[IIS6]Nieuwe site stopt webservice

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem met iis6 op Windows 2003. Op een productie server met .Net 1.1 en 2.0 sites moet ik nog wel eens een site toevoegen. Ik voeg de site dan toe door op de map met rechts te klikken en bij Eigenschappen naar Web sharing toe te gaan en de site toe te voegen.

Vervolgens start ik IIS admin om de AppPool en .Net versie aan te passen. Er is een aparte AppPool voor 1.1 en 2.0 sites. Ik zet de AppPool en .Net versie naar de juiste versies en sla op met Ok. Vervolgens duurt het even voordat het scherm sluit en dan wordt de complete webservice gestopt! Alle websites zijn dan dus niet beschikbaar en ik moet handmatig de service weer starten voordat deze weer beschikbaar zijn.

Dit gebeurt niet altijd dus blijkbaar doe ik iets fout waarom IIS gestopt wordt. Weet iemand misschien waarom dit gebeurt?

Hail to the king baby!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

urk_forever schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:44:

Dit gebeurt niet altijd dus blijkbaar doe ik iets fout waarom IIS gestopt wordt. Weet iemand misschien waarom dit gebeurt?
Ik zou op z'n minst dan wat tracelogs aan laten maken om het debuggen wat eenvoudiger te laten lopen ;)
De IIS6 Resource Kit is wat dat betreft misschien ook wel handig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• urk_forever
Ik heb even in de eventlog gekeken en daar staat de volgende fout in:

code:
1
Failed while restarting W3SVC.  Error code: 0x8007041d

Blijkbaar wordt IIS gereset als ik een nieuwe site toevoeg. Is er dus een manier om dit te vermijden??

Hail to the king baby!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Exact dezelfde issue wordt hier ook gemeld. De oplossing die daar genoemd wordt schijnt te werken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• urk_forever
@Question_Mark: De oplossing die ze daar noemen herstart ook de w3svc. Dat is juist wat ik niet wil!

Ik heb zelf ook nog verder gezocht en een aantal sites gevonden over dit probleem:

Deze site geeft aan dat als je de framework versie wijzigt de w3svc altijd opnieuw gestart wordt.

Deze site geeft de oplossing. Door de aspnet_regiis.exe met de -norestart optie te gebruiken kan de asp.net versie aangepast worden. Door vervolgens nog de Application Pool juist te zetten kan de site toegevoegd worden zonder een herstart van de w3svc!

Hail to the king baby!