Toon posts:

2 beeldschermen aan 1 dvi poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om een soort van switch tussen 2 beeldschermen en 1 dvi poort te zetten om zo makkelijk te kunnen switchen tussen beeldschermen?
Ik gebruik namelijk graag mijn hd tv als beeldscherm dmv een hdmi-dvi kabel. Maar als ik wil werken gebruik ik liever mijn gewone beeldscherm op mijn bureau. Iemand een goeie oplossing hiervoor misschien?

Gegroet :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
Heeft je videokaart niet gewoon twee DVI-poorten?

The devil is in the details.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-12 09:36

Krizzie

Progressive Music \o/

Het kan wel, maar dan zit je volgens mij aan 1600x1200 vast als hoogste resolutie. Je hebt dan een splitter kabeltje van 1x DVI naar 2x. waardoor je je beeld kunt klonen of uitrekken over beide schermen.

Ik heb zelf al 2 schermen (20" en 24") en zou graag nog een 27" als "tv" willen hebben en die combineren met die 24" met een splitter, maar volgens mij kunnen die dus niet 2x 1920x1200 aansturen omdat de DVI poort (zelfs dual link) niet genoeg bandbreedte heeft).

Geluidswolk

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:57
Ja er zijn verschillende mogelijkheden, mooiste is een videokaart bijplaatsen.
Of je kunt een kantenklare switch kopen. Maar dan moet je wel weer zelfde res hebben op beide schermen.
Matrox is niet echt een optie omdat dat je bureaublad word verspreid over alle 2 :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:58:
Ja er zijn verschillende mogelijkheden, mooiste is een videokaart bijplaatsen.
Of je kunt een kantenklare switch kopen. Maar dan moet je wel weer zelfde res hebben op beide schermen.
Matrox is niet echt een optie omdat dat je bureaublad word verspreid over alle 2 :P
32" breedbeeld & 15" .. hmmz :-P

Mijn 32" tv heeft een resolutie van 1280 x 768. Ben van plan een nieuw beeldscherm te halen, als die nou ook breedbeeld is (zoals de meesten tegenwoordig zijn) is het mogelijk (als ik ze beide zelfde resolutie houd) met een switch?