Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 2.0 werkt niet in windows met sp3!

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 19:54
Ik heb al enige tijd windows.. jarenlang met usb 1.1 gedaan aangezien ik er vanuit ging dat ik niet anders kon. Een paar maanden geleden kwam iemand langs die via apparaatbeheer het stuurprogramma bijwerkte naar 2.0 (het kan dus wel)

Echter heb ik windows opnieuw geinstalleerd, met dualboot linux. Aangezien ik toch nog mijn gsm moet syncen zal dit nodig zijn (itunes werkt niet op linux).

Nu werkt echter usb 2.0 niet, en op de manier zoals deze de vorige keer geinstalleerd werd werkt niet (is geen nieuw stuurprogramma of iets die richting)

Zo duurt syncen met mijn gsm alleen zó lang, dat het gewoon niet meer leuk is (na 1 uur nog niet eens de foto's erop gezet)

Ofwel: hoe kan ik alsnog naar usb 2.0?
In linux werkt het wel, dus hardwarematig zit het goed.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chipsetdrivers wel geinstalleerd? Voor de rest is er een kristallen bol nodig, want je geeft geen enkele specifieke informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Gokje: VIA chipset drivers destijds bijgewerkt met Hyperion drivers.. Dit moet je dus nog een keer doen..

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 11-02-2009 19:42 ]

• Tonkey
Alle drivers zijn up-to-date (heb zelfde cd gebruikt zoals altijd gedaan is, van het moederbord).

Ben nu nog software update aan het doen via update.microsoft.nl, en dan een keer of 10 herstarten (tja.. 1 keer is nooit genoeg volgens windows)

Grmbl, waarom werkt windows niet gewoon out-of-the box, eerst ben je 2 dagen bezig met updaten, herstarten en al die zooi voor internet alleen nog maar een beetje werkt)

• Tonkey
pennywiser schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:42:
Gokje: VIA chipset drivers destijds bijgewerkt met Hyperion drivers.. Dit moet je dus nog een keer doen..
Ehm.. nooit van gehoord,
en windows staat er pas een week ofzo op, dus dan had ik het nog moeten weten ;)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
En nu weet je het niet meer..

Sorry, maar ik heb meer info nodig, ga die eerst maar ns posten.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:44:
Alle drivers zijn up-to-date (heb zelfde cd gebruikt zoals altijd gedaan is, van het moederbord).
Nee, want anders zou je wel 2.0 hebben he ;)

Gewoon naar de fabrikant van je moederbord gaan, modelnummer intikken en chipsetdrivers downloaden.

[edit]En niet zo zeuren op Windows, na SP3 hoef je maar 2x ofzo te herstarten. En 'internet' (oftewel je netwerkkaart) werkt doorgaans meteen na installatie.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:45:
[...]

Ehm.. nooit van gehoord,
en windows staat er pas een week ofzo op, dus dan had ik het nog moeten weten ;)
Probeer eens de USB controllers te verwijderen in Apparatenbeheer en vervolgens opnieuw opstarten. Dan installeerd Windows ze allemaal opnieuw en kijk of dat heeft geholpen.

Doe het nadat je alle updates geinstalleerd hebt.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 16:08
vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:44:
Ga gewoon naar de website van de fabrikant van je moederbord en download daar de nieuwste chipset drivers.
Die op de cd's zijn namelijk vaak al wat verouderd.
Over welk moederbord gaan het trouwens ?

• Tonkey
ehm, bij mij was 2 keer niet genoeg.
Na elke herstart had hij weer updates, duurde wel wat langer dan dat.

En internet werkte wel (was aan het downloaden) maar via ie of iets dergelijks kwam ik werkelijk nergens... echt wazig was dat.

Maar goed, hardware:
Asus a8n-e moederbord

En ik ga maar weer eens herstarten ;)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet hier niet posten wat je moederbord is, je moet doen wat er nu drie keer is gezegd...

• Tonkey
Ik ben naar de site gegaan, niets gevonden.
Gegoogled naar driver updates, dat leverde me enkele bestanden op die niets deden
Een driver update programma wat wel 20 dingen vond, maar daarvoor moest je blijkbaar betalen (25 dollar ook nog ofzo!)
Vervolgens weigerde ik dat, en ging mijn pc weer herstarten (zonder te vragen ditmaal!)

Maar goed: ik weet dat ik zonder al deze driver updates het toch ooit naar usb 2.0 heb gekregen...
Toen had ik ook enkel de bijgeleverde cd gebruikt, erg raar...

al die zogenaamde driver programma's laten wel heel internet explorer verzuipen in de werkbalken/zoekgevallen

[ Voor 11% gewijzigd door Tonkey op 11-02-2009 20:10 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoezo niks gevonden? Je klikt op download, staat bovenaan op de site van Asus. In het nieuwe venster typenummer invoeren in de zoekbalk, dan nog je OS, klaar...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Of ga naar nvidia.com en download drivers voor je chipset (nForce 4 Ultra). De driver op asus.com is namelijk al sinds 2005 niet meer geupdate.

Die zogenaamde driver programma's is volgens mij niets anders dan allemaal zooi die je hebt geinstalleerd. Ik zou eens wat controleprogramma's gaan draaien voordat je überhaupt nog iets met die pc gaat doen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is het niet beter dat je het laat doen door iemand anders ?
Je bent te koppig om te doen of te geloven wat wij je zeggen, en je hebt niet echt veel computerkennis als je zo'n driversearch brol gaat installeren...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Tonkey
Driverset van asus geprobeerd, de pc moest weer herstart en nu doet niets het meer!
Zo'n beetje wanneer ik de taakbalk krijg te zien herstart de pc automatisch weer. Achja, ik ben maar een dag bezig geweest om het te installeren (met enkele programma's hierbij) dusja...

