Toon posts:

Systeem blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ondanks jullie goede tips heb ik nog steeds een PCprobleem. Mijn pc (zie configuratie onderaan)reboot elk half uur. Heb er, op jullie aanraden, een nieuwe cooler opgedaan maar dat heeft niet gewerkt. Heb er tevens, op jullie aanraden, meerdere fans in de kast gezet maar dat werkt ook niet.

HELP!!! Ik ben ten einde raad. Wat moet/kan ik doen om mijn systeem draaiend te krijgen????:'(:'(

Verwijderd

Hoeveel watt is je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is 300Watt

Verwijderd

Topicstarter
Anyone????

Verwijderd

Topicstarter
Kan t misschien een moederbord probleem zijn?? Dat t mamaplankje niet goed is???

Anyone??

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mm, mijn eerste hunch zou inderdaad richting de T gaan. Ben je er zeker van de T nu goed is? check eens hoe lang hij DiVX speelt voordat hij gaat booten t.o.v idle. als dat gelijk is, is het niet je T.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
De temp van mijn Ttje ligt rond de 42 graden. Dat kan t probleem niet zijn. Zelfs als ik niks doe gaat t systeem na ongeveer een half uur tot drie kwartier down.

Verwijderd

oh das klote heb je wel gelijk je geheugen leeg als je win 98 of me draaid das wel handig :)

Verwijderd

Aan de temperatuur zal het nu inderdaad niet meer liggen.

t'Wordt wel weer een speurtocht zo (8>

Effe op een volgorde van waarschijnlijkheid wat ik denk wat het kan zijn..

Ten eerste, het lijkt er op dat het gewoon een deel van de computer is dat het niet helamaal aankan, en brak of te licht is.

1) Brak geheugen. Dat kan je niets vermoedend van een niet zo beste leverancier hebbe gekocht, of per ongeluk van een goede leverancier die nou net een rotte er tussen had. Of is oud geheugen dat alleen lekker werkt in een oude machine..

2) Voeding. Als een voeding toch niet helemaal zwaar of sterk genoeg is, of een mindere productie is, kan ie best 300 watt zijn, maar toch na een tijdje gaan instorten, met als gevolg een reboot.

3) Toch kan het nog een software probleem zijn. Als je computer in Safe Mode (Velige Modus) opstart, en hem een uurtje of wat laat staan, gaat het dan wel goed ??

(Opstarten, F8 blijven drukken tot je het opstartmenu krijgt. Maar dat wist je vast al ;) )

Als je die mogelijkheid hebt, leen eens een voeding en geheugen van een vriend met ook een Tbird/Duron systeem, dat wel goed werkt, en test of dat het probleem oplost....

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WinME eraf pleur en er bijv win98 opzet zou dat misschien ook kunnen helpen??

OPstarten in Veilige modus ga ik vanavond testen, thanx voor die hint

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Haal eerst eens een BIOS update voor je moederbord.
Het is een probleem met de Energie beheer (APM)
Ik had hetzelfde probleem

/dev/null

Verwijderd

I_Stealth_I, als je win98SE/ME op een KT7 installeert, krijg je nooit APM, alleen maar ACPI of helemaal nix.
;)
Pagina: 1