Beste tweakers,
ik wil een laptop kopen en bij voorkeur één met een scherm van 17". Meer als desktop-vervanging dan dat ik er iedere dag mee hoef te sjouwen. Ik twijfel tussen de
Dell Studio 17 specificaties (is een topic over op GoT en op wat details na prima ding) en de
Toshiba Satellite P300-1C9 specificaties
Vind ze allebei mooi. De Toshiba iets mooier maar schijnt best snel te krassen. En de battery life van 1h30min is niet echt geweldig. Die is wat beter bij de Dell. Specs hetzelfde.
Wat ik wil vragen:
- is er een duidelijk kwaliteitsverschil bekend tussen Toshiba vs. Dell?
- iemand ervaring qua krassen?
- is 2 hdd's in een notebook slim (Toshiba)? Qua gewicht en schokbestendigheid.
- bij beide zit het touchpad links van het midden, is dat niet vervelend?
en misschien wel de belangrijkste:
- in beide zit 4gb geheugen. Volgens mij Vista HP x32. Wat gebeurt er met die extra GB? Zit die er echt compleet voor niks? Bij de Dell is het volgens het topic mogelijk achteraf een x64 diskje aan te vragen, kostenloos. Ik denk zomaar dat dat bij de Toshiba niet kan...
Ervaring zeer welkom. Sta ook open voor evt. alternatieven van Asus/Samsung/MSI/Toshiba/Dell. Bij voorbaat dank voor reactie.
ik wil een laptop kopen en bij voorkeur één met een scherm van 17". Meer als desktop-vervanging dan dat ik er iedere dag mee hoef te sjouwen. Ik twijfel tussen de
Dell Studio 17 specificaties (is een topic over op GoT en op wat details na prima ding) en de
Toshiba Satellite P300-1C9 specificaties
Vind ze allebei mooi. De Toshiba iets mooier maar schijnt best snel te krassen. En de battery life van 1h30min is niet echt geweldig. Die is wat beter bij de Dell. Specs hetzelfde.
Wat ik wil vragen:
- is er een duidelijk kwaliteitsverschil bekend tussen Toshiba vs. Dell?
- iemand ervaring qua krassen?
- is 2 hdd's in een notebook slim (Toshiba)? Qua gewicht en schokbestendigheid.
- bij beide zit het touchpad links van het midden, is dat niet vervelend?
en misschien wel de belangrijkste:
- in beide zit 4gb geheugen. Volgens mij Vista HP x32. Wat gebeurt er met die extra GB? Zit die er echt compleet voor niks? Bij de Dell is het volgens het topic mogelijk achteraf een x64 diskje aan te vragen, kostenloos. Ik denk zomaar dat dat bij de Toshiba niet kan...
Ervaring zeer welkom. Sta ook open voor evt. alternatieven van Asus/Samsung/MSI/Toshiba/Dell. Bij voorbaat dank voor reactie.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.