E-mail én agenda op meerdere pc's met Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimbeor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08-2020
Hallo mensen,

ik werk voor een studentenuitzendbureau dat ook computerhulp aanbied, en ik kreeg een aanvraag van een man waar ik wat hulp bij nodig heb.
Hij heeft zijn e-mail (mail adres van zijn werk, dat maakt het ook lastiger dan met hot- of gmail) en agenda in thunderbird, maar hij wil dit op meerdere pc's (en een laptop) kunnen gebruiken. Nu is dat met e-mail natuurlijk niet zo moeilijk (IMAP), maar de agenda is toch iets ingewikkelder denk ik. Je zou natuurlijk Thunderbird op één pc kunnen installeren, en op de andere pc's via het netwerk kunnen linken naar die installatie, maar dan moet die pc continue aanstaan, en als je de laptop mee naar het werk neemt bijvoorbeeld, dan kan je er geen gebruik van maken.

Is er een mogelijkheid om dit te regelen met Thunderbird of een ander mail programma? (daar staat hij ook voor open)

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Heeft het bedrijf van de man in kwestie niet toevallig Exchange met mogelijk webaccess draaien? Dan ben je gelijk klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je even verduidelijken welke PC waar staat (als in, staat er 1 op werk, 1 thuis, NetBook voor in de trein en laptop voor onder de douche) en ook even verduidelijken wie het beheer kan en mag voeren over de server op werk alsmede "hoe" zijn agenda in Thunderbird wordt gevuld (handmatig, sync met andere online provider, ...).

Zoals ik het nu lees wordt jij ingeschakeld door persoon X om een mailserver die niet van persoon X is overal en nergens te laten syncen met een lokale agenda van Thunderbird...

/edit
Al eens gedacht aan niet de data overal beschikbaar te maken maar de applicatie met de persoon mee te laten verhuizen? Dus niet op elke werkplek installeren maar de applicatie alleen bruikbaar maken op de plek waar persoon X uithangt?

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 11-02-2009 22:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dit kan heel simpel en snel met google calendar + lightning (addon voor thunderbird)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimbeor
Bedankt voor de reacties!

richeh: ik zal eens vragen of ze dat hebben.

MAX3400: Het is allemaal voor thuisgebruik, behalve de laptop, die gaat wel eens mee. Hij vult zijn agenda handmatig in, dus die heeft niks met de mailserver te maken.
En hoe bedoel je de applicatie met de persoon mee laten verhuizen?

itons: kan je google calender dan integregen in thunderbird met lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ga maar eens snuffelen op Google op "portable applications". Denk dat je dan redelijk snel snapt wat ik net aangaf en misschien dat je dan ook een oplossing vindt voor de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan thunderbird met behulp van de lightning component een google calendar als centrale agenda opslag laten gebruiken. Dus als je in Thunderbird iets toevoegt, dan wordt dat weggeschreven naar google en hij leest z'n events in vanaf de google calendar.

Ik gebruik dat hier ook, werkt prima.

Alleen weet ik eigenlijk niet precies hoe het zit met het off-line bekijken van die agenda. Er is wel een cache functie, maar die is experimental. Heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Orion84 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:07:
Alleen weet ik eigenlijk niet precies hoe het zit met het off-line bekijken van die agenda. Er is wel een cache functie, maar die is experimental. Heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd.
Wel interessant dat je dit zegt want ik zie dan mogelijk geen beperking voor het "syncen" op elke willekeurige lokatie. Probleem zit 'm dus eigenlijk bij de gebruiker die op de een of andere manier het handig vindt agenda's handmatig bij te houden (op server X of desktop Y) en niet alles centraliseert (op server X) zodat je altijd overal dezelfde agenda kan raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimbeor
Ok bedankt!

Ik kom er nu wel uit denk ik!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

itons schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:46:
dit kan heel simpel en snel met google calendar + lightning (addon voor thunderbird)
je kan ook lightning en Kolab gebruiken(http://synckolab.mozdev.org/) die synct je agenda en taken en contact personen met je imap server

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
CSA => OFF.

Overigens had ik zeker als je er voor wordt betaald verwacht dat je iets meer zelf zou doordenken voor je het vraagt (zoals vragen of er iets als Exchange draait).

En laat het tzt even weten of/hoe het precies is opgelost. Ik zie dat je dat in je oudere topics nooit deed en dat is op z'n minst onbeleefd, wat de kans een stuk kleiner maakt dat men je een volgende keer weer zo uitgebreid wil helpen. En los daarvan help je op die manier eens een ander die ooit eenzelfde vraag zou gaan stellen maar het nu via de search kan vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1