Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb vandaag me E8400 processor en PQ5 Pro moederbord ontvangen.
Ik ben nieuw met de wat nieuwere systemen en heb er weinig verstand van.

Ik heb problemen op de E8400 te plaatsen op het moederbord, ik weet 100% dat de processor goed zit, hij valt er dan ook prima in.
Alleen als ik het klepje dicht wil doen en het hendeltje naar beneden druk om de processor goed vast te zitten vond ik dat ik meer kracht moest zetten dan normaal. In de socket van PQ5 pro zitten pinnetjes en op de processor zitten geen gaatjes waar het makkelijk invalt. Is dit normaal? want ik heb het gevoel dat ik de pinnetjes plat druk of verbuig, ik hoor het ook een beetje kraken en knarsen.
Moet ik gewoon me verstand op 0 zetten en het hendeltje naar beneden rammen ongeacht wat ik hoor? of heb ik iets fouts gedaan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem, alvast hardstikke bedankt.

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 16:33

Greebs

inert

Wat jij noemt qua pinnetjes etc. is normaal, zie ook Wikipedia: LGA 775.

Verder kan de processor geloof ik maar op één manier goed in de socket vallen dus dat mag inderdaad geen probleem geven.

Natuurlijk nooit verstand op nul zetten en dingen doen, maar bij LGA775 en LGA1366 bijv. kan er aardig wat druk op het hendeltje komen te staan, bij mij staat hij zelfs in een lichte boog van de spanning. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je bericht en de site, ik wacht het nog even af. Hopelijk ziet iemand dit bericht die de zelfde setup als mij heeft. Even kijken hoe hun het ervaren hebben.

*ps* is het normaal dat er hele kleine deukjes (miniscuul) onderaan de processor komen?

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-07 11:30
Ik heb een P5Q (geen pro dus) en een E8400, en moest inderdaad redelijk wat druk op het hendeltje uitoefenen, maar de cpu zit nu gewoon en werkt perfect :D

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 10:24
Zelfde hier met een P5QC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De P5Qs hebben inderdaad de nodige kracht nodig. Ik heb een hele riedel P45 bordjes getest voor diverse reviews en het is opvallend dat bij MSI en Gigabyte de cpu veel makkelijker te installeren is dan bij Asus. Echter, gewoon doorduwen zou moeten werken. Ik heb iets van 4 borden uit de P5Qserie gehad, en ze hadden het allemaal.

• denzehh
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06-2025
heb ook een P5Q-PRO met hetzelfde probleem, gewoon flink doorduwen..
Had in 1ste instantie het idee dat er iets fout ging. niet dus! 8)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16

KneoK

Not in a million lightyears

Hier zowel met een P5K als een P5Q Pro hetzelfde "probleem". Gewoon zorgen dat je CPU goed ligt (er zitten twee plastic palletjes in je socket die precies in twee uitsparingen op je CPU vallen als je je CPU plaatst, daarna gewoon verstand op 0 en heffen, koeler plaatsen en genieten.

Verwijderd

Topicstarter
Heeel veel bedankt voor de berichten, heb de moet gekregen om het gewoon te doen en is gelukt!
Nogmaals bedankt en tot ziens.

Groetjes.
Pagina: 1