Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN Office DSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik gebruik al jaren de Siemens Speedstream modems voor KPN Office ADSL en SDSL.
Nu is het probleem dat Siemens stopt met leveren van xDSL modems, kpn schijnt ze nog wel te kunnen leveren omdat ze nog een voorraad hebben. 2 van mijn leverancier geven nu aan dat het binnenkort is afgelopen.
Ik ben nu op zoek naar een goed modem, liefst hetzelfde merk voor ADSL en SDSL waar je de VPI en VCI, e.d. zelf kan instellen en die je net als de Siemens modems makkelijk kan omprogrammeren tot NAT router of in bridged modus voor als een klant later zelf een router/firewall gaat plaatsen.

Hebben mensen goede ervaringen met een bepaald merk of type? Graag geen Speedtouch, die zijn naar mijn smaak meer voor thuis en bovendien lastig in te stellen zonder een script aangezien vpi/vci 2/32 niet standaard in dit modem zit.

Bedankt alvast voor de reacties.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-11 18:08

McMiGHtY

- burp -

Cisco 876/877 ?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cisco, Zyxel, Draytek.. Wat heeft je eigen leverancier als advies gegeven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:27:
...
Hebben mensen goede ervaringen met een bepaald merk of type? Graag geen Speedtouch, die zijn naar mijn smaak meer voor thuis en bovendien lastig in te stellen zonder een script aangezien vpi/vci 2/32 niet standaard in dit modem zit.

Bedankt alvast voor de reacties.
Wat is er mis met een Speedtouch? Ik heb 0.0 problemen met speedtouch modems (zolang je ze maar in bridged modus houd).. Heb bij meerdere klanten gewoon een 780 staan (die kpn standaard levert), en die kun je met configtooltje zo op 2/32 zetten. En zelfs zonder configtooltje is dat wel te doen, even kant en klaar ini maken en je hebt met 5min zo'n modem online.

Configtooltje voor de 780wl modems die KPN levert (leverde?) met officedsl
http://www.djsmiley.com/speedtouch/speedtouch_780wl_r6.1.exe
Wifi zou ik wel ff uitzetten als je je subnetje aan je achterliggende apparaat wilt, anders dhcp-ed ie je subnet over wifi. eigenljik is wifi en voip zinloos, maar goed ;)

volgens mij kon je een 546 ook met de wizard van speedtouch.nl prima in bridge modus krijgen met officedsl (2/32)

Persoonlijk zie ik het nut niet in van (bv) een cisco als je er een fatsoenlijk apparaat achter hebt (en je modem eigenlijk alleen maar je subnetje routeert)
Ik heb iig nooit problemen gehad met Speedtouches in bridge/spoofing, zowel consumenten als officedsl verbindingen icm een Sonicwall.

Alleen even de firewall in de speedtouch uitzetten (maar goed, dat issue had je bij de siemens modems ook)

[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 11-02-2009 22:23 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit is meer iets voor Netwerken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor de reacties.
De ADSL variant van de Siemens Speedstream blijf gewoon leverbaar.
We hebben daarom besloten om over te stappen naar Cisco modems. Als je SDSL levert staat het gewoon raar als je met een Speedtouch aankomt, zo is dat nu eenmaal, je ziet de mensen denken "hé, die heb ik thuis ook" en gezien de kosten die de mensen maken vinden wij dat niet professioneel overkomen. Klanten maken er ook opmerkingen over. Beetje imagoprobleem denk ik maar ik vind ook de menustructuur van de Speedtouch modems erg irritant en er erg knullig uitzien (ja, alles went, dat is wel zo).
Bovendien is een Cisco (870) net zo duur als een Speedtouch (605s) dus dan is de keus helemaal snel gemaakt.
Weet iemand een voorbeeld te staat hoe je Office SDSL op een 870 configureert?

• ManuTrash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Riebroek ik heb wat vragen over de Siemens 5890.
Kun je me misschien aangeven hoe je hem in Bridge mode kan zetten?

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 21:04
ManuTrash schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:19:
Riebroek ik heb wat vragen over de Siemens 5890.
Kun je me misschien aangeven hoe je hem in Bridge mode kan zetten?
In bridge mode kan je hem niet zetten. Hij moet een PPPoA maken op 2,32.

