Goedenavond,
Ik ben nogal een acces noob, maar ik moet er toch een applicatie in maken. Het lukt vrij aardig, maar ik stuit nu op een probleem. Ik heb namelijk een vrij lange query (opgeslagen als aparte query in access) en die wil ik gebruiken als rowsource van een keuzelijst met invoer in een subformulier.
Echter moeten er in de WHERE clause van query een aantal waarden worden ingevuld. Deze waarden dienen uit het hoofdformulier te komen, maar ik weet niet hoe ik waarden uit het hoofdformulier kan aanroepen vanaf het subformulier.
De query is als volgt:
/* selecteer de vrije stoelen per uitvoering */
SELECT DISTINCT stoel.stoelnummer, bezetting.zaal
FROM bezetting, stoel, zaal
WHERE bezetting.voorstelling = [voorstelling]
AND begindatumtijd = [begindatumtijd]
AND stoel.zaal = bezetting.zaal
AND stoel.stoelnummer not in
(SELECT stoelnummer FROM bezetting WHERE voorstelling = [voorstelling] AND begindatumtijd = [begindatumtijd]);
De waarden tussen blokhaken moeten uit het hoofdformulier worden gehaald.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
Ik ben nogal een acces noob, maar ik moet er toch een applicatie in maken. Het lukt vrij aardig, maar ik stuit nu op een probleem. Ik heb namelijk een vrij lange query (opgeslagen als aparte query in access) en die wil ik gebruiken als rowsource van een keuzelijst met invoer in een subformulier.
Echter moeten er in de WHERE clause van query een aantal waarden worden ingevuld. Deze waarden dienen uit het hoofdformulier te komen, maar ik weet niet hoe ik waarden uit het hoofdformulier kan aanroepen vanaf het subformulier.
De query is als volgt:
/* selecteer de vrije stoelen per uitvoering */
SELECT DISTINCT stoel.stoelnummer, bezetting.zaal
FROM bezetting, stoel, zaal
WHERE bezetting.voorstelling = [voorstelling]
AND begindatumtijd = [begindatumtijd]
AND stoel.zaal = bezetting.zaal
AND stoel.stoelnummer not in
(SELECT stoelnummer FROM bezetting WHERE voorstelling = [voorstelling] AND begindatumtijd = [begindatumtijd]);
De waarden tussen blokhaken moeten uit het hoofdformulier worden gehaald.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!