Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

enkele irritante problemen, muis, toetsenbord en BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:38
Beste tweakers,
Ik heb een half jaar geleden een nieuwe PC gekocht.
Ik heb hier echter een aardig irritant probleem,
ten eerste start mijn PC niet altijd op als ik op de Aan knop druk, de lampjes gaan branden, de fans gaan draaien, maar ik krijg nooit het bios openingsvenster te zien.
Daarbij word mijn Muis af en toe niet herkend en moet ik deze opnieuw inpluggen, en heel sporadisch is mijn toetsenbord ook aan de beurt en moet ik zelfs rebooten.
Dan is er nu nog een derde probleem wat mij echter het meeste irriteert, en dat is dat ik in enkele games zo nu en dan een BSOD krijg als ik aan het Gamen ben(nooit daarbuiten, altijd tijdens het gamen), deze BSOD heeft de code 0x000000F4 (0xetc... ) Ik heb al gekeken op microsoft hulp en ondersteuning, maar dit geeft deze situatie weer: "Wanneer u een vaste schijf aansluit in slave only-modus, stopt het systeem na terugkeer uit de stand-bystand" en dat is niet mijn situatie, aangezien ik niet uit de stand-by modus kom, maar actief aan het gamen ben.
Het liefst los ik mijn probleem zelf op, zodat ik niet mijn PC weer X weken kwijt ben voor onderzoek en reparatie. 8)7

Overigens heb ik al een BSOD waarin de file atapi.sys werd vermeld al verholpen(in ieder geval de laatste 4 weken niet meer gezien) sinds ik deze file heb vernieuwd.

Alvast bedankt als jullie me enigzins verder kunnen helpen :)

Quick edit: verwijs(/t) me trouwens niet eerst naar de zoek functie, want die heb ik wel degelijk al enkele weken geprobeerd en niks mee gevonden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gammro op 11-02-2009 20:42 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik wil je toch wel een beetje verwijzen naar de search, want dan kom je ook hier op uit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter .
Daarin staan een aantal basisstappen om je problemen te omschrijven en evt. op te lossen.

Als jouw PC niet altijd aan gaat met het aanzetten van je computer, dan kan dat duiden op defecte hardware. Denk aan oa een voeding. Als de muis niet altijd wordt herkend, verwijder het USB apparaat in apparaatbeheer. Wil wel eens effect hebben.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ik zou eens kijken of het geen hardware probleem is. Misschien is het moederbord niet helemaal goed. alles loskoppelen ( randapparatuur, dvd spelers, pci kaarten) en vervolgens alles één voor één aansluiten en kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Het probleem heb ik zelf ook gehad met een MSI moederbord, als je de computer opstart krijg je geen beeld en de bios wou ook niet starten, dit kwam bij mij ook sporadisch voor het moederbord vervangen en geen problemen meer gehad. ( dit was wel een garantie geval, dat scheelde)