Een goed alternatief is gewoon de firewall op "NONE" te zetten, dan laat hij alles door, fungeert dus alleen als doorgeefluik. Let wel, dit moet bij de FIREWALL SCRIPTS gebeuren en niet bij de "stateful firewall".

Een bridgemode kan niet omdat het apparaat een IP moet blijven hebben. Bij OfficeDSL krijg je 8 of meer publieke IPadressen. Het modem(router) krijgt altijd de 2e in de range dus de overige die je daarna krijgt kan je gebruiken voor een apparaat daarachter. Bridgemode wil zeggen dat het apparaat (die siemens) helemaal geen IP krijgt en fungeert als modem, dat kan niet op OfficeDSL.

[ Voor 26% gewijzigd door wallywally op 19-02-2009 22:51 ]

• wallywally
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:20:
Hallo, bedankt voor de reacties.
De ADSL variant van de Siemens Speedstream blijf gewoon leverbaar.
We hebben daarom besloten om over te stappen naar Cisco modems. Als je SDSL levert staat het gewoon raar als je met een Speedtouch aankomt, zo is dat nu eenmaal, je ziet de mensen denken "hé, die heb ik thuis ook" en gezien de kosten die de mensen maken vinden wij dat niet professioneel overkomen. Klanten maken er ook opmerkingen over. Beetje imagoprobleem denk ik maar ik vind ook de menustructuur van de Speedtouch modems erg irritant en er erg knullig uitzien (ja, alles went, dat is wel zo).
Bovendien is een Cisco (870) net zo duur als een Speedtouch (605s) dus dan is de keus helemaal snel gemaakt.
Weet iemand een voorbeeld te staat hoe je Office SDSL op een 870 configureert?
Morgen post ik een script voor je, als ik eraan denk.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-11 18:08

McMiGHtY

- burp -

Die scripts zijn te vinden bij de KPN btw, onderstaande is voor een 878:

!
version 12.4
no service pad
service timestamps debug datetime localtime
service timestamps log datetime localtime
service password-encryption
no service udp-small-servers
no service tcp-small-servers
no service dhcp
!
hostname IDSL-ADV-Cust-CPE-SDSL
!
logging rate-limit console 10 except errors
!
boot-start-marker
boot-end-marker
!
!
ip subnet-zero
ip cef
no ip dhcp-client network-discovery
!
!
ip dhcp pool IAS
import all
origin ipcp
!
!
ip name-server 194.151.228.18
ip name-server 194.151.228.34
!
!
!
!
!
controller DSL 0
mode atm
line-term cpe
line-mode auto
dsl-mode shdsl symmetric annex B
!
!
!
!
!
interface BRI0
no ip address
encapsulation hdlc
shutdown
!
interface ATM0
no ip address
no shutdown
no atm ilmi-keepalive
!
interface ATM0.1 point-to-point
description To IAS over ADSL Access Router
pvc 2/32
ubr 500
encapsulation aal5mux ppp dialer
dialer pool-member 1
!
!
interface FastEthernet0
!
interface FastEthernet1
!
interface FastEthernet2
!
interface FastEthernet3
!
interface Vlan1
ip address pool IAS
ip verify unicast reverse-path
no shutdown
no cdp enable
hold-queue 32 in
!
interface Dialer0
ip address negotiated
ip verify unicast reverse-path
encapsulation ppp
dialer pool 1
dialer-group 1
no cdp enable
ppp authentication chap callin
ppp chap hostname KPN
ppp chap password 7 0100160B540D031D
ppp pap sent-username kpn1 password 7 07043142
ppp ipcp dns request
ppp ipcp mask request
ppp ipcp address accept
!
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Dialer0
!
!
no ip http server
no ip http secure-server
!
!
control-plane
!
scheduler max-task-time 5000
end

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
wallywally schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:43:
[...]
(...) Bij OfficeDSL krijg je 8 of meer publieke IPadressen. Het modem(router) krijgt altijd de 2e in de range dus de overige die je daarna krijgt kan je gebruiken voor een apparaat daarachter. Bridgemode wil zeggen dat het apparaat (die siemens) helemaal geen IP krijgt en fungeert als modem, dat kan niet op OfficeDSL.
Misschien een beetje offtopic:
Meestal kom ik bij kleine bedrijven een consumentenadsl-verbinding tegen. Nu steeds meer overstappen op OfficeDSL met de bijbehorende 8 IP-adressen vraag ik me af: hoe communiceren de PC's/servers op die publieke IP-adressen met elkaar? Ik ben bijv. gewend om meestal met een NAT-modem te werken, 1 IP-adres, en dan de verschillende servers via NAT door te sluizen. Daarbij hebben servers (alleen) een intern IP-adres uit de privéreeksen.

