Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(KVM) Voor alleen toetsenbord&muis?

Pagina: 1
Acties:

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 10:22
Beste Tweakers,

Ik heb laatst op marktplaats een setje gekocht waarbij de verkoper zei dat het om een monitor ging + KVM switch. Dit is wat ik nodig had dus heb ik er op geboden en ben ik sinds vanmiddag eigenaar.

Het gaat hier om een sony sdm-n50. Een prachtig 15inch TFT scherm met een losse kast waarin de voeding en alle andere hardware zich in bevindt. De monitor is dan ook flinterdun, erg mooi!!

Het kastje is er voor gemaakt dat je 2 computers kunt aansluiten op de monitor, dit lijkt dan ook op een kvm switch. Maar ik mis dus de muis&toetsenbord aansluiting.(dit had ik niet door bij de aankoop 8)7

Mijn vraag is: zijn er KVM switches die het alleen mogelijk maken muis en toetsenbord te delen met 2 pc's?

en waar zou ik deze kunnen vinden? 8)7

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:19
Ik denk dat he het goedkoopste uit bent om een gewone KVM-switch (dus incl. monitor aansluiting) te kopen en daar alleen de keyboard en muis aansluitingen van te gebruiken. Deze switches worden in veel grotere aantallen gemaakt dan KM-switches (als deze uberhaupt al bestaan) en zullen dan ook wel goedkoper zijn denk ik.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 11:27
KVM =

[K]eybord
[V]ideo
[M]ouse

Teminste, bij mij weten, dus dan zat hij fout met het aanbieden van een KVM-switch, bij mij weten zit er ook altijd een video gedeelte op zo'n switch, een zogenoemde 'KM' switch heb ik nog nooit gezien.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-11 10:12
Als je toetsenbord en muis al USB zijn, dan kan je gewoon zo'n usb switch nemen.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 11:27
Maar het nadeel van 2 kastjes is ook dat hij op 2 knoppen moet drukken, daar tegenwoordig bijna elke swich met bijv. ctrl + 1 of ctrl +2 etc. met het toetsenbord geschakeld kan worden.

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 10:22
yes dat was me 2e probleem dus, het schakelen van de apparaten.
Ik denk dat ik er bijna beter aan doe om dit spul te verkopen en een andere monitor te kopen + KVM switch.

@Hipska
Zijn er USB switches die ik in dit geval zou kunnen gebruiken?Heb je een voorbeeld?
Pagina: 1