Toon posts:

van amd 5600 2,9ghz naar amd 9850 of 920

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi
heb sinds 2008 mijn eerste p4+.
maar wil toch gaan upgrade zodat alles nog sneller gaat.het merk waar ik voor wil gaan is amd.
omdat wij thuis alleen p4 amds hebben.en ze sneller aan voellen kwa snelheid dan intel.al zeggen de benchmarks van niet . maar vraag me nu of of het slim is voor iemand die niet oc om een phenom 2 940 of 920 te kopen.
of better een 9850.omdat ik toch alleen internet en soms games speel.ik wel spellen zoals gta iv kunnen spelen met de proccesor.dus daarom wil ik min een 9850

mijn setup nu

amd 5600 2.9 ghz
3gb 800 mhz kingston
hd 4850 Quad pipe van msi
FOXCONN RS690M2MA
250 gb samsung f1
600 watt thermaltake tougpower
thermaltake armor+
samsung 2253bw
ms tech ld 800
logitech cordelles 1500 reachable
dvd brander is een nc 7203s

mijn max badrag is 300 honderd euro
dus denkt aan een
9850 =153.90
msi cf mobo 75 euro
of de 920 of de 940

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:16
Voor internet gebruik zal je het niet merken.
GTA IV kan echter 3 threads gebruiken, dus een tripple core of quad core heeft een mooie verbetering.
Als je dan toch upgrade kan je misschien best ineens voor een Phenom II gaan: betere architectuur en een kleiner productieproces geven meer prestaties terwijl ze minder verbruiken. Natuurlijk staat er wel een ander prijskaartje tegenover. Het is en blijft jou keuze, wij kunnen niet voor jou kiezen.
Lees reviews: AMD's eerste Phenom II-processors getest (9850 en 940 staan er beiden in ;)) en eventueel reviews: AMD's Phenom II X4 810 en X3 720 getest een door voor meer informatie en benchmarks.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
dat ik het voor internet niet zal merken oke.maar ik zal het toch wel in windows merken als ik veel tegelijk opent.en wil alleen de mobo+proccesor vvervang (940+ foxconnmob 780g sb700 is totaal
290 en+ een msi cf kost die samen met de 940 303 euro.maar dan kan ik wel in de toekomst een 2de hd 4850 aanschaffen.want moet er wel tot 2012 mee doen.gellukig heb ik thuis nog een. amd 5200+xp 1800+ een 1.5 ghz iv en deze 5600

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
omdat wij thuis alleen p4 amds hebben
Pentium 4 van AMD? O rly? Heb je geen Athlons? ;)

En wat is precies het typenummer van je mobo, op de site van Foxconn kan ik die namelijk niet terugvinden. Ik zou allereerst eens kijken naar wat je upgrademogelijkheden zijn, dus wat je nog op dit bord kunt prikken. Mocht het zo zijn dat dit bord met en BIOS update Phenoms ondersteund, dan zou ik dat doen. Eventueel de rest van het geld besteden aan een andere graka, alhoewel de HD4850 ook prima zou moeten presteren.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
Misschien is het ook een stuk makkelijker als je wat duidelijker typt. Daarmee bedoel ik fatsoenlijk nederlands met goede interpunctie. Ik kan er namelijk geen touw aan vast knopen van jou 2e post. ( niet dat ik altijd perfect typ, maar dit is vervelend )

Als je AMD game systeempje wilt samenstellen zul je toch naar de Phenom II moeten kijken. Als je niet al te duur wilt doen kun je voor de Phenom II X3 720 gaan. Deze heeft 3cores en kun je goed overclocken. Daarbij komt ook nog wat Bitage al heeft gezegt, is het investeren in een videokaart ook geen overbodige luxe.

De HD4850 zou wel genoeg moeten zijn. Ik weet niet of je persé een Crossfire moederbord wilt hebben. Je kunt namelijk ook dat geld dat je aan het moederbord besteedt in je zak stoppen en die uitgeven voor een betere videokaart in de toekomst.
Ik weet natuurlijk niet of de Phenom II in jou huidige moederbord geprikt kan worden. Als dit wel het geval is, zou ik zeggen: Koop die processor en steek het overgebleven geld in je zak en spaar voor een nieuwe videokaart.

De Phenom II X3 720 is al goedkoper dan de 9850 die je in gedachte had.
Daarbij gok ik dat dit jou moederbord is.. KLIK

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Topicstarter
dat moederbord heb ik ja.maar er staat nergens dat hij voor de 9850 of de 920 of 720.
geschrikt is al dat wel zekker isl.scheelt met dat weer 75 euro.
mijn vader heeft wel een am2+mobo maar die kan max 2000 mts ipv 5200 hebben.
is de merkbaar.en de hd 4850 hou ik nog wel 2a3 jaar want is snel zat voor mij kan alles op high

Verwijderd

Topicstarter
heb net even gekeken mijn vaderse mobo.die ik deze maand voor hem gekocht heb samen met een 5200g2
is.wel gischrikt voor am3.want staat bij bios updates dat 16 januari de bios met onder steuning voor am3 is vrij gegeven.maar het moederbordje loopt op 2000mts ipv 5200 is dit erg merkbaar zo ja dan koop ik liever een nieuwe msi ka9c cf van 74.90.en anders is he wel lekker.want dan kan ik de 5600 2.9ghz op marktplaats zetten en verkopen met een thermaltake tr1 r2 voor 60+hd euro en dan de 920 of 940 hallen O-) O-) O-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt bepalen aan de hand van je eisen, budget, review, benchmarks en specificaties, zie ook: PMG Beleid. Daarom gaat dit topic op slot.

Verder zou ik je willen aanraden wat meer moeite te besteden aan je schrijfstijl. Zonder hoofdletters en leestekens en enters wordt het verdomd lastig om je teksten goed te lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.