[Off2k3] bestandstype door registerbeleidsinstelling geblokt

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Ik zit met het probleem dat wanneer ik in PowerPoint 2003 de presentatie wil opslaan dat die dit standaard doet in 2007 format. Wanneer ik echter kies voor een ouder format (2003, 2001 etc.) krijg ik de volgende melding: "U probeert een bestand op te slaan in een bestandstype dat door een registerbeleidsinstelling is geblokkeerd."

Nu is er veel te vinden over deze melding maar eigenlijk komen ze op het zelfde neer, dat de beheerder met behulp van de update 933669 beperkingen heeft opgelegt (dit kan ook d.m.v. sp3) nu is het geen van beide gevallen. Ik heb gekeken of de betreffende update is uitgevoerd en dat is dus niet zo, maar toch heb ik de handleiding van microsoft gebruikt om te kijken of in het register beperkingen zijn opgelegt.

In de handleiding staan een aantal sleutels welke ik dan zou moeten aanpassen, deze sleutels bestaan echter niet en dat kan wel kloppen want de patch is ook nooit uitgevoerd.

Maar hier is dan ook meteen waar alle oplossingen op het internet ophouden, er zijn alleen oplossingen te vinden wanneer sp3 is geinstalleerd of wanneer die sleutels worden aangepast.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begrijp ik goed dat je (Off2k3) SP3 nog niet hebt geinstalleerd? Dat lijkt me wel verstandig om te doen, net als alle andere updates op MS update / office.microsoft.com :Y)

En klopt het dat je geen FileOpenBlock regkey hebt?

Als je alle updates hebt geinstalleerd, zou je het blokkeren met de admintemplates moeten kunnen uitzetten. (You receive an error message when you try to open a file type that was blocked by your registry policy settings in PowerPoint 2007 or in PowerPoint 2003 resp Error message when you try to save a file in PowerPoint 2007 or in PowerPoint 2003: "You are attempting to save a file that is blocked by your registry policy setting").

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Probleem is dat ik hier in een midden groot bedrijf zit en wij/zei nog niet willen overstappen op SP3
Vraag me niet waarom :)

Edit: Windows SP3 in iedergeval niet office 2003 SP3 is dat het zelfde neem aan van niet?

[ Voor 26% gewijzigd door sjors86 op 13-02-2009 14:20 ]