Mailbox synchronisatie tussen 2 Exchange server

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om 2 mailboxen op verschillende Exchange-servers met elkaar te synchroniseren (of in ieder geval de agenda's). Tot de ene mailbox heb ik toegang middels OWA / OMA, tot de andere via directe LAN-verbinding, MAPI over HTTP en/of OWA/OMA. Wat ik werkend heb ik een setup waarbij ik een gevirtualiseerde Windows Mobile draai die middels OMA ActiveSynced met de ene mailbox, en middels virtuele cradle-verbinding naar de host-PC met een Outlook-instantie ActiveSynced met de andere mailbox (Outlook heeft dan verbinding met de andere Exchange-server). Op die manier geldt de virtuele Windows Mobile-instantie als tussenpin tussen beide Exchange-servers en houdt zodoende beide agenda's in sync. So far so good, alleen moet die virtuele instantie altijd draaien en die is best zwaar :-)

Gezien de mogelijkheden moet het m.i. mogelijk zijn om een tooltje te schrijven waarin je bijvoorbeeld 2 servers geconfigureerd met webmail-adres, domein, username & password waarna het tooltje verbinding legt met beide mailboxen en de boel in sync houdt. Net zoals een Windows Mobile-apparaat de agenda gegevens tussen zichzelf & de server kan syncen. Weet iemand of zoiets bestaat? Heb gezocht op Google, maar zit altijd ActiveSync met een mobieltje achter. Heb ook gekeken of Gmail ergens bruikbaar is, maar daar zie ik ook niet echt mogelijkheden.

Weet iemand toevallig of er een genie bestaat dat al eens zo'n tooltje heeft bedacht?

Met of zonder mayonaise?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet zijn er beperkte mogelijkheden voor het synchroniseren van bepaalde data (dus niet zozeer Agenda of Inbox) tussen verschillende forests. Probleem is dan meteen dat je eigenlijk verplicht bent om admin te zijn op de forests want je zal trusts moeten aanmaken, DNS herconfigureren en zeer waarschijnlijk gaan moeten scripten tegen de Exchange System Attributes alvorens je uberhaupt data op beide Exchange-servers kan krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Boudi schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:19:
Ik ben op zoek naar een manier om 2 mailboxen op verschillende Exchange-servers met elkaar te synchroniseren (of in ieder geval de agenda's)
Dat had je beter gelijk in Windows Servers en Server-software kunnen neerzetten, maar ik verplaats deze keer je topic wel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400

MAX3400

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:28:
Voor zover ik weet zijn er beperkte mogelijkheden voor het synchroniseren van bepaalde data (dus niet zozeer Agenda of Inbox) tussen verschillende forests. Probleem is dan meteen dat je eigenlijk verplicht bent om admin te zijn op de forests want je zal trusts moeten aanmaken, DNS herconfigureren en zeer waarschijnlijk gaan moeten scripten tegen de Exchange System Attributes alvorens je uberhaupt data op beide Exchange-servers kan krijgen.
Restrictie is dat die verbinding tussen beide servers er niet is is :-). Een van de servers moet middels Outlook over HTTP danwel OMA worden benaderd...

Bijvoorbeeld: je bent gedetacheerd bij de klant, en je wil je agenda op de server van je werkgever synchen met de mailbox bij de opdrachtgever (die alleen te benaderen is via webmail / OMA)

Met of zonder mayonaise?

• MAX3400

MAX3400

Waarom vraag je niet aan de klant of dat kan (of uberhaupt mag)? Volgens mij was GoT niet bedoeld om omwegen te vinden voor bepaalde corporate restricties op IT-omgevingen.

Agenda's zijn nog redelijk simpel te consolideren, denk ik zo, maar in je startpost heb je het ook over mailboxen en daar gingen mijn vorige antwoorden over.

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Het gaat niet om een specifieke opdrachtgever, we maken dit vaker mee. En met webmailtoegang icm OMA toegang is het toegestaan te synchroniseren. Ik zoek alleen een andere, simpelere implementatie van mijn Windows Mobile-tussenschil....

Met of zonder mayonaise?

• MAX3400

MAX3400

Goed, even resumerend, ook voor mijn beeldvorming:

jij of een collega zit gedetacheerd bij bedrijf A of B en mogelijk willen jullie bepaalde inhoud van de Exchange-server van jullie werkgever laten syncen met een mailbox van bedrijf A of B? Tenminste, dat maak ik ondertussen uit het topic op.

Dat betekent dus dat er bepaalde communicatie mogelijk moet zijn vanuit jullie hoofdkantoor naar een willekeurige klant. Is het dan raadzaam om de vraag bij je interne IT-afdeling neer te leggen?

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik ben de interne IT-afdeling. Ik weet hoe het kan: OMA. Alleen de enige apparaten die ik ken die OMA praten zijn fysieke danwel gevirtualiseerde Windows Mobile apparaten, waar een hele hoop poeha bijzit. Wat ik zoek, is een programmaatje wat middels deze protocollen twee mailboxen / agenda's kan syncen, zoals een windows mobile icm activsync dat zou kunnen. Geen ingewikkelde VPNs en trusts of zo, gewoon op basis van bestaande protocollen & verbindingen middels een 'tussenstation' 2 mailboxen syncen. Maar uit je antwoorden begrijp ik dat jij zo'n programmaatje niet kent, waarmee je de oorspronkelijke vraag bij deze beantwoord hebt :-)

Met of zonder mayonaise?

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
Boudi schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:54:
Ik ben de interne IT-afdeling. Ik weet hoe het kan: OMA. Alleen de enige apparaten die ik ken die OMA praten zijn fysieke danwel gevirtualiseerde Windows Mobile apparaten, waar een hele hoop poeha bijzit. Wat ik zoek, is een programmaatje wat middels deze protocollen twee mailboxen / agenda's kan syncen, zoals een windows mobile icm activsync dat zou kunnen. Geen ingewikkelde VPNs en trusts of zo, gewoon op basis van bestaande protocollen & verbindingen middels een 'tussenstation' 2 mailboxen syncen. Maar uit je antwoorden begrijp ik dat jij zo'n programmaatje niet kent, waarmee je de oorspronkelijke vraag bij deze beantwoord hebt :-)
Over het algemeen zal Quest hier wel een tool voor hebben, maar om daar nou in te gaan investeren is maar net even de vraag. Het "syncen" zal hoogstwaarschijnlijk een handmatige actie blijven namelijk. Ik zou denken (als je 't makkelijk wilt houden), dump je pst aan de ene kant, prak 'm naar binnen aan de andere kant. Dit kun je vrij goed gescript uitvoeren.

Het lijkt mij echter, als je alleen toegang tot OMA/OWA hebt, zal hier een reden voor zijn. Bedrijven vinden 't over 't algemeen niet zo leuk als je je pst-file op allerlei plekken neer gaat zetten.
Pagina: 1