Ik gok dat ik een alternatief via linux moet zoeken, want ik heb nu binnen een maand al 5 keer windows geinalleerd (niet overdreven) en telkens is er wat mis:

- Drivers werken niet (goed)
- Kan geen enkel programma openen/installeren
- Blijf vastlopers krijgen
En wat ik nog niet gehad heb,...

En dat alles om enkel cs:s en itunes te kunnen draaien...

• Tonkey
Petervanakelyen schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:29:
Is het niet beter dat je het laat doen door iemand anders ?
Je bent te koppig om te doen of te geloven wat wij je zeggen, en je hebt niet echt veel computerkennis als je zo'n driversearch brol gaat installeren...
Ik heb geen windows ervaring, juist omdat je telkens melding na melding krijgt, waar ik dus helemaal gek van wordt 8)7
Ik heb welgeteld 8 keer op " toestaan" moeten duwen om alleen de driver van het moederbord te installeren, want windows vond dat geen geldige software ofzo! (en ja, dat was de versie van de cd.. de versie die mijn windows nu helemaal verkloot heeft gaf geen een melding van windows. Echt veilig ja)

Overigens installeer ik die programma's gewoon, omdat ik wel gewend ben dat je deze kunt verwijderen als het niet doet wat het moet doen... maar dat werkt in windows blijkbaar niet zo 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Tonkey op 11-02-2009 20:32 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:29:
Driverset van asus geprobeerd, de pc moest weer herstart en nu doet niets het meer!
Zo'n beetje wanneer ik de taakbalk krijg te zien herstart de pc automatisch weer. Achja, ik ben maar een dag bezig geweest om het te installeren (met enkele programma's hierbij) dusja...

Ik gok dat ik een alternatief via linux moet zoeken, want ik heb nu binnen een maand al 5 keer windows geinalleerd (niet overdreven) en telkens is er wat mis:

- Drivers werken niet (goed)
- Kan geen enkel programma openen/installeren
- Blijf vastlopers krijgen
En wat ik nog niet gehad heb,...

En dat alles om enkel cs:s en itunes te kunnen draaien...
Je kan iTunes ook op Linux draaien hoor: http://www.wine-reviews.n...3-on-linux-with-wine.html

Je installeert gewoon het pakket wine, van hier: http://www.winehq.org/download/

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:31:
[...]

Ik heb geen windows ervaring, juist omdat je telkens melding na melding krijgt, waar ik dus helemaal gek van wordt 8)7
Ik heb welgeteld 8 keer op " toestaan" moeten duwen om alleen de driver van het moederbord te installeren, want windows vond dat geen geldige software ofzo! (en ja, dat was de versie van de cd.. de versie die mijn windows nu helemaal verkloot heeft gaf geen een melding van windows. Echt veilig ja)

Overigens installeer ik die programma's gewoon, omdat ik wel gewend ben dat je deze kunt verwijderen als het niet doet wat het moet doen... maar dat werkt in windows blijkbaar niet zo 8)7
Dan is het zeker lastig jah :P

Wat je zou kunnen doen is het volgende: Als je de drivers bij asus heb weggehaald en uitgepakt hebt, naar (Windowstoets+Pause/Break --> tabblad hardware -->) Apparaatbeheer gaan, en dan bij de USB controller handmatig de driver installeren door de map waar die in staat aan te geven.

Directe link naar meest recente driver van nVidia: link

Zit zo eens te kijken, volgensmij zitten daar helemaal geen USB drivers bij :?
quote: nVidia
# Ethernet Driver (v67.89) WHQL
# Network Management Tools (v67.91) "Sedona"
# SATAIDE Driver (v10.3.0.42) WHQL
# SATARAID Driver (v10.3.0.42) WHQL
# RAIDTOOL Application (v10.3.0.42)
# SMU Driver (v1.61) WHQL
# SMBus Driver (v4.69) WHQL
# Away Mode Driver (v6.0.6000.107) WHQL
# Installer (v6.14)

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 11-02-2009 21:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:51

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:37:
Ik heb al enige tijd windows.. jarenlang met usb 1.1 gedaan aangezien ik er vanuit ging dat ik niet anders kon. Een paar maanden geleden kwam iemand langs die via apparaatbeheer het stuurprogramma bijwerkte naar 2.0 (het kan dus wel)
wat klopt hier niet aan? als je geen fysieke usb 2.0 host controller op je moederbord hebt zitten is het niet mogelijk om usb 1.0 naar 2 te veranderen.
heb je dit wel dan zou het idd een probleem met je chipset drivers kunnen zijn.

dus zoek op het type van je mobo chipset en download de laatste drivers daarvoor.

edit: ah nforce 4 chipset. moederbord heeft ook daadwerkelijk usb 2.0 support. dus ga naar nvidia.com en download de laatste nforce drivers voor je chipset.

[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 11-02-2009 20:59 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vandevorst schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:37:

Ofwel: hoe kan ik alsnog naar usb 2.0?
In linux werkt het wel, dus hardwarematig zit het goed.
Drivers.

Had iemand al gezegd dat je de juiste drivers moet hebben? :)
anywaus: drivers zoeken dus.

Maar dat mag verondersteld worden niet zo ingewikkeld te zijn met al dat Google-geweld van tegenwoordig, om daar nu een topic voor te openen is een beetje overdone.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.