[iPhone] Contact foto's en Google sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik gebruik vanaf vandaag de sync optie van google (via exchange) om mijn contacten en calender met mijn gmail account te syncen. Dit werkt echt helemaal super op 1 ding na:

Ik had allemaal fotos bij mijn contacten zitten en deze zijn nu verdwenen (wat opzich logisch is, want;)
Als je via exchange met google wil syncen dan raak je alle contacten op je iPhone kwijt.
Wat ik gedaan heb is eerst alle contacten backuppen (.contact files in windows vista) deze samengevoegd tot een CSV file (want deze ondersteunt google) en geimporteerd in google contacts. Dit werkte goed, behalfe dat die file geen foto's mee stuurt (logisch, want het is een tekst file).

De vraag dit ik nu hebt:
Is het mogelijk om de foto's die ik heb te extracten uit de .contact files zodat ik deze weer kan toevoegen aan google? Sommige foto's zijn namelijk niet opnieuw te maken. (een screenshot maken is niet mogelijk, aangezien er een glans over de foto's heen zit in vista).

Of is er een andere manier? (outlook installeren, contacten toevoegen en dan doorsturen naar google?).

• FunFair
  • Laatst online: 20:28
FiZz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:35:
Ik gebruik vanaf vandaag de sync optie van google (via exchange) om mijn contacten en calender met mijn gmail account te syncen. Dit werkt echt helemaal super op 1 ding na:

Ik had allemaal fotos bij mijn contacten zitten en deze zijn nu verdwenen (wat opzich logisch is, want;)
Als je via exchange met google wil syncen dan raak je alle contacten op je iPhone kwijt.
Wat ik gedaan heb is eerst alle contacten backuppen (.contact files in windows vista) deze samengevoegd tot een CSV file (want deze ondersteunt google) en geimporteerd in google contacts. Dit werkte goed, behalfe dat die file geen foto's mee stuurt (logisch, want het is een tekst file).

De vraag dit ik nu hebt:
Is het mogelijk om de foto's die ik heb te extracten uit de .contact files zodat ik deze weer kan toevoegen aan google? Sommige foto's zijn namelijk niet opnieuw te maken. (een screenshot maken is niet mogelijk, aangezien er een glans over de foto's heen zit in vista).

Of is er een andere manier? (outlook installeren, contacten toevoegen en dan doorsturen naar google?).
ik heb echt precies hetzelfde.. iemand een oplossing? ik had er echt leuke contact pics tussen zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
Niemand dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan in outlook op de foto van je contact staan en rechtermuisknop drukken vervolgens kopieren selecteren.
Dit kan je dan plakken in bv mspaint. Om hem te bewaren als jpg.
Deze jpg kan je dan weer invoegen in je google contacts. Waarna ze ook weer in je iphone/ipod touch staan.

Natuurlijk is de foto niet zo groot als het origineel. Maar volgens mij maakt dit niet zoveel uit voor je contacten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.