Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is er wegens 'economische redenen' voor mij een ontslagvergunning aangevraagd (vast contract voor onbepaalde tijd), die zeer waarschijnlijk ook verleend gaat worden.

Nu heb ik een aanbod voor een nieuwe baan lopen, en zou daar graag binnen 2/3 weken beginnen. Ben ik, nu de ontslagvergunning is aangevraagd, nog verplicht me aan de opzegtermijn te houden?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik zou niet hier vragen maar voor zekerheid gaan en voor juridisch advies van wat officielere instanties gaan...

No production networks were harmed during this posting

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Je hebt niet nog toevallig veel vakantiedagen? Is er niet in overleg wat te regelen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Overleg idd met je werkgever. Ze willen je kwijt, jij wilt graag weg. Lijkt me geen lastig overleg...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het ligt er ook aan met wat voor voorwaarden en dus ook wat voor eventuele bonus je wordt ontslagen. In het ergste geval krijg je echt heel minimaal mee omdat het bedrijf ten onder gaat, maar soms krijg je bijvoorbeeld een paar maanden salaris mee. Dat tikt leuk aan als je daarna nog eens meteen weer aan de slag kan.

Zit je met een CAO, is er een algemene ontslagregeling?

Het is goed dat je al een volgende aanbieiding hebt, maar soms is er in een ontslag behoorlijk wat te krijgen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Question Mark schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:23:
Overleg idd met je werkgever. Ze willen je kwijt, jij wilt graag weg. Lijkt me geen lastig overleg...
Second that, ga praten. Een arbeidscontract voor onbepaalde tijd mag bij wederzijds goedvinden vanzelfsprekend op een willekeurige dag ontbonden worden - de wettelijke regels en afgesproken contractuele termijnen gelden enkel bij eenzijdige opzegging.

Echter - hou er rekening mee dat je met gedwongen ontslag recht kunt hebben op een ontslagvergoeding conform de kantonrechtsformule en eventuele andere voordeeltjes zoals kortdurend 100% WW bij ontslag wegens faillissement. Dit lever je allemaal in als je instemt met de beeindiging.

Professionele website nodig?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

curry684 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:49:
[...]

Second that, ga praten. Een arbeidscontract voor onbepaalde tijd mag bij wederzijds goedvinden vanzelfsprekend op een willekeurige dag ontbonden worden - de wettelijke regels en afgesproken contractuele termijnen gelden enkel bij eenzijdige opzegging.

Echter - hou er rekening mee dat je met gedwongen ontslag recht kunt hebben op een ontslagvergoeding conform de kantonrechtsformule en eventuele andere voordeeltjes zoals kortdurend 100% WW bij ontslag wegens faillissement. Dit lever je allemaal in als je instemt met de beeindiging.
Je kan natuurlijk bij een wederzijds goedvinden ook een ontslagvergoeding afspreken als je al direct een andere baan hebt, heb je geen recht nodig voor de WW voor nu. Ik weet niet hoe het zit als je dan bij je andere baan ontslagen wordt (worst case scenario)

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als de rechter je ontslagvergoeding bepaalt en je hebt al een aanbod voor een nieuwe baan, zal de rechter dit in het oordeel meenemen. je zal dan minder geld meekrijgen. je bent overigens verplicht om dit te melden, anders kan je werkgever de ontslagvergoeding terugvorderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Frieda op 11-02-2009 14:32 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als je een nieuwe baan aangaat voor tenminste 26 weken dan vervalt je recht niet, ook al wordt je in de proeftijd ontslagen (moet je geen ontslag op staande voet reden hebben natuurlijk).
Pagina: 1