Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
Opzich kan kvm namelijk ook prima scsi, ide en virtio simuleren
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Wat ik ook ff niet snap is of Qemu for windows dit soort zaken (SCSI )ondersteunt.... UPDATE:ja!
Ik gebruik Qemu af en toe tussendoor om te testen.
ik heb nu qemu zover dat ik winpxe kan booten, een recovery disk. Deze krijgt toegang tot de 'scsi' disk, ongeacht of dit een vanuit qemu als ide of scsi aangeboden is.
Het probleem zit hem dus in windows 2003, die de verkeerde dingen doet... het gaat er nu om, om hem los te krijgen van die scsi storage bus. sysprep hielp hier ook niet bij. Wellicht doe ik iets verkeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door ajslaghu op 11-02-2009 23:13 . Reden: wat kleine dingen bijwerken, houd het overzichtelijk ]
How to install a new motherboard without reinstalling Windows
Off Topic: Wat is trouwens je overweging om KVM te draaien? Ik heb het geprobeerd maar toch maar op VMware Server over gestapt, veel eenvoudiger.
[ Voor 25% gewijzigd door nilski op 12-02-2009 10:36 . Reden: off topic ]
WAZUUUUUUUP!!!!!
Nu weet aan de slag met kvm configuratie en networking... Er kan een slotje op!
Goede link trouwens, ik dacht dat het ook nog aan de hal kon liggen, maar acpi doet het gewoon onder qemu.
Waarom KVM? als je een development server draait met opensource, vind ik dat je wel all-the-way moet gaan.
Xen valt af vanwege de integratie met de kernel... KVM daar ubuntu vol op in, dus daar maar eens een handje helpen. Wat ik ook tricky vind is de dominante positie van VMware; ik wil gewoon easy overal heen migreren en geen propriatary formats aan mijn broek hebben...
Nogmaals Heel erg bedankt!
[ Voor 56% gewijzigd door ajslaghu op 12-02-2009 12:11 ]
ConVirt (Ook mogelijk op Ubuntu te installeren).
En nog een vraagje; kan ik VMware Server 2 en KVM naast elkaar laten draaien?
Dan wil ik het nog eens gaan proberen nl.
[ Voor 31% gewijzigd door nilski op 12-02-2009 13:01 . Reden: add link ]
WAZUUUUUUUP!!!!!
zie ook: http://www.h7.dion.ne.jp/~qemu-win/
Ik zie niet in waarom deze twee elkaar zouden bijten.
http://www.virtualbox.org...rate_Windows/MergeIDE.zip
Dit tooltje reset de ide drivers voor windows; als IDE driver veranderen naar 'generic niet helpt.
[ Voor 30% gewijzigd door ajslaghu op 15-02-2009 16:57 ]
En dat kan ik beamen. Heb het nl. maar geinstalleerd._JGC_ schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:25:
KVM is gewoon een kernel interface waar qemu gebruik van kan maken. VMWare is gewoon een userspace applicatie die een complete PC emuleert.
Ik zie niet in waarom deze twee elkaar zouden bijten.
WAZUUUUUUUP!!!!!
WAZUUUUUUUP!!!!!
netwerk devices verschuiven van eth0 naar eth1, zowel in windows als linux.
je kan dat met een config file aanpassen in ubuntu /etc/udev/rules.d/xxx-persistent-net.rules
Ook verschuiven de hardeschijf controllers naar ide; dat betekent bij linux eerst grub aanpassen tijdens het booten (e = edit sda --> hda) en vervolgens de menu.lst wijzigen.
HAL's zolang acpi; geen problemen daar verder.
Migration of servers to Proxmox VE en the Proxmox VE forum
(Proxmox is en bare metal server gebasseerd opopenvz en kvm.)
Netwerkperformance kun je met de virtio driver verbeteren en anders de Intel e1000
[ Voor 31% gewijzigd door nilski op 16-02-2009 11:33 . Reden: update ]
WAZUUUUUUUP!!!!!