Ik ben bezig om een rapportage van mijn bedrijf om te toveren tot een duidelijk overzicht. De rapportage is nu veel te groot en omslachtig.
Nu ben ik ondanks mijn n00b kennis van macro's en VBA toch al een leuk eindje onderweg. Wat is de bedoeling:
Er is een dropdownmenu waarvan elke dropdown informatie over de klant bevat. Van elke klant wil ik van C1:C3 de informatie hebben staan in een nieuw werkblad.
Mijn macro die ik nu heb, maakt een nieuw werkblad aan.
Selecteer en kopieert vervolgens C1:C3, copieert die, gaat naar nieuw werkblad en paste die.
Idem voor de volgende klant, alleen paste die één cel naar rechts.
Zie voor voorbeeld hieronder:
Range("L404:L411").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad2").Select
Range("C2").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("TOTALEN").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad2").Select
Range("D2").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("TOTALEN").Select etc. etc.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om in VBA cq mijn macro op te nemen dat hij het dropdownmenu moet gebruiken zodat ik een nieuwe klant krijg. Hoe kan ik dit implementeren? Iemand een idee?
Nu ben ik ondanks mijn n00b kennis van macro's en VBA toch al een leuk eindje onderweg. Wat is de bedoeling:
Er is een dropdownmenu waarvan elke dropdown informatie over de klant bevat. Van elke klant wil ik van C1:C3 de informatie hebben staan in een nieuw werkblad.
Mijn macro die ik nu heb, maakt een nieuw werkblad aan.
Selecteer en kopieert vervolgens C1:C3, copieert die, gaat naar nieuw werkblad en paste die.
Idem voor de volgende klant, alleen paste die één cel naar rechts.
Zie voor voorbeeld hieronder:
Selection.Copy
Sheets("Blad2").Select
Range("C2").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("TOTALEN").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad2").Select
Range("D2").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("TOTALEN").Select etc. etc.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om in VBA cq mijn macro op te nemen dat hij het dropdownmenu moet gebruiken zodat ik een nieuwe klant krijg. Hoe kan ik dit implementeren? Iemand een idee?