Kwaliteit reviews fp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Het valt mij op dat de kwaliteit van reviews van producten met enige regelmaat onder de maat is. Als deze dan ook nog eens geschreven worden door mensen die de review als enige toevoeging op t.net hebben, dan vraag ik me af of dit een zinvolle ontwikkeling is.
Zie hier: productreview: Apple iPod Classic 80GB Zilver review door Verwijderd
Of hier: http://tweakers.net/productreview/user/289978
Of hier: http://tweakers.net/productreview/user/289985
Of hier: http://tweakers.net/productreview/user/289843 (mooie nickname trouwens)

En dit heb ik ff vlot hieruit gehaald: http://tweakers.net/productreview/reviewlist

De vraag lijkt mij dan ook: wil t.net reviews laten krassen door mensen die zich alleen maar hiervoor registreren?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18

rob_erwt

What does this button do?

Met de productreviews van users heeft de redactie bijzonder weinig te maken. ;) Schopje naar Pricewatch dus.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch vind ik de productreviews zeer nuttig. Er zitten er veel ondermaatse tussen maar je krijgt toch soms nog wel een idee van een belangrijk minpunt. Uiteindelijk ben je zelf wel in staat om een onderscheid te maken tussen een goede en een slechte review en het sterrensysteem helpt daar wel goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Tja, het is net als bij het moderatie systeem op de frontpage niet voor niets dat je een waardering uit kunt spreken voor een bepaalde review. Wij stellen bovendien eisen aan het minimum aantal woorden en ingevulde velden. Een review die aan deze eisen voldoet komt dan ook gewoon bij de reviews te staan, voldoet hij hier niet aan is het slechts een beoordeling. Zolang deze reviews niet met 5 sterren beoordeeld worden kunnen ze wat mij betreft erg weinig kwaad.

Weinig toegevoegde waarde is al meer dan geen toegevoegde waarde.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Niet elke productreview hoeft een verhaal van vijf keer pagedown op een 30 inch scherm zijn. De gebruiker heeft de keuzen om geen motivatie bij een beoordeling te geven, een korte review te schrijven of er een werk te maken dat in aanmerking komt voor publicatie in boekvorm. De ratings vangen het kwaliteitsverschil op.

Ik heb het idee dat de uitgebreide reviews de lat voor andere bezoekers gevoelsmatig zo hoog legt dat weinig tweakers zich nog voelen geroepen om aan het schrijven van een review te beginnen. Dit terwijl een kort en bondig stukje ook erg nuttig kan zijn voor potentiële kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Het laatste voorbeeld wat er gegeven word vind ik nou juist het voorbeeld van hoe een review er _wel_ uit moet zien.
Als ik technische reviews wil lezen ga ik wel googlen / de diverse hardware sites af.
Deze reviews zijn (lijkt me) toch meer toegspitst op de ervaringen van de gebruiker en niet zozeer op wat het apparaat allemaal mogelijk zou moeten kunnen.

Beetje azijnpissen tegen de wind in dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Uh pjottum, jouw reviews dan? Die zijn nagenoeg leeg? of zit ik nou verkeerd te kijken?

Je maakt zelf ook 1-ster reviews?
productreview: Logitech Cordless Trackman Optical review door pjottum

Pot die ketel verwijt gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind dat je mensen gewoon hun mening moet kunnen laten geven. Slecht onderbouwde reviews neem ik een stuk minder serieus als iemand die de moeite heeft genomen om dingen uit te zoeken en goed op te schrijven. Tegenwoordig kun je die dingen netjes waarderen, dus kun je snel filteren. 1 ster reviews lees ik een stuk minder dan 5 sterren reviews.

Als je (veel) hogere eisen gaat stellen dan zullen veel mensen er niet meer aan willen beginnen. En je wilt dat juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:02:
Uh pjottum, jouw reviews dan? Die zijn nagenoeg leeg? of zit ik nou verkeerd te kijken?

Je maakt zelf ook 1-ster reviews?
productreview: Logitech Cordless Trackman Optical review door pjottum

Pot die ketel verwijt gevalletje?
Het gaat mij er niet alleen om de kwaliteit van de reviews, maar ook om het feit dat deze geschreven worden door mensen die een account maken, een review posten en vervolgens nooit meer terugkomen. Dat punt zie ik in deze draad nog niet terugkomen.

Als het mij alleen om de kwaliteit van de reviews ging, zou je een goed voorbeeld aanhalen (wat weliswaar anderhalf jaar oud is, maar toch) (oh, en er is precies één stem op uitgebracht, geeft dat een goed beeld?)

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 11-02-2009 12:39 . Reden: één stem ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pjottum schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:40:
[...]

Het gaat mij er niet alleen om de kwaliteit van de reviews, maar ook om het feit dat deze geschreven worden door mensen die een account maken, een review posten en vervolgens nooit meer terugkomen. Dat punt zie ik in deze draad nog niet terugkomen.

Als het mij alleen om de kwaliteit van de reviews ging, zou je een goed voorbeeld aanhalen (wat weliswaar anderhalf jaar oud is, maar toch) (oh, en er is precies één stem op uitgebracht, geeft dat een goed beeld?)
Waarom zou iemand geen review mogen posten als die hier weinig komt? Mogen dan alleen personen die langer dan een jaar geregged zijn reviews neerpoten? Of mensen met meer dan xxx karma punten, of mensen die een userID lager dan xxx hebben.

Imho zijn dat beperkingen die we niet op moeten gaan gooien. Nu heb ik als crew gezien niets te maken met userreviews, maar als user vind ik het juist leuk om zo nu en dan eens wat reviews te bouwen en te lezen. Dat niet iedere review evenveel lezers trekt is logisch. Er zijn altijd producten die populairder zijn dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als je mijn reply goed leest, dan zie je dat ik al je reviews aanhaal in de eerste zin. Degene met 1 ster is je meest uitgebreide review.

Wie zegt dat de mensen die een account maken en een review posten niet gewoon lurkers zijn? Ik heb ook minstens een jaar T-net gelurkt voordat ik me registreerde. Als mensen apart een account openen puur en alleen om een review te schrijven dan is dat toch mooi? Het maakt de info alleen maar completer.

Ook uit slechte, korte reviews valt veel info te halen. Bijvoorbeeld waar een digibeet tegen aanloopt.
zoals deze:
productreview: Apple iPod Classic 80GB Zilver review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je klaagt over slechte reviews over een product waar je zelf ervaring mee hebt, wat let je om zelf een fatsoenlijke 3 tot 5 ster review te schrijven en zelf met de karma aan de haal te gaan en als eerste op de reviewpagina van dat product te staan met de hoogst gewaardeerde review.

En als je gaat klagen over de kwaliteit van de reviews op de FP, er zijn genoeg reacties op GoT die nog minder informatie in veel meer woorden bevatten, zelfs van nieuwe leden, moet je die dan ook maar automatisch af gaan schieten?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1