Laptop aansluiten op tv. HMDI naar Composite.

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik ben op zoek naar een manier om mijn laptop op onze tv aan te sluiten. M'n laptop heeft een HDMI uitgang en onze tv heeft Composite en Scart ingangen. Nu ben ik op zoek geweest naar een HDMI to Composite kabel, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden zijn converterkastjes welke HDMI signalen om kunnen zetten naar composiet signalen. Echter heb ik van deze kastjes vooralsnog geen versies gevonden welke goedkoper zijn dan 200 euro.

Ik ben dus op zoek naar iets waarmee ik de HDMI-out van mijn laptop kan aansluiten op de Composite-in van onze tv, maar dan op een zo goedkoop mogelijke manier. Kent iemand enige betaalbare oplossingen hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Arcane Apex op 11-02-2009 11:21 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Kan niet, HDMI is een digitaal signaal en composiet een analoog signaal, daar zul je dus idd een omvormer voor nodig hebben.

Verwijderd

Arcane Apex schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:21:
Ik ben op zoek naar een manier om mijn laptop op onze tv aan te sluiten. M'n laptop heeft een HDMI uitgang en onze tv heeft Composite en Scart ingangen. Nu ben ik op zoek geweest naar een HDMI to Composite kabel, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden zijn converterkastjes welke HDMI signalen om kunnen zetten naar composiet signalen. Echter heb ik van deze kastjes vooralsnog geen versies gevonden welke goedkoper zijn dan 200 euro.

Ik ben dus op zoek naar iets waarmee ik de HDMI-out van mijn laptop kan aansluiten op de Composite-in van onze tv, maar dan op een zo goedkoop mogelijke manier. Kent iemand enige betaalbare oplossingen hiervoor?
Heeft je tv ook geen DVI ingang ?

• mphilipp
  • Laatst online: 23:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Heeft die laptop alleen HDMI? HDMI naar composite is een lastige klus en dus duâh. Ik kan me ook niet voorstellen dat veel mensen dat willen, dus extra duâh.
Als er een VGA poort op zit, kun je die nog omsleutelen naar een RGB die je via een SCART kabel aan kan sluiten op je TV. Je moet een beetje solderen (niet aan de laptop, maar aan een kabel), maar dan heb je 'm wel aangesloten.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Arcane Apex
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:26:
[...]

Heeft je tv ook geen DVI ingang ?
Nee helaas niet. Mijn laptop is vrij nieuw en de tv is relatief oud, vandaar de (vreemde?) combinatie van HDMI naar Composiet.

Verwijderd

dan is het niet mogelijk zonder zo'n converter kastje

HDMI=digitaal
composite=analoog

• Arcane Apex
Ik heb verder gezocht en ben op deze kabel gestuit. Zou dit dan niet werken?

http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D1%26fs%3D1

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Nee, er zou heus wel signaal zijn, maar meestal is de kwaliteit niet noemenswaardig om te kopen.. Enige optie is toch echt een converter..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Weet je zeker dat je laptop alleen HDMI heeft? Bedoel je niet toevallig DVI? Want alleen HDMI op een laptop heb ik eerlijkgezegd nog niet voorbij zien komen.
Als je DVI op je laptop hebt, dan is er wellicht nog iets mogelijk. Je hebt namelijk een redelijke kans dat de analoge pinnen ook aangesloten zijn. Dan zou je op zoek kunnen gaan naar een kabel van DVI naar scart, of er zelf eentje kunnen maken (of een DVI - VGA converter nemen en daar een VGA-Scart kabel aan hangen).
Zo ziet een DVI poort mét analoge aansluiting er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.alfaparts.be/pics/conn_digvid_dvi_pinout.jpg

Wat die kabel op marktplaats betreft... Ik betwijfel of het gaat werken aangezien HDMI alleen digitaal heeft en niet opeens zomaar analoog uit kan gaan zenden. Ik vermoed dan ook dat dat een speciale kabel is voor een apparaat dat het al ondersteund. Net zoiets als de welbekende USB naar PS2 verloopjes voor muizen. Als je muis het niet ondersteund, gaat het gewoon niet werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Om welke laptop gaat het?

Alleen HDMI (überhaupt HDMI) vind ik een beetje vreemd, daar die extra uitgang doorgaans gebruikt wordt om een monitor of beamer op aan te sluiten. Meestal zijn dat DVI-aansluitingen...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 12:38 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:35:
Om welke laptop gaat het?

Alleen HDMI (überhaupt HDMI) vind ik een beetje vreemd, daar die extra uitgang doorgaans gebruikt wordt om een monitor of beamer op aan te sluiten. Meestal zijn dat DVI-aansluitingen...
hdmi zie je veel met hedendaagse laptops. Sony heeft het zelfs op ongeveer alle modellen zitten. Alleen naast HDMI zit daar ook VGA-out op. Dit is toch analoog en om te zetten?

Verwijderd

thefox154 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:40:
[...]

hdmi zie je veel met hedendaagse laptops. Sony heeft het zelfs op ongeveer alle modellen zitten. Alleen naast HDMI zit daar ook VGA-out op. Dit is toch analoog en om te zetten?
Hmm. ok... dan heb ik de afgelopen tijd niet op zitten letten...

• mphilipp
  • Laatst online: 23:54

mphilipp

Romanes eunt domus

thefox154 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:40:
[...]
Ja, daarom vroeg ik dat ook al, maar TS antwoord niet op die vraag. Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen maar een HDMI op een lapje zetten; er zal toch minimaal ook nog een VGA op zitten? Die kun je, zoals ik al aangaf, via een kabeltje omzetten naar RGB scart.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Voor mij is de vraag ook interessant; ik wil een videomixer aansluiten op een DVI matrix, Dat is DVI-D (uit de matrix) naar composiet of S-video ( de videomixer in), DVI-D kan eventueel met een verloopje naar HDMI, dan wordt het HDMI naar composiet.
Pagina: 1