Ik ben op zoek naar een manier om 2 mailboxen op verschillende Exchange-servers met elkaar te synchroniseren (of in ieder geval de agenda's). Tot de ene mailbox heb ik toegang middels OWA / OMA, tot de andere via directe LAN-verbinding, MAPI over HTTP en/of OWA/OMA. Wat ik werkend heb ik een setup waarbij ik een gevirtualiseerde Windows Mobile draai die middels OMA ActiveSynced met de ene mailbox, en middels virtuele cradle-verbinding naar de host-PC met een Outlook-instantie ActiveSynced met de andere mailbox (Outlook heeft dan verbinding met de andere Exchange-server). Op die manier geldt de virtuele Windows Mobile-instantie als tussenpin tussen beide Exchange-servers en houdt zodoende beide agenda's in sync. So far so good, alleen moet die virtuele instantie altijd draaien en die is best zwaar :-)
Gezien de mogelijkheden moet het m.i. mogelijk zijn om een tooltje te schrijven waarin je bijvoorbeeld 2 servers geconfigureerd met webmail-adres, domein, username & password waarna het tooltje verbinding legt met beide mailboxen en de boel in sync houdt. Net zoals een Windows Mobile-apparaat de agenda gegevens tussen zichzelf & de server kan syncen. Weet iemand of zoiets bestaat? Heb gezocht op Google, maar zit altijd ActiveSync met een mobieltje achter. Heb ook gekeken of Gmail ergens bruikbaar is, maar daar zie ik ook niet echt mogelijkheden.
Weet iemand toevallig of er een genie bestaat dat al eens zo'n tooltje heeft bedacht?
Gezien de mogelijkheden moet het m.i. mogelijk zijn om een tooltje te schrijven waarin je bijvoorbeeld 2 servers geconfigureerd met webmail-adres, domein, username & password waarna het tooltje verbinding legt met beide mailboxen en de boel in sync houdt. Net zoals een Windows Mobile-apparaat de agenda gegevens tussen zichzelf & de server kan syncen. Weet iemand of zoiets bestaat? Heb gezocht op Google, maar zit altijd ActiveSync met een mobieltje achter. Heb ook gekeken of Gmail ergens bruikbaar is, maar daar zie ik ook niet echt mogelijkheden.
Weet iemand toevallig of er een genie bestaat dat al eens zo'n tooltje heeft bedacht?
Met of zonder mayonaise?