Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor sinds ik mijn nieuwe moederbord en graka geinstalled heb.
Everest ziet maar 1100MB van de 2000 is dit standaard zo erg?
Daarvoor nooit echt opgelet of dit probleem al aanwezig was.

Systeemspecs:

AMD Athlon 64 Dualcore 4000+
2GB Kingston 667Mhz (2x1)
Gigabyte AMD780FX DDRII 1066
Sapphire Radeon 4830 512MB Gddr3
Windows XP Pro SP3 32-bit

Wat heb ikzelf aan onderzoek gedaan?

Memtest gedraaid geen results
Moederbord en Graka updates
Alle mogelijke manieren van switchen tussen de banken. 2 gele en 2 rode sleeves zitten erin.

Wat ook opvallend is op het moment dat ik er een 3de bank bijzet dus 2x 1gb in geel en 1x 1gb in rood dat hij maar 2 banken ziet of is dit normaal? Zodra ik die 3de vervang voor die 1ste bijv. dan ziet hij hem weer wel.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hoeveel geheugen wordt er weergegeven in het BIOS? Is dat dezelfde hoeveelheid?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios staat 2048MB.

Ander opvallend iets:

Vorige graka icm deze processor kon ik easy COD4 spelen, nu met deze (settings op normaal niets geks) loopt mn RAM naar 80% en lagged het als een gek. De oude graka was een 8400 GT

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Misschien een open deur, maar heb je Windows opnieuw geïnstalleerd nadat je de nieuwe componenten hebt ingebouwd? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Nee aangezien er heeeel veel belangrijke dingetjes opstaan en volgens mij is dat ook niet nodig toch? Bij mn vorige upgradekit was dat ook niet zo. Ook zie ik in taakbeheer geen gekke uitschieters ofzo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hardware upgrades hebt gedaan is het verstandig je OS ook te herinstalleren. Oude drivers, een niet kloppende HAL en mogelijk nog wat specifieke programmaatjes kunnen een boel roet in het eten gooien.

Doe dus eerst eens een verse installatie, en kijk dan of het wel klopt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel bankjes heb je nou daadwerkelijk gevuld?

Want volgens mij ben je verplicht om geel+geel te vullen of geel+geel+rood+rood te vullen. Andere combinaties (zie ook handleiding) leveren in sommige gevallen een lagere bussnelheid op.

/edit
Tenminste, dat had ik met mijn AMD 3400+

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 11-02-2009 22:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:50

Roytoch

Nietes

Ik zou sowieso de heeeeeele belangrijke dingen even backuppen, regelmatig komen hier op GoT weer verhalen langs over enorm belangrijke data die foetsie is.

Windows opnieuw installeren is juist bij moederbordveranderingen toch wel een handige actie vaak. Dat het eenmaal goed is gegaan is volgens mij ook meer op geluk dan op een algeheel geldend gelukt proces gebaseerd.

Welles

Verwijderd

Topicstarter
@Max 2 bankjes (Geel) maar Geel,Geel,Rood zou toch ook moeten kunnen ervan uitgaande dat alle 3 dezelfde zijn? Of kan dat anders zijn?

@roy Dan zal ik dat maar moeten doen vrees ik :(

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

MAX3400 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:58:
Hoeveel bankjes heb je nou daadwerkelijk gevuld?

Want volgens mij ben je verplicht om geel+geel te vullen of geel+geel+rood+rood te vullen. Andere combinaties (zie ook handleiding) leveren in sommige gevallen een lagere bussnelheid op.

/edit
Tenminste, dat had ik met mijn AMD 3400+
Vanaf de E-stepping is dat probleem van een lagere geheugenbus-snelheid al verholpen voor zover ik weet. De X2 4000+ op AM2(+) is sowieso minstens een E-stepping. :)
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:56:
Nee aangezien er heeeel veel belangrijke dingetjes opstaan en volgens mij is dat ook niet nodig toch? Bij mn vorige upgradekit was dat ook niet zo. Ook zie ik in taakbeheer geen gekke uitschieters ofzo.
Dan zet je eerst alle dingen die wilt behouden op een andere partitie?

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 11-02-2009 23:05 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_the_crow_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:03:
[...]
Vanaf de E-stepping is dat probleem van een lagere geheugenbus-snelheid al verholpen voor zover ik weet. De X2 4000+ op AM2(+) is sowieso minstens een E-stepping. :)
Ik word te oud... Sorry voor de verwarring; ik ga wel wat anders doen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Is het niet zo dat die videokaart extra van je RAM geheugen afsnoept? (komt vaker voor met videokaarten nVidia had dat ook Turbocache noemden ze dat ofzo weet zo niet meer de naam die Ati eraan gaf).

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Nemesizz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:33:
Is het niet zo dat die videokaart extra van je RAM geheugen afsnoept? (komt vaker voor met videokaarten nVidia had dat ook Turbocache noemden ze dat ofzo weet zo niet meer de naam die Ati eraan gaf).
De HD4830 niet, die heeft 512MB op de kaart zitten.

Wat zie je in taakbeheer, progsels zoals Everest kunnen het ook wel eens mis hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart geeft in Everest aan 386MB....

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:53:
De videokaart geeft in Everest aan 386MB....
Onder welk kopje zie je dat staan bij Everest? Display -> Windows Video?

En het interne geheugen? Je hebt gekeken bij Motherboard -> Memory -> Physical Memory?

Verwijderd

Topicstarter
@ the_crow Ik heb hem in het Nederlands :D Dus ik heb gekeken bij fysiek geheugen ja en videokaart :P

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Croga

The Unreasonable Man

Terw_Dan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:58:
Als je hardware upgrades hebt gedaan is het verstandig je OS ook te herinstalleren. Oude drivers, een niet kloppende HAL en mogelijk nog wat specifieke programmaatjes kunnen een boel roet in het eten gooien.

Doe dus eerst eens een verse installatie, en kijk dan of het wel klopt.
^^ dat dus.....

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond even de nieuwe kit van 2x 2gb Kingston 800mhz proberen. Krijg van een collega de legale versie van Vista Ultimate 64-bit (handig zon ICT bedrijf :P ) en die zal ik morgen installen zodra ik Thundebrird (soort outlook) gebackupped heb.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe kit erin geplugged en hij ziet:

3072MB van de 4096.....

Totaal over: 2500 dus hij ziet 1gb gewoon niet

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 16:33

Greebs

inert

Zit je onderhand al op dat x86-64 OS dan of niet? Want wat jij nu beschrijft is vrij typisch voor een x86-32 OS.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dit eens door: Abbadon in "RAM FAQ"
Verder is het zo dat je de editknop kunt gebruiken als je nog iets aan je vorige bericht toe wilt voegen, zodat je niet iedere keer je topic hoeft te kicken, gezien het vervelend is als je binnen 24 uur je topic kickt.
Pagina: 1