[Macbook] Wifi verbinding met Linksys WRT54G2 valt weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 09:31
ik heb sinds kort een linksys wrt54g2 gekocht en heb sindsdien zeer veel last van:

1. wegvallende draadloze verbinding (dus dat het airport icoon grijs wordt, of knippert)

2. geen verbinding met internet, ik kan zelfs niet de router pingen (in dit geval wordt het airport icoon dus niet grijs).

Als ik dan m'n airport uit zet en dan weer aan, werkt het weer eventje, de ene keer 1 min. andere keren een uur.

Ik had hiervoor een wrt54gc, deze had dezelfde problemen, maar bij lange na niet zo erg.

Ik heb nog een PC met draad aan de router hangen, deze heeft nergens last van.

Na een hoop googlen blijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn, ik heb de volgende "oplossingen" gevonden:

- DNS server van OpenDNS gebruiken in ipv de ziggo servers.
- Beacon interval op 100 ms zetten (maar dat was al zo).
- Router op een vrij kanaal zetten (wat ik al had).
- Verwijderen van Real Player Downloader (welke ik niet heb)
- De Keychain entry van het wifi station deleten en opnieuw verbinding maken.
- Alle Voorkeursnetwerken verwijderen
- com.apple.airport.preferences.plist verwijderen (hier worden alle recente netwerken in opgeslagen)

Alles bij elkaar heeft het misschien een halve dag "gewerkt", en toen begon de ellende weer.

Het vreemde is is dat ik dit probleem alleen thuis ervaar, ik sleep m'n macbook overal naartoe en heb nooit ergens last van, behalve thuis dus.

Nou vraag ik me af, als ik bijv. een airport extreme router koop, zou ik dan van alle problemen af zijn?

Ik heb voor de duidelijkheid even een filmpje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Firmware van de router updaten? Je hebt netstumbler gebruikt om te zien welke kanalen in gebruik zijn? Heb je een 'directe' verbinding of zitten er een aantal verdiepingen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Anoniem: 204528 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:32:
Firmware van de router updaten? Je hebt netstumbler gebruikt om te zien welke kanalen in gebruik zijn? Heb je een 'directe' verbinding of zitten er een aantal verdiepingen tussen?
De router heeft de nieuwste firmware, ik zit 2 meter van de router vandaan. ik zit op kanaal 3, de rest zit allemaal op 6 en 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:16
Vreemd, is er toevallig niet een Airport update die je toevallig hebt gemist? Lijkt me sterk dat deze router niet samengaat met MacOSX o.i.d. Je zou eens een draadloze router van een bekende kunnen proberen, maar aangezien je PC er geen last van heeft is dit waarschijnlijk ook uitgesteld.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 16:37

4POX

Everybody is wired

TheCrius schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:14:
Vreemd, is er toevallig niet een Airport update die je toevallig hebt gemist? Lijkt me sterk dat deze router niet samengaat met MacOSX o.i.d. Je zou eens een draadloze router van een bekende kunnen proberen, maar aangezien je PC er geen last van heeft is dit waarschijnlijk ook uitgesteld.
Soms werken er bepaalde producten niet met Apple. Mijn werkgever heeft thuis een Belkin router. Mijn en de collega de MBP hebben beide problemen zoals de TS ze omschrijft. Sinds een paar weken heeft de werkgever een iMac en die heeft dezelfde problemen.

Het rare is dat de Router van Belkin is. Een merk waar apple producten van verkoopt in de applestore. Apparaat is voorzien van de nieuwe firmware. Binnenkort gaan we een budget linksys proberen die mijn collega nog in de kast heeft liggen. Heeft de TS toegang om van iemand anders een draadloos router te lenen en op die manier kan testen of het probleem niet aan die linksys ligt?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 18:19
Koppel je router is los van de Ziggo modem, en kijk is of je verbinding naar de Linksys router dan stabiel blijft?
Log bijvoorbeeld een paar keer even in op de linksysrouter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
4POX schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:22:
[...]

Soms werken er bepaalde producten niet met Apple. Mijn werkgever heeft thuis een Belkin router. Mijn en de collega de MBP hebben beide problemen zoals de TS ze omschrijft. Sinds een paar weken heeft de werkgever een iMac en die heeft dezelfde problemen.

