E-Tech V2 modem

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Ik heb in huis twee routers staan een wireless router voor werk/vpn en algemeen internet.
En een draadjes router met ingebouwde modem voor het gamen/downloaden.

Beide routers hebben alle bij een aparte provider, waarom vraag me niet. Maar we hebben het.

De laatste router met draadjes is al een oudje en was gekocht in 2004. Nu heeft KPN laatst nog alle snelheden verdubbeld.
Mijn abonnement op de router met draadjes was de 4000/512 variant. Geen onaardige verbinding.
In de brief las ik dat de snelheid werd opgeschroefd naar 8000/1000.

Alleen keek ik laatst nog op de modem krijg ik:

Downstream Upstream
SNR Margin 8.4 13.0 dB
Line Attenuation 36.4 17.5 dB
Errored Seconds 58 5
Loss of Signal 2 2
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 145
Data Rate 4896 896 kbps <--- duidelijk geen 8000/1000
Latency INTERLEAVED INTERLEAVED

Het is type: router V2 over een analoge lijn.

Ik heb geprobeerd te zoeken naar de maximale snelheid die deze router aan kan. En omdat het een oud dingetje is, is dit ook niet te vinden. De site van E-tech geeft geen duidelijk antwoord.

Ik heb nu ook alle firmware geupdate naar de laatste versie: Firmware Version: CX82xxx_4.1.0.21
Showtime Firmware Version: 3.46

Ik vermoed dat de router op zijn maximale kunnen zit, maar weet dit niet zeker.
Moet ik nu de router vervangen om van deze snelheid verhoging te profiteren?

Alle vragen hebben een antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een router kun je prima zelf testen. Zet een PC aan de WAN kant en een andere aan de LAN kant en kijk wat de throughput is :z

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ADSL1 modems zoals dat ding waarschijnlijk is gaan tot 8mbit down. Als je modem op meer dan 4mbit maar minder dan 8mbit intraint zit je ws. te ver van de centrale of is de bekabeling tussen jou en eerder genoemde centrale brak.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik heb dit modem ook gehad in het tijdperk van Planet ADSL, toen ik nog Advanced had en inderdaad 8Mbit is de max met de laatste firmware, daarna ben ik over gegaan naar een Linksys WAG354 die wel vol de ADSL2+ snelheid haalt.

Offtopic: En nu zit ik op comfort wat sinds het KPN is een drama is en dus nu naar Ziggo ga, cable all the way.

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
dion_b schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:03:
Een router kun je prima zelf testen. Zet een PC aan de WAN kant en een andere aan de LAN kant en kijk wat de throughput is :z
Kan niet, geen WAN kant aan dat ding, alleen een telefoonkabel in en 4 aansluitingen voor lan.
CyBeR schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:48:
ADSL1 modems zoals dat ding waarschijnlijk is gaan tot 8mbit down. Als je modem op meer dan 4mbit maar minder dan 8mbit intraint zit je ws. te ver van de centrale of is de bekabeling tussen jou en eerder genoemde centrale brak.
De centrale zit nog geen 20 meter van mijn huis. Het is zo'n schakelkast van de KPN. Maar de bekabeling tussen de meterkast en de router/modem is inderdaad niet veels soeps. Maar dat de snelheid zo erg word geknepen is wel heel erg.

Maar goed, deze modem moet dus 8mbit kunnen halen. Ik zal de kabels even nalopen kijken wat ik kan verbeteren.

Bedankt! _/-\o_

Alle vragen hebben een antwoord

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mhindrik schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:18:
[...]

De centrale zit nog geen 20 meter van mijn huis. Het is zo'n schakelkast van de KPN. Maar de bekabeling tussen de meterkast en de router/modem is inderdaad niet veels soeps. Maar dat de snelheid zo erg word geknepen is wel heel erg.
Met 'centrale' bedoel ik dus openbare telefooncentrale. Dat is een gebouw(tje) met daarin een set fortuinen kostende apparatuur om jouw telefoon aan te sluiten op 't (glasvezel) telefoonnetwerk en een zgn. DSLAM om je DSL modem te laten werken. Tenzij je heel landelijk woont is de kans dat dat in een 'schakelkast' zit vrij klein ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1