Hi,
Sinds enige tijd is bij een van de servers van een klant het volgende probleem opgekomen
(Gaat hier om hun terminal server)
User: Administrator van het domein
Als deze user vanaf andere servers een willekeurige .exe file wilt starten (bijv: exact of accountview) Dan krijg ik de melding:
"kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen" etc etc.
Log ik met dezelfde admin in op een andere server binnen het domein, werkt het wel.
Andere users op de terminal server hebben dit probleem niet. Alleen de administrator.
Rechten gechecked, en deze staan goed (anders had het vanaf een andere server ook niet moeten werken)
zie hier mijn hoofd
wellicht iets geïnstalleerd wat het registry voor .exe files genekt heeft? Alleen waar vind ik die..
edit:
register is het kennelijk ook niet:
heeft niets uitgehaald.
Virusscanner staat uitgeschakeld.
edit2:
Opgelost + oplossing voor de goeie zoeker.
You may be unable to run an executable file or a script file from a UNC path when you have Windows Internet Explorer 7 installed on a Windows Server 2003-based computer
Sinds enige tijd is bij een van de servers van een klant het volgende probleem opgekomen
(Gaat hier om hun terminal server)
User: Administrator van het domein
Als deze user vanaf andere servers een willekeurige .exe file wilt starten (bijv: exact of accountview) Dan krijg ik de melding:
"kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen" etc etc.
Log ik met dezelfde admin in op een andere server binnen het domein, werkt het wel.
Andere users op de terminal server hebben dit probleem niet. Alleen de administrator.
Rechten gechecked, en deze staan goed (anders had het vanaf een andere server ook niet moeten werken)
zie hier mijn hoofd
wellicht iets geïnstalleerd wat het registry voor .exe files genekt heeft? Alleen waar vind ik die..
edit:
register is het kennelijk ook niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]
"EditFlags"=hex:d8,07,00,00
@="Application"
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell]
@=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]
@=""
"EditFlags"=hex:00,00,00,00
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex]
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers]
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30¬309D}]
@=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon]
@="%1" |
heeft niets uitgehaald.
Virusscanner staat uitgeschakeld.
edit2:
Opgelost + oplossing voor de goeie zoeker.
You may be unable to run an executable file or a script file from a UNC path when you have Windows Internet Explorer 7 installed on a Windows Server 2003-based computer
[ Voor 43% gewijzigd door RoRoo op 11-02-2009 12:21 ]
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku