Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toetsenbord werkt niet bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb vorige week me pc naar de pc dokter gebracht om een nieuw moederbord er in te laten zetten + Videokaart, en nou doet me toetsenbord het niet meer bij de opstart.

Wat nou het grootste probleem is dat als het opstart moet ik met het toetsenbord uit twee opties kiezen:

Windows XP
Windows XP installatie

En hij gaat na 5 seconden automatisch op Windows XP installatie en dan zegt hij dat er een bestand mist. (Foute installatie? :? )

Overings geeft het toetsenbord wel licht en is het gewoon gedetecteerd door de computer. Het is een Logitech toetsenbord. Ik heb gelezen dat een ps/2 toetsenbord wel werkt.

Dit heb ik geprobeerd:
Verschillende USB porten gebruikt.
2 toetsenborden geprobeerd. (Beide USB)
Verschillende keren opnieuw opgestart.

Bedankt alvast voor de hulp!

Groeten, Jeroen :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Terug naar de PC Dokter?

Ik zie namelijk dat iemand (jij niet, gok ik) een 2e Windows XP heeft geprobeerd te installeren en dat is de mist ingegaan. Verder vermoed ik, maar dat valt zo niet te bewijzen, dat er mogelijk in je BIOS is gerommeld en iets als "USB Legacy" is omgezet. Maar het kan ook een defect zijn (geworden) op je moederbord.

Ik zou eerlijk zeggen; gevalletje retour en los het nu maar goed op? Maar misschien dat je iets meer info over/omtrent de PC wil geven en de problemen van vorige week en nu?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik kan me vergissen, maar mijn eerste gedachte bij zoiets als dit is de meest voor de hand liggende en dat is inderdaad (zoals MAX3400 ook al aangeeft) de BIOS. Als daar niet is aangegeven dat hij met USB-toegang moet opstarten, functioneren de USB-poorten pas als de computer is opgestart. Geen bezwaar voor applicaties zoals camera's en printers, maar voor de muis en toetsenbord ongewenst.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja en mocht je die USB-setting niet kunnen vinden in de bios, dan wil een oud toetsenbord nog wel eens helpen.

Eentje met zo'n ouderwetse ps/2 aansluting of zo'n verloopstukje die je bij veel toetsenborden krijgt.
Je sluit je toetsenbord dan aan bij het groene plugje

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/PS2_Ports_ATX.jpg

Verwijderd

Je kunt via uitvoeren > msconfig en dan computer opstarten, welke je wil laten starten en kun je ook de time out instellen bijv 30 sec. Na het vervangen van een moederbord moet windows opnieuw geinstalleerd worden, de Docter heeft er specifiek voor gekozen om er een installatie ernaast te zetten. zo kun je alle gegevens terug halen, zoals snelkoppeling enz. Waarschijnlijk start jij de oude installatie nog op. De drivers (USB) die hier geinstalleerd staan zijn nog van het oude moederbord, dus wel logisch dat deze installatie protesteerd.
idm even een ps2 toetsenbord eraan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp.
Pidie wat jij zegt klopt helemaal. Ik ga straks even een ps/2 toetsenbord halen en poging proberen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Floris-K schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:23:
Eentje met zo'n ouderwetse ps/2 aansluting of zo'n verloopstukje die je bij veel toetsenborden krijgt.
Je sluit je toetsenbord dan aan bij het groene plugje
Paars == Toetsenbord.
Groen == Muis

Mocht je het niet geloven, check eens Wikipedia: PS/2 connector

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:55

Zenyatta

Tsjakka!

En om helemaal uit te sluiten dat je tobo het probleem is, kan je die testen op een andere PC...

The answer is 42.

Pagina: 1