Het rare is dat de Router van Belkin is. Een merk waar apple producten van verkoopt in de applestore. Apparaat is voorzien van de nieuwe firmware. Binnenkort gaan we een budget linksys proberen die mijn collega nog in de kast heeft liggen. Heeft de TS toegang om van iemand anders een draadloos router te lenen en op die manier kan testen of het probleem niet aan die linksys ligt?
Ik heb nou uit wanhoop m'n netgear wifi usb-stick in m'n macbook gestopt, en die gaat als een speer, nergens meer last van.
deze heeft sinds gisteravond dezelfde kuren......
Wiebo_Neo schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:15:
Koppel je router is los van de Ziggo modem, en kijk is of je verbinding naar de Linksys router dan stabiel blijft?
Log bijvoorbeeld een paar keer even in op de linksysrouter...
Dat zou ik kunnen doen, maar het kan goed zijn ie dan net in een goede bui is en een uur lang blijft werken.
Maar ik zal eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hetzelfde probleem hier met m'n Fritzbox 7270. Hiervoor gebruikte ik de Linksys WRT54G ver. 1.1 zonder problemen.
Uit frustratie gebruik ik nu maar een ethernet kabel.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Vrij kanaal geeft per definitie niet een beter signaal is mijn ervaring. Dect telefoons, magnetrons en vele andere apparaten die ook van de vrije 2,4 Ghz band gebruik mogen maken kunnen ook flink storen. Probeer meerdere kanalen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:45
Ik heb de titel aangepast naar "[Macbook] Wifi verbinding met Linksys WRT54G2 valt weg". Ik zou de suggestie van 4POX zeker even proberen, het kan best zijn dat er toch iets stoort op een bepaald kanaal :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
4POX schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:20:
Vrij kanaal geeft per definitie niet een beter signaal is mijn ervaring. Dect telefoons, magnetrons en vele andere apparaten die ook van de vrije 2,4 Ghz band gebruik mogen maken kunnen ook flink storen. Probeer meerdere kanalen.
thanks, gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243579

Soms werken sommige produkten niet met Apple? Ja das lekker makkelijk om te zeggen. Ik log vaak in op verschillende Belkin en Linksys routers met mijn MBP, en het werkt altijd. Er is gewoon iets mis met zijn configuratie. Als iets niet werkt, geef je dan als tweaker het apparaat meteen de schuld? Of denk je dat je werkgever misschien iets verkeerd doet of het niet snapt? Of dat er storing plaats vind?

Heb je alle apparaten op verschillende plekken gehad (niet bij magneten)? Wat gebeurt er als je de router aansluit in een heel ander huis, bij een vriend thuis ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je je router beveiligd? Heb je er ook last van als de beveiliging uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Ik denk dat ik het opgelost heb, ik had een paar QoS regels en wat access restrictions ingesteld.
Na deze beide weer uit te hebben gezet heb ik nergens meer last van.
Nu hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273091

Ikzelf heb volgens mij exact hetzelfde probleem met mijn macbook en ook wrt54g.... ook bij mij kan airport resetten helpen.... wat ook wel eens werkt is even naast de router gaan staan en de verbinding herstellen omdat terug te gaan naar de oorspronkelijk werkplek...

(zal thuis straks nog ff type router checken)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 273091 op 23-02-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Mijn ervaring is niet echt onderbouwd, maar was wel heel effectief.
Ik had dus ook ziggo (@home) internet met een linksys router. Altijd problemen met wegvallende verbindingen. Na het vier maal hebben opgeruild voor een nieuw exemplaar, (met dramatische support van linksys), besloten om hem kapot te gooien. Goedkope tijdelijke belkin gekocht voor 3 tientjes bij de mediamarkt, en sindsdien werkt alles voortreffelijk snel en soepel.
Zo zie je hoe snel, goedkoop en simpel je een drama kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273091

ik heb nog nagezocht en het is een WRT54GR maar de problemen die jij beschrijft komen ook hier voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 243579 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:00:
Soms werken sommige produkten niet met Apple? Ja das lekker makkelijk om te zeggen. Ik log vaak in op verschillende Belkin en Linksys routers met mijn MBP, en het werkt altijd. Er is gewoon iets mis met zijn configuratie. Als iets niet werkt, geef je dan als tweaker het apparaat meteen de schuld? Of denk je dat je werkgever misschien iets verkeerd doet of het niet snapt? Of dat er storing plaats vind?

