Toon posts:

Time Machine gebruiken i.c.m. WD PASSPORT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een maand een macbook (alu) gekocht, nu wil ik graag gebruik maken van het backup programma timemachine. ik heb een externe schijf (WD passport 320 gb) maar deze wordt niet herkent bij het configureren van timemachine. weten jullie ook of dit wel kan, passport icm timemachine. Verder werkt de schijf perfect onder max osx. Alvast bedankt.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36

BCC

Hij is nu waarschijnlijk geformatteerd als Fat32. Je moet hem even herformatteren als HFS+

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik maak gebruik van . Als ik bij info kijk van de externe schijf staat er bij structuur "NTFS-3G (MACFUSE)". zou het niet mogenlijk zijn zonder de schijf te formatteren deze te gebruiken voor timemachine. als je de schijf omzet is toch de kans aanwezig dat deze zijn date kwijt raakt?.

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:36:
Bedankt voor de reactie, ik maak gebruik van . Als ik bij info kijk van de externe schijf staat er bij structuur "NTFS-3G (MACFUSE)". zou het niet mogenlijk zijn zonder de schijf te formatteren deze te gebruiken voor timemachine. als je de schijf omzet is toch de kans aanwezig dat deze zijn date kwijt raakt?.
Verdeel de schijf gewoon in twee partities. Een gedeelte laat je als ntfs staan en andere formateer je met het schijfhulpprogramma naar HFS+ zodat je het kan gebruiken voor TimeMachine

Verwijderd

Topicstarter
astonmbp schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:54:
[...]

Verdeel de schijf gewoon in twee partities. Een gedeelte laat je als ntfs staan en andere formateer je met het schijfhulpprogramma naar HFS+ zodat je het kan gebruiken voor TimeMachine
Het is gelukt, ik heb uiteindelijk eerst zo'n 120 GB op HD gezet, schijf geformatteerd, enn timemachine werkt nu super. bedankt.