Als je nu dus 8 publieke IP-adressen hebt, ben je dan genoodzaakt twee netwerkkaarten in servers te zetten? Of is het gebruikelijk voor de servers om alleen een extern IP-adres te hebben? (Voor de duidelijkheid: op één van de poorten is al een router aangesloten.

code:
1
2
3
4
5
internet ---- Siemens  /  Cisco modem 
                   |        |            |
               router   server1   server2
                   |
                 PC's

(Als ik hiervoor een apart topic moet openen hoor ik het wel.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• wallywally
pinockio schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:12:
[...]

Misschien een beetje offtopic:
Meestal kom ik bij kleine bedrijven een consumentenadsl-verbinding tegen. Nu steeds meer overstappen op OfficeDSL met de bijbehorende 8 IP-adressen vraag ik me af: hoe communiceren de PC's/servers op die publieke IP-adressen met elkaar? Ik ben bijv. gewend om meestal met een NAT-modem te werken, 1 IP-adres, en dan de verschillende servers via NAT door te sluizen. Daarbij hebben servers (alleen) een intern IP-adres uit de privéreeksen.

Als je nu dus 8 publieke IP-adressen hebt, ben je dan genoodzaakt twee netwerkkaarten in servers te zetten? Of is het gebruikelijk voor de servers om alleen een extern IP-adres te hebben? (Voor de duidelijkheid: op één van de poorten is al een router aangesloten.

code:
1
2
3
4
5
internet ---- Siemens  /  Cisco modem 
                   |        |            |
               router   server1   server2
                   |
                 PC's

(Als ik hiervoor een apart topic moet openen hoor ik het wel.)
Nee, wat je kan doen met dat Siemensmodem, is publieke en prive adressen koppelen aan elkaar.

1) Je kan kiezen voor alle PC's publieke adressen. Je hebt dan 5 (publieke) IPadressen over ivm network/broadcast/router. Dus max 5 apparaten erachter.

2) Je kan ze koppelen. Dan heb je een geheel NAT netwerk, elke PC/server heeft een intern IP. Je kan in de router instellen dat je het interne IP aan het externe IP koppelt dus ALLES wat binnen komt op dat specifieke externe IP (bijv 11.11.11.11) wordt doorverwezen naar dat specifieke interne IP (bijv 10.0.0.2).

Andersom werkt dat ook. Als 10.0.0.2 gaat surfen op het internet ziet de buitenwereld jouw als 11.11.11.11 terwijl bijvoorbeeld je publieke(router) adres 11.11.11.9 kan zijn. Je kan het zien als een soort IP-forwarding ipv portforwarding.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
wallywally schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:49:
[...]
(...)

2) Je kan ze koppelen. Dan heb je een geheel NAT netwerk, elke PC/server heeft een intern IP. Je kan in de router instellen dat je het interne IP aan het externe IP koppelt dus ALLES wat binnen komt op dat specifieke externe IP (bijv 11.11.11.11) wordt doorverwezen naar dat specifieke interne IP (bijv 10.0.0.2).
(...)
OK. Daar heb ik wat aan.
Het komt erop neer dat voor het interne netwerk een PC (server) een intern IP-adres heeft, extern een extern adres. Ik vraag me wel af hoe het werkt wanneer je ook nog een router gebruikt.

Ik neem aan dat in de interface van het Siemens modem dit ingesteld kan worden. Hoe heet dat? Ik kan alleen momenteel niet inloggen omdat het default password voor de hoofdgebruiker veranderd schijnt te zijn. Ik meen dat dit admin en password was.

[ Voor 13% gewijzigd door pinockio op 17-03-2009 20:13 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1