Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uren registreren via msn

Pagina: 1
Acties:

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Beste Tweakers,

Ik ben er al een paar maanden naar op zoek maar ik kan niet vinden wat ik wil terwijl het mij redelijk simpel lijkt.

Je uren laten registreren door online te gaan via msn.

Sinds kort heb de werknemers van de aftersalesafdeling van het bedrijf waar ik voor werk gevraagd allemaal een werk msn account te gebruiken. Zij werken namelijk thuis en zo kunnen ze gemakkelijk overlegen zonder dat dit via hun privé msn account gaat. Voor de meeste ook de manier om te voorkomen dat er teveel privé wordt gechat.

Nu wil ik graag via een msn client op onze server de uren dat zij online zijn op hun werk msn bijhouden naast hun eigen uren registratie.

Ik heb msn tracker gevonden maar deze geeft niet precies wat ik wil en heeft een registratie tijd van maar 24 uur.

Ik kan in msn geen logs vinden van het online en offline gaan van de contacten, een log bestand van 1 maand zou in excel zo de uren kunnen uitrollen.

ik heb dus twee vragen:

1 Kent iemand een programma wat doet waar ik naar op zoek ben?

2 Weet iemand hoe/waar of met welke client ik een log kan vinden van het online/offline gaan van mijn contacten en de beste manier om dit in een overzicht om te toveren?

alvast bedankt voor jullie bijdragen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MSGPlus kan inderdaad loggen wie wanneer online komt en weer offline gaat.

Ik vind alleen de manier van uren registreren niet echt doordacht maar dat zal binnen jullie corporate policy wel afgesproken zijn ofzo...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

pidgin kan dit ook gewoon loggen in zijn systemlogs; wellicht kun je die gebruiken? Dan krijg je zo-iets per dag in een logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
---- [...] changed status from Offline to Available @ 02/11/2009 09:14:51 AM ----
---- [...] changed status from Offline to Available @ 02/11/2009 09:14:51 AM ----
---- [...] changed status from Available to Available @ 02/11/2009 09:14:51 AM ----
---- [...] changed status from Offline to Busy @ 02/11/2009 09:14:51 AM ----
---- [...] became idle @ 02/11/2009 11:27:51 AM ----
---- [...] became unidle @ 02/11/2009 11:35:34 AM ----
---- [...] became idle @ 02/11/2009 11:45:15 AM ----

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Wel beetje vreemd. Is toch een ontzettend onbetrouwbare methode? Online zijn is niet hetzelfde als achter de pc zitten, en offline zijn is niet hetzelfde als niet achter de pc zitten.

Ook kan je msn patchen, zodat je meerdere instanties kunt loaden, dan kun je EN je werkadres en je thuisadres naast elkaar laden, kun je nog prive kletsen wat je wilt.

En je kunt msn zo instellen dat ie nooit op afwezig komt te staan. Feitelijk log je dus gebakken lucht?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

En wat gebeurt er dan als de service niet beschikbaar is? De service per ongeluk niet automatisch opgestart wordt? En wat gebeurt er als er netwerk problemen zijn? En is het gebruiken van de service gelijk aan werken? Dus als ik MSN opstart en die lekker 12 uur laat "idlen", betaal je me dan ook 12 uur uit?

Veel vragen, gewoon omdat ik mijn twijfels erbij heb ;)

No drama

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
dank voor de reacties,

Ik denk dat de meeste van jullie het uren registreren nogal serieus nemen, nu is het zo dat iedereen zelf zijn uren opschijft en deze aan het einde van de maand doorstuurd. Wat ik vooral wil stimuleren is het gebruik van werk msn zodat er meer contact is onderling. Bij thuis werken is contact met collega's niet zo vanzelfsprekend als op kantoor en dit wil ik verbeteren. Het registreren van uren zorgt ervoor dat niemand vergeet zijn msn aan te zetten. Dat je ook daarnaast privé kan msnen weet ik ook, maar het gaat er niet om het moedwillig ontduiken van het werken tegen te gaan (je kan ook twee uur je moeder bellen).

Die pidgin log ziet er bruikbaar uit ,thx. maar het vraagt denk ik aardig wat werk hier excel overzicht van te laten maken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

The_Woesh schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:39:
[...]

Die pidgin log ziet er bruikbaar uit ,thx. maar het vraagt denk ik aardig wat werk hier excel overzicht van te laten maken.
Als dat te moeilijk voor je is dan ga je dit probleem niet opgelost krijgen. Deze output is echt in 5 minuten om te zetten naar een CSV file; maar verwacht niet dat iemand hier een kant en klare applicatie voor heeft geschreven; dus dit zul je toch echt zelf even moeten oplossen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

The_Woesh schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:39:
... Wat ik vooral wil stimuleren is het gebruik van werk msn zodat er meer contact is onderling. Bij thuis werken is contact met collega's niet zo vanzelfsprekend als op kantoor en dit wil ik verbeteren.
Klinkt als een valide beweegreden. Maar om nu onderlinge communicatie te stimuleren door een "tijdschrijfregime" slaat voor mij de plank totaal mis. Als ik jou was zou ik toch zoeken naar andere drivers of incentives die je je medewerkers aanbiedt om te komen tot die communicatie. En begin dan maar bij jezelf.

No flame intended, maar daar waar het gaat om communicatie zijn meer en betere mogelijkheden om dat te motiveren.

No drama

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Waarom de keuze voor live messenger en niet voor Office Communicator?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als je komma's toevoegt en stukken vervangt met komma's dan kan je hem gewoon plakken in excel en excel maakt er dan kolommen van (die vraagt dan welk scheidingsteken je wilt gebruiken, tenminste in Calc (openoffice.org excel alternatief) werkt dit wel zo). Dit gaat heel makkelijk met notepad en de Vervang Alles functie.

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ik zou overigens niet voor MSN kiezen maar zelf een server opzetten. Openfire is supermakkelijk te installeren en te configureren en je hebt allerlei voordelen:
- nieuwe medewerkers hebben meteen alle werknemers in hun lijst
- communicatie gaat via kantoor/server ipv via Microsoft
- open source dus plugins voorhanden, waaronder ook encryptie
- je kan als server/admin groepsberichten sturen
- je kan groepen voorprogrammeren (sales/development/etc)

Het is wel jabber, dus je Windows-werknemers moeten Trillian ofzo hebben. Voor OSX is er Adium, voor Linux voldoet Pidgin.

Eventueel is er ook wel een plugin te schrijven voor wat jij wil met tijdsregistratie, dat weet ik niet. Misschien kan je het ook uit de serverlogs vissen, die heb je natuurlijk dan ook zelf in handen.
Pagina: 1