Toon posts:

Videokaart uit laptop te halen maar kan ik er iets mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe notebook aan te schaffen. Want heb op dit moment een Clevo M570RU. Gekocht via laptops4u.nl maar die is failliet dus heb ik geen garantie meer, en mijn Audio output voor headset is kapot en dat zit fout in de chipset op mobo zeiden ze bij microfix.nl en die was niet te bestellen. En vandaag kreeg ik nog hoop blue screens over Memory Management dus denk niet dat hij te helpen is. Alleen als ik zo beetje rondkijk zijn er niet echt verbeteringen gekomen op het gebied van grafische kaarten in de laptops, ja of je betaald natuurlijk 4000 euro voor een laptop dan wel. Heb er een 8700M GT inzitten en die kan er ook uit als ik het niet verkeerd heb maar kan ik een laptop bestellen zonder videokaart of is dat niet mogelijk? Wil alleen geen Clevo meer ofzo want daar zijn geen onderdelen voor te regelen zeggen ze..

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wss niet. Tenzij het een MXM module is en de laptop waar hij in moet ook MXM module heeft. Maar daar zijn er vrij weinig van.

Verwijderd

Topicstarter
Ja MXM is het. Kon er niet opkomen hoe het heette. Maar er zijn natuurlijk vrij weinig MXM laptops van bijvoorbeeld Acer, Asus die beetje betaalbaar zijn?

Verwijderd

Sja ik denk dat je moet kijken naar een BTO(Build to order, zowel naam van een bedrijf als het idee wat het moet kunnen). Daar kunnen vaak wel MXM's in.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maarja als ik dan naar bto.eu kijk dan staan er wel laptops maar dan krijg ik waarschijnlijk zelfde soort gezeik met de laptop. Ook B-merk als ik me niet vergis en ook meer kans op failliet gaan dan een merk als Dell of Asus lijkt mij. Kan beetje zeikerig overkomen natuurlijk maar heb met deze laptop toch wel eigenlijk 2200 euro weggegooid dus ben eigenlijk klaar met die "nepmerken".

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:29:
Hey allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe notebook aan te schaffen. Want heb op dit moment een Clevo M570RU. Gekocht via laptops4u.nl maar die is failliet dus heb ik geen garantie meer, en mijn Audio output voor headset is kapot en dat zit fout in de chipset op mobo zeiden ze bij microfix.nl en die was niet te bestellen. En vandaag kreeg ik nog hoop blue screens over Memory Management dus denk niet dat hij te helpen is. Alleen als ik zo beetje rondkijk zijn er niet echt verbeteringen gekomen op het gebied van grafische kaarten in de laptops, ja of je betaald natuurlijk 4000 euro voor een laptop dan wel. Heb er een 8700M GT inzitten en die kan er ook uit als ik het niet verkeerd heb maar kan ik een laptop bestellen zonder videokaart of is dat niet mogelijk? Wil alleen geen Clevo meer ofzo want daar zijn geen onderdelen voor te regelen zeggen ze..

Alvast bedankt.
Externe (USB) geluidskaart kopen en het dikgedrukte probleem is opgelost,
Tenminste zo heb ik het voor mijn vader en een kennis het probleem van een defecte audio output kunnen oplossen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Verwijderd

Je vergist je. BTO is zeker geen B merk. Andere merken waar je misschien zon laptop kan vinden zijn Zepto of XXODD. Bij Dell of Asus geef ik je weinig kans. Die doen niet aan Built to Order laptops en daar in ook nauwelijks MXM modules.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 15:35 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:47

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:31:
Je vergist je. BTO is zeker geen B merk. Andere merken waar je misschien zon laptop kan vinden zijn Zepto of XXODD. Bij Dell of Asus geef ik je weinig kans. Die doen niet aan Built to Order laptops en daar in ook nauwelijks MXM modules.
maar ja, de kans dat je je videochip op je laptop wilt vervangen is nihil. Die krengen zijn duur (heel duur!), passen vaak niet en je kunt de warmte lastig kwijt. Daarnaast wordt waarschijnlijk de rest van je laptop een dikke bottleneck. Verstandig is om gewoon een laptop aan te schaffen en er zo lang mogelijk mee te doen (of op tijd te verkopen..)

-_-

Verwijderd

Heb je het topic wel gelezen? Hij wil in een laptop zijn oude videokaart doen, welke hij aangeeft MXM is. Hij wil dus een laptop kopen zonder videokaart maar met MXM module.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Tsja, je weet zelf dan heel goed dat je bij een whitebook-leverancier moet zijn (naja, die term wordt de laatste tijd een beetje overgenomen door 'built to order'). Daar zijn er maar heel weinig van die in Nederland leveren: Zepto, Clevo en Compal. Meer zijn er niet. Vrijwel elke andere fabrikant heeft de mogelijkheid niet (zie ook compatability listings op mxm-upgrade.com).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:31:
Dell is een en al Build to order, maar betreft MXM modules heb je gelijk. Dell heeft volgens mij een eigen versie gehad, maar dat werd ook geen succes. Sindsdien maken ze alles maar goed vast ;)

Misschien is het een idee of jou Videokaart te verkopen? Er zijn zat mensen op Ebay die nog jou kaart goed kunnen gebruiken. Ik weet niet hoeveel hij oplevert, maar een Laptop onder de 1600 met MXM module zal je ook niet vinden (daarnaast is een 9600GT ook goed genoeg voor de meeste games).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Wellicht kun je zoeken naar barebones waar je zelf nog spul aan toe moet voegen. Alleen kon het ook wel zijn dat daar al videokaarten in zitten en dat CPU, mem, WLAN en HDD voor jou zijn..

Voor de rest kan ik me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de aankoop van een nieuwe laptop, deze laten repareren of in onderdelen te verkopen. Een beetje notebook met 9650MGT kost tegenwoordig oo niet heel veel, Asus zit al rond de 1200 euro met 15,4" modellen weet ik van de NBBG.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Bij deze webwinkel heb je denk een goedkopere oplossing voor je probleem:

http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

Weliswaar niet het mooiste maar je krijgt wel weer geluid uit je systeem. Volgens mij plug and play usb systeem dus geen moeite met drivers opnieuw installeren en al dat gedoe gewoon er in pluggen en muziek luisteren.

I don't hate you, I nothing you

• GENETX
  • Laatst online: 06:58
Dan denk ik dat het beter is om eerst iig Windows er opnieuw op te zetten en te kijken of je de errors weg kan krijgen. Het audio verhaal is namelijk niet meer het enige als je de TS leest.

• skelleniels
  • Laatst online: 07-01 21:42
Een nieuwe laptop kopen zou ik niet doen. Je kan het best kijken voor een usb geluidskaart en voor het geheugen eens memtest laten draaien. Dat kan je namelijk makkelijk vervangen.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1