken opzoek naar de wireless receiver, mag ik weten waar je em hebt gekocht :$ DM staat aan, maar bij jou helaas niet
eBay: http://shop.ebay.com/item...ntollerQQ_nkwuscZReceiver
Pricewatch http://tweakers.net/price...elontvanger-xbox-360.html
Kleine moeite om zelf te zoeken he ;)
Pagina: 1