Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] STOP 0x0000007B

Pagina: 1
Acties:

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Sinds vandaag start de Windows installatie van mijn Asus F5R laptop niet meer op. Krijg een BSOD nadat het eerste balkje verdwenen is. Toevallig gebeurde dit na de installatie van een aantal Windows updates. Moest herstarten en toen begon het gezeik. Het gaat om Windows Vista Home Premium 32Bit incl. SP1.

Ik heb direct geprobeerd om te starten in veilige modus, maar ook dan krijg ik een BSOD. Daarna heb ik eigenlijk alle opstart opties wel geprobeerd.

De recovery optie van de Vista DVD kan ook mijn Windows niet repareren. Heb een aantal keren de recovery gedraait incl. diverse keren CHKDSK. Verder heb ik Bootrec geprobeerd, maar niets van dit alles heeft geholpen.

Gelukkig heb ik de belangrijke data, gaat om m'n laptop voor school, kunnen backuppen via een BartPE cd.

Via http://aumha.org/a/stop.htm heb ik een aantal oorzaken gevonden voor deze stopcode, maar een oplossing voor mijn probleem kan ik niet vinden. Heb de BIOS ook nog nagelopen, daar staat alles correct.

Heb eigenlijk weinig zin om Vista opnieuw te installeren, dus als iemand een oplossing heeft?

screenshot van de BSOD:
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/173/11022009081lf0.th.jpg

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Deze had ik inderdaad ook al gezien. Zelf heb ik absoluut niks veranderd maargoed met Vista weet je het nooit. Het probleem is dat ik regedit niet kan starten, aangezien Windows niet wilt booten. regedit.exe werkt niet via BartPE, krijg de melding dat het geen geldige win32 toepassing is.Wellicht een andere manier om het register aan te passen zonder Windows te booten?

[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-02-2009 16:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dj-sannieboy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:48:
regedit.exe werkt niet via BartPE, krijg de melding dat het geen geldige win32 toepassing is.
Dan is je bartPE br0ken. Default werkt het namelijk gewoon.

Maar je install is z'n boot drivers voor de SATA (?) controller blijkbaar kwijt, heb je soms ook drivers laten meenemen tijdens je WU rondje?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:38:
[...]

Dan is je bartPE br0ken. Default werkt het namelijk gewoon.

Maar je install is z'n boot drivers voor de SATA (?) controller blijkbaar kwijt, heb je soms ook drivers laten meenemen tijdens je WU rondje?
Wellicht dat het er mee te maken heeft dat mijn BartPE schijf op XP is gebasseerd?

Maar kan me niet herinneren dat er drivers voor m'n SATA controller bij de WU zaten. Windows updated altijd automatisch. Ben bang dat het toch een format wordt :(

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14
Heb je ook geprobeerd een systeemherstel te doen vanaf de Vista DVD?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
jjbstolk schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:39:
Heb je ook geprobeerd een systeemherstel te doen vanaf de Vista DVD?
Ja, maar dan krijg ik de melding dat er geen herstel mogelijk is. Denk dat dit komt daardat ik eerder deze week CCleaner gedraait heb en er geen herstelpunt meer is gemaakt.

EDIT:

Heb nu WinPE draaien op m'n laptop. Ben ook in het register, echter staat de waarde al op 0. Dus de oplossing van hierboven gaat ook niet op. |:(

EDIT2:

Mag wat mij betreft een slotje op. Ik ga maar eens een format doen. ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-02-2009 12:38 ]

Pagina: 1