Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL] Woonplaats bij postcode zoeken ISNB() en VERT.ZOEKEN *

Pagina: 1
Acties:

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 00:40
In excel wil ik de plaatsnaam bij de postcode zoeken. Deze postcodes en bijbehorende plaatsnaam staan in een matrix op Blad2 tussen B2:C199. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

Onderstaande code lijkt me helemaal werkend, maar toch doet hij het niet. Ik krijg geen waardes te zien.

code:
1
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(I2;Blad2!$B$2:$C$119;2;ONWAAR));"niet gevonden";VERT.ZOEKEN(I2;Blad2!$B$2:$C$119;2;ONWAAR))

Excel is een bijzonder frustrerend programma

Verwijderd

de formule is correct. waarschijnlijk zijn de postcodes in het ene blad tekst en in het andere getallen, deze dienen in overeenstemming met mekaar gebracht te worden.

• netiul
Dat dacht ik ook inderdaad, maar betreffende cellen zijn type tekst. Misschien maar eens een formule zoeken die expliciet nog naar text converteert.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Heb je al gekeken of de postcodes in Blad2 wel in alfabetische volgorde staan?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• netiul
Ja, die staan op alfabetische volgorde.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie ook geen fout. Open deur: je hebt wel een NL Office? :P

Om te debuggen, haal de functie even uit elkaar en kijk per deelfunctie wat het resultaat is. Geeft evt zelfs (indien nodig geanonimiseerd) de Excel-sheet of de precieze gegevens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1