Heb je alle apparaten op verschillende plekken gehad (niet bij magneten)? Wat gebeurt er als je de router aansluit in een heel ander huis, bij een vriend thuis ofzo?
offtopic

Ik heb de Belkin bij mijn werkgever vervangen door een linksys router die mijn collega nog in een schoenendoos had liggen. Alle apples hebben nu een stabiele verbinding. Maar ook de bedrade jetdirect doet het nu zonder problemen. Dus die Belkin is in alle opzichten een bagger apparaat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Heb iets heel raars ondervonden. Ik heb dus een Fritzbox 7270 en sinds ik van m'n linksys ben overgestapt werkt m'n WiFi niet goed meer. Het gaat hier om mijn 12" powerbook en m'n Mac Pro.

Een week of twee geleden heb ik eens een andere kanaal geprobeerd maar het hielp helaas niet.
Nu is er iemand bij me geweest die een 13" macbook (wit) had en die had 0,0 problemen.
Vorig week heb ik een Macbook Pro gekocht omdat ik een Intel based laptop nodig had en ook die werkt perfect.
Dit doet me dus denken dat het helemaal niet aan de router ligt maar aan de drivers.
Hebben andere mensen dit toevallig ook ondervonden?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Sorry voor het kicken van deze topic maar bij mij is het sinds 4 dagen ook zo extreem! Precies dezelfde router als begin topic poster.

Linksys WRT54G2 Firmware is het laatste... internet komt niet boven de 10kb/s uit.. resetten.. niks helpt.
Direct aansluiten via kabel op de model werkt perfect.
Gaat om een MBP... alle genoemde oplossingen in deze topic werken niet.. Google geeft ook geen uitkomst.

Zit nu maar op me 3G... ik word hier beetje moe van, uit aan uit aan.. geen enkele kanaal maakt een verschil.. :S

[ Voor 27% gewijzigd door Remko.me op 29-10-2009 19:49 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heb je dezelfde symptomen met een ander wireless toestel?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Darkstar schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:56:
Heb je dezelfde symptomen met een ander wireless toestel?
Nope... maar die is ook stuk gegaan, deze toen der tijd gekocht.. hele tijd goed gegaan.. paar maanden lang maar nu echt drama!

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik heb zelf met mijn eerste unibody (eerder dit jaar) het probleem gehad dat airport uitging of soms zelfs niet in mijn MBP bleek te zitten. |:(
Na lang gezeur met apple een nieuwe gekregen.. (ding was gewoon dead on arriva, maar ik had al te lang gewacht omdat ik eerst ook dacht dat het aan mn router lag) 8)7

Mijn airport kaart was dus gewoon stuk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290913

Heeft iemand al inmiddels een goede oplossing of is deze router gewoon een ramp? Aangezien mij MBP ergens aan wel gewoon goed werkt met een draadloze verbinding. Heb uiteraard nieuwste firmware al geprobeerd. Grappig is dat vrienden hier ook last van hebben en met ethernet of tethering internetten uit frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
(Sorry voor het schopje)

Ik heb sinds de update die gisteren uitgekomen is, is het probleem verergerd. (10.6.3)
Ik kan nu niet meer op mijn Normale pc en Macbook tegelijk bijna werken.
Als ik nu iets download op mijn normale pc en ik ga op firefox een website bezoeken op de mac *PLOEP* internet weg. |:(
Vervolgens als ik met mijn router probeer te connecten geeft hij aan dat hij niet meer wil connecten met de router , de enigste oplossing hiervoor is de Router van de stroom af te halen en weer aan te sluiten.

Zeer zeer irritant probleem aangezien ik dus niks kan downloaden op mijn computer en tegelijk mijn mac kan gebruiken. :(
Pagina: 1