• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb sinds eergisteren een sapphire 3870 dualslot versie overgenomen 2e hands.
De kaart doet het prima alleen de fan draai op hele hoge snelheid.
Dit valt niet aan te passen door middel van een bios flash en atitool of rivatuner.
Ik zelf ben er al dagen mee bezig maar er komt geen oplossing :'(
Verder las ik ook op het internet over de 3870 fan bug enz, maar die kon je oplossen door een bios flash toe te passen maar helaas geen verandering.
Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen.

Systeem specs:

Amd atlhon 3500+ @2.51ghz
A8R mvp
WD 120 GB IDE
Seasonic 520 watt
corsair 1gb ddr

Alvast bedankt.

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Er zijn meerdere dualslot HD3870 versies van Sapphire, misschien handig om óf wat meer te vertellen, óf een plaatje of linkje te posten, aangezien ze allemaal verschillende koelers hebben.

specs

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Ik draai zelf een 3870x2 waarbij ik in het begin ook de fansnelheid niet van kon controleren. Na het updaten van mijn rivatuner ging dat echter wel gewoon. Draai je de nieuwste rivatuner?

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb de sapphire HD3870 (zie link)

http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=220&grp=3

verder draai ik de nieuwste rivatuner, maar ik heb er nu een nieuwe koeler op zitten.. maar soms loopt die in een game ineens vast...terwijl de temps niet boven de 55 graden uitkomen. maar er komen dan allemaal strepen en dat soort dingen en in me windows krijg ik telkens herstelt van een ernstige fout.. allemaal heel erg raar.. maargoed hij is nu wel stil.
soms reboot die ineens.. en dan valt dus de hardeschijf ineens uit en daarna start systeem weer op en doet die het gewoon prima... ik dacht misschien zelf dat het aan mijn overclock ligt. maar ieder geval bedank.

Edit.

Heb nu al tijdje geen last van vastlopers of eror's maar nu krijg ik last van van rare strepen en texturse die flikkeren en het beeld dat flikkert als ik in cod2 of needforspeed ben of wat dan ook.... qua temps zit het meer dan goed! dus daar ligt het niet aan nieuwste ati drives helpen ook niet omdat als ik die geinstaleert heb dan verdwijnt de helft van me windows interface :?
En verder heb ik dus bios updates gedaan van de videokaart maar heeft ook geen zin maar ben stom vergeten mijn oude op te slaan maar zou iemand weten waar ik de orginele bios vandaan kan halen behalve van techpowerup en dan de vgabioslist..

[ Voor 30% gewijzigd door Jornzor op 13-02-2009 22:26 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Verwijderd

De 2007-10-17 10:27:00 VER010.067.xxx is dacht ik een van de eerste bios van deze kaart op techpowerup!.
2007-11-02 10:17:00 heb ik ook gebruikt, maar heb het idee net als jij denk ik ,dat je kaart toch kaduk kan zijn.
Weet natuurlijk niet welke bios je gebruikt hebt en of ik je kaart goed heb kunnen "identificeren"maar die biossen warens in ieder geval prima toen!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Je kan ook gewoon even met Rivatuner de fan speed aanpassen naar een vast percentage. Als je daarna even gamed zie je direct hoe warm hij ongeveer wordt en of dat aan jouw eisen voldoet. Zo moet ik mijn eigen Radeon 3850 koest houden, anders vliegt m'n pc zowat het bureau uit :)

Je zou ook eens naar ATT kunnen googelen. Met Ati Tray Tools ben ik nu bezig om een fan schematje te maken zodat hij iets harder kan draaien bij sommige temps. Helaas wil het niet echt lukken aangezien de kaart @ oc al bij 80 graden VPU recovers gaat geven (Ligt F@H weer stil, game crasht etc :( )

één is geen, twee is één

Pagina: 1