Ik heb even getwijfeld waar het topic te starten en dit subforum leek me de lading het beste te dekken aangezien het voor mij niet duidelijk is waar het probleem aan ligt.
Systeem:
Klik
Probleem:
Sinds een maand gaat mijn laptop soms niet meer aan. Er gebeurt simpelweg niets wanneer ik op de aan/uit knop druk. Soms springt de laptop aan als ik een tijdje (minuut?) achter elkaar op de knop druk. Ook kan het soms helpen als ik een klap geef op de plek rond de schakelaar (tenminste, het lijkt alsof het helpt). Als de laptop eenmaal aangaat werkt alles goed (lees: dan valt hij niet meer uit).
Geprobeerd (en zonder resultaat):
) dan staat de tijd en datum verkeerd in windows (vista home premium 32bit). De tijd springt dan vaak terug naar 1 April 2007, soms gaat het om een aantal uren of dagen.
Wat kan het probleem veroorzaken dat de laptop soms niet opstart en dat hierna de tijd verkeerd staat?
Systeem:
Klik
Probleem:
Sinds een maand gaat mijn laptop soms niet meer aan. Er gebeurt simpelweg niets wanneer ik op de aan/uit knop druk. Soms springt de laptop aan als ik een tijdje (minuut?) achter elkaar op de knop druk. Ook kan het soms helpen als ik een klap geef op de plek rond de schakelaar (tenminste, het lijkt alsof het helpt). Als de laptop eenmaal aangaat werkt alles goed (lees: dan valt hij niet meer uit).
Geprobeerd (en zonder resultaat):
- Met/zonder netstroom
- BIOS naar de nieuwste versie geüpdatet
- Laptop open geschroefd en de schakelaar schoongemaakt (kon niets verkeerds ontdekken qua contactjes etc.)
Wat kan het probleem veroorzaken dat de laptop soms niet opstart en dat hierna de tijd verkeerd staat?