ik heb sinds kort een linksys wrt54g2 gekocht en heb sindsdien zeer veel last van:
1. wegvallende draadloze verbinding (dus dat het airport icoon grijs wordt, of knippert)
2. geen verbinding met internet, ik kan zelfs niet de router pingen (in dit geval wordt het airport icoon dus niet grijs).
Als ik dan m'n airport uit zet en dan weer aan, werkt het weer eventje, de ene keer 1 min. andere keren een uur.
Ik had hiervoor een wrt54gc, deze had dezelfde problemen, maar bij lange na niet zo erg.
Ik heb nog een PC met draad aan de router hangen, deze heeft nergens last van.
Na een hoop googlen blijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn, ik heb de volgende "oplossingen" gevonden:
- DNS server van OpenDNS gebruiken in ipv de ziggo servers.
- Beacon interval op 100 ms zetten (maar dat was al zo).
- Router op een vrij kanaal zetten (wat ik al had).
- Verwijderen van Real Player Downloader (welke ik niet heb)
- De Keychain entry van het wifi station deleten en opnieuw verbinding maken.
- Alle Voorkeursnetwerken verwijderen
- com.apple.airport.preferences.plist verwijderen (hier worden alle recente netwerken in opgeslagen)
Alles bij elkaar heeft het misschien een halve dag "gewerkt", en toen begon de ellende weer.
Het vreemde is is dat ik dit probleem alleen thuis ervaar, ik sleep m'n macbook overal naartoe en heb nooit ergens last van, behalve thuis dus.
Nou vraag ik me af, als ik bijv. een airport extreme router koop, zou ik dan van alle problemen af zijn?
Ik heb voor de duidelijkheid even een filmpje gemaakt.
1. wegvallende draadloze verbinding (dus dat het airport icoon grijs wordt, of knippert)
2. geen verbinding met internet, ik kan zelfs niet de router pingen (in dit geval wordt het airport icoon dus niet grijs).
Als ik dan m'n airport uit zet en dan weer aan, werkt het weer eventje, de ene keer 1 min. andere keren een uur.
Ik had hiervoor een wrt54gc, deze had dezelfde problemen, maar bij lange na niet zo erg.
Ik heb nog een PC met draad aan de router hangen, deze heeft nergens last van.
Na een hoop googlen blijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn, ik heb de volgende "oplossingen" gevonden:
- DNS server van OpenDNS gebruiken in ipv de ziggo servers.
- Beacon interval op 100 ms zetten (maar dat was al zo).
- Router op een vrij kanaal zetten (wat ik al had).
- Verwijderen van Real Player Downloader (welke ik niet heb)
- De Keychain entry van het wifi station deleten en opnieuw verbinding maken.
- Alle Voorkeursnetwerken verwijderen
- com.apple.airport.preferences.plist verwijderen (hier worden alle recente netwerken in opgeslagen)
Alles bij elkaar heeft het misschien een halve dag "gewerkt", en toen begon de ellende weer.
Het vreemde is is dat ik dit probleem alleen thuis ervaar, ik sleep m'n macbook overal naartoe en heb nooit ergens last van, behalve thuis dus.
Nou vraag ik me af, als ik bijv. een airport extreme router koop, zou ik dan van alle problemen af zijn?
Ik heb voor de duidelijkheid even een filmpje gemaakt.