Sommige reacties hier.....Een exchange bak is altijd een DC ? Exchange op een DC wordt ten zeerste afgeraden gezien er services zijn die afhankelijk van elkaar zijn en op elkaar zitten te wachten bij een reboot bijvoorbeeld.
Daarnaast is een exchange 2003 naar exchange 2007 niet zo heel makkelijk zoals sommigen hier beweren. Die hebben dus duidelijk nog nooit een exchange 2003 naar 2007 migratie gedaan.
Alleereerst is belangrijk wat je wilt gaan doen. Wil je een compleet nieuwe AD met Exchange 2007 of komt je exchange 2007 in je 2003 domein/forest ?
In het eerste geval is het idd vrij simpel. Je zet een nieuwe AD op en met exmerge in je 2003 omgeving schrijf je de mailboxen weg naar een pst bestand die je in je nieuwe 2008 forest weer importeert met het import-mailbox commando vanaf de powershell. Maar ook voor dit commando gelden specifieke voorwaarden. Zo dien je dus full access permissions te hebben op de mailboxen die je wilt importeren.
Ga je echt upgraden in je huidige 2003 domein door er een 2008 member server bij te zetten en daarop exchange 2007 te installeren, dan vereist dat echt wel veel leeswerk om het goed te doen. Je moet namelijk alles, en dan echt alles overzetten van je exchange 2003 naar je exchange 2007 omgeving, dus public folders, adresboeken en mailboxen, rus etc. Doe je dit niet dan staan je mailboxen wel leuk op je exchange 2007 bak, maar de rest staat nog gewoon op je exchange 2003 bak. Tevens zit je na een migratie met zgn legacy mailboxen, addresslists etc etc die je moet migreren naar exchange 2007 formaat om het even makkelijk te zeggen.. Als je niet weet hoe dit moet, begin er dan niet aan en test het eerst in een test omgeving.
Als laatste, je kunt niet zomaar een exchange 2003 server uitzetten na een mailbox migratie. Er komt veel meer bij kijken. MS heeft daar een goede tutorial van hoe je de laatste exchange 2003 server uit je domein dient te verwijderen.
Ik zal me eerst maar eens goed gaan inlezen hoe een en ander aan te pakken.
oké, dus ik verbind met een netwerkkabel gewoon me 2003 server met de 2008 server.. en zodra ik op de 2008 server exchange 2007 zet, kan ik de mailboxen van de 2003 move-en naar 2007?
Is dat een speciale optie dat je alles gelijk in 1 keer daarheen moved of moet je dat per user handmatig doen?
Dude...je schrijft dat je genoeg kennis hebt van Exchange en AD ???? Dan weet je dus ook dat je exchange organisatie een scope heeft die gelijk is aan de boundaries van je forest ? Hiermee bedoel ik dus dat je niet 2 exchange organisaties zomaar dmv netwerkkabeltjes aan elkaar kunt knopen hoor. Daar komt echt veel meer bij kijken. Een 2e AD forest gebaseerd op 2008 met exchange 2007 kun je niet zo 1 2 3 overzetten naar vanaf een oud 2003 forest.....
[
Voor 16% gewijzigd door
MRE-Inc op 12-02-2009 16:46
]