logitech x 540 goed aansluiten op ps3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288785

Topicstarter
beste forumleden,

op dit moment heb ik mijn logitech (computer) speakersetje, de x 540, via een hijack aansluiting van me tv aangesloten op me ps3. Door middel van de matrix functie komt er een soort van dolby surround uit maar dit is natuurlijk niet geweldig.

Aan jullie de vraag hoe ik dit heb beste kan aansluiten om een echt dolby surround effect te krijgen.

Het gaat dus om de logitech x540, een playstation3, en me tv is een samsung 2032mw.

Het is een computerset met 3 kabels, voor de front speaker, de center/subwoofer, en de back speakers.

Op dit moment gaat het geluid van de ps3 door hdmi naar me tv en vandaar uit met een hijack uitgang naar de speakers.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Domme vraag misschien, maar wat is een hijack uitgang? Of bedoel je gewoon jack? De Playstation heeft drie manieren om het geluid uit te zenden. Via HDMI, optisch en analoog over de tulp aansluitingen. Alleen de eerste twee, digitale uitgangen, kunnen geluid in surround uitsturen (toch?). Je geluidsset heeft alleen een analoge, 6ch ingang zeg je (of zijn er ook nog andere input mogelijkheden?).

Als je surround geluid wil zul je dus het digitale signaal (optisch of HDMI) om moeten zetten naar 6 channel analoog. Hiervoor zijn vast wel (actieve) verloopjes voor zijn. (waarschijnlijk duur) Een andere oplossing is een versterker/reciever kopen. (errug duur). Tenzij er een andere geluidsUITGANG op je tv aanwezig is die het geluid naar je boxen kan sturen.

Medetweakers, correct me if I'm wrong hoor :p Ik heb er niet bijster veel verstand van.

Het makkelijkste lijkt mij om een andere geluidsset te kopen die een optische ingang heeft, als je heel graag surround sound van je PS3 wil, bijvoorbeeld de logitech Z5500.

[ Voor 115% gewijzigd door jdm8 op 11-02-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:50
Tenzij je TV een drietal minijack uitgangen heeft, voor meerkanaals geluid, gaat dit niet lukken. En eigenlijk kan ik je ook wel garanderen dat je TV die uitgangen niet heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288785

Topicstarter
nee mijn tv heeft 1 minijack uitgang.

Maar een oplossing is om een receiver te kopen ?

ik heb liever niet dat me boxen moet worden vervangen omdat de draden al goed liggen onder de vloerbedekking maar goed.

wat bedoel je overigens met een 6 channel analoog? ik heb maar 3 kabeltjes om aan te sluiten.

voor de front, de back en de centerspeaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Elk kabeltje heeft twee kanalen (bij fronts en rears voor links en rechts en een kabel voor de sub en centre) 3x2kanalen=6 kanalen. ;)

Wat vppr draden heeft je speakerset? Als het gewone speakerkabels zijn (dus zonder connectors) moet je een geluidsset kopen die ook gewone speakerkabel gebruikt.

Een beetje versterker/reciever ben je enkele honderden euro's aan kwijt. Kun je beter nieuwe (direct betere) boxen kopen lijkt mij.

[ Voor 53% gewijzigd door jdm8 op 11-02-2009 20